Tobben78 Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg skal til å redigere en film fra ferien vår. Ser at snuttene på filmcamera er innspilt i 25 bilder pr/sek og mobil snuttene er i 29 bilder pr/sek. Får jeg problemer når jeg redigerer disse sammen? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg skal til å redigere en film fra ferien vår. Ser at snuttene på filmcamera er innspilt i 25 bilder pr/sek og mobil snuttene er i 29 bilder pr/sek. Får jeg problemer når jeg redigerer disse sammen? Det går fint. Sett det sammen i en 24bps tidslinje i redigeringsprogrammet ditt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Ser at snuttene på filmcamera er innspilt i 25 bilder pr/sek og mobil snuttene er i 29 bilder pr/sek. Får jeg problemer når jeg redigerer disse sammen? Etter hva jeg vet om redigeringsprogrammer så skjer dette; Hvis man rendrer en video i 30fps der kildematerialet er 25fps så vil noen bilder bli "gjenbrukt" for å få 30fps. Hvis man rendrer i 30fps og kildematerialet er 35fps så vil noen bilder bli fjernet. Det er ikke noe problem i det hele tatt, men hvorfor ikke prøve og se hva som skjer og heller spørre om hjelp hvis noe går galt? Lenke til kommentar
Tobben78 Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Grunnen til at jeg spør først er enkel. I 2012 laget jeg en film som skulle vises på kino i sammenheng med en pengeinnsamling til et prosjektet i Afrika. Jeg hadde da laget filmen av filmklipp tatt med et filmkamera kjøpt i Norge. (25 sek) og et kamera kjøpt i USA (29sek) Da filmen skulle vises hakket alle klippene som var fra kamera kjøpt i USA. Ønsker ikke det samme skal skje nå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå