Gå til innhold

Gi meg tips om redigering

Anbefalte innlegg

Jeg driver å brygger på 3 kortfilmer, noen reklamer og noen langfilmer. Here's the deal. Jeg kjøpte meg kamera i dag. Et billig canon som jeg synes er evig nok inntil videre. Det er mv-600i. Jeg vet det finnes flere hundre kameraer som er bedre og dyrere, men jeg er student.

Jeg bruker adobe premiere xp 7.0. Jeg har en compaq presario laptop mpIII 1ghz og 256 mb ram og lite hd plass. opp mot 6-7 gig bare avhengig av diverse... ja.. diverse.

Jeg skal bruke en uke på å lære meg basicen til premiere tenkte jeg, så derfor tok jeg å filmet ca 30 minutter på babysvømminga til niesa mi og tenkte å lage det til en liten film. Med enkle fader, musikk, litt overskrifter og mye klipping. Bare for å få testa ut hvordan ting funker i det hele tatt.

Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre, i hvilken rekkefølge. Noen enkle tips og triks hjemmesider (à la phong.com/org/net er til adobe photoshop). Noen guider.

På forhånd takk.

sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. har ikke vært borti noen guider i det siste men premiere er et forholdsvis lett program som læres fort.. sitt å jobb i det en del og du lærer deg fort det grunnleggende. Etter du kan det er det bare å bruke det så lærer du deg mer og mer.. etterhvert kan du se etter guider som viser de mer avanserte funksjonene..

lykke til :)

Lenke til kommentar

Her finner du ut hvordan komme igang med premiere.

http://fag.grm.hia.no/fagstoff/knutwn/Adobe_Premiere_65.pdf

Etter dette er du litt på vei men det er enormt mye mer.

Murty sier: premiere er et forholdsvis lett program som læres fort. Dette er jeg helt uenig i. Tar lang tid å lære seg. Etter 2 år er det ting jeg ikke har vært borti.

Harddisk på 6-7 GB ledig plass holder ikke til så mye film. Selv har jeg 3*60GB som var greit for 2 år siden. Det holder fortsatt til små prosjekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...