Gå til innhold

Dynamic Disc

O_neal

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 120GB Western Digital HD som fungerer helt topp selv om det er et problem med den.

Jeg solgte nettopp min disc nr 3 på 20gb til en venn, og nå må jeg dele opp den 120gb HDen min men det virker som en umlighet.

På partition magic (som jeg har valgt å bruke), så kan jeg ikke gjøre noen endringer! Jeg kan verken formatere, søke etter feil, dele opp i flere partisjoner ol. Jeg kan ikke gjøre noen ting.

Jeg vet heller ikke om det er NTFS eller FAT32 som blir kjørt på HD fordi der hvor det står på partition magic, står det bare DYNAMIC DISC.

Noen som vet hvordan jeg kan få dette "Dynamic Disc" vekk? Det virker omtrent som en "lås" på harddisken og jeg er nødt til å få den "låsen" vekk.

Takk for alle svar!

PS: Som dere ser så har jeg ikke WIN! Bare så det er sagt helt tydelig

Endret av O_neal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags operativsystem du bruker, men der finnes vel en disk manager i dette systemet som kan konverte din dynamiske disk tilbake til basic.

Uansett, ved å gå inn på microsoft.com og søke på dynamic disk, så får du mye generell informasjon hva en dynamisk disk er og forskjellen på det og en vanlig, bruker du windows, får du også en oppskrift på hvordan du konvertere tilbake til en basic/normal disk, men dette kan du sikkert overføre til det OS`et du bruker.

Lenke til kommentar

Kort sagt, du må formattere disken pånytt for å gjøre den om til Basic disk igjen. Det betyr selvsagt også at du mister alle data. Det var kanskje ikke dette svaret du hadde håpet på.

Mulig at det finnes 3. part verktøy som klarer denne konverteringen uten å slette disken, men PartitionMagic klarer det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...