Moskus Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Er litt igang med ZUNO testingen. Det er litt tidlig å uttale seg ennå så her kommer bare en liten sneak peak: zuno1.PNG Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Kult! Er dette 1 Zuno? Hvor mange sensorer kan du koble til en Zuno? Ja det er EN ZUNO. Den skal kunne ha opptil 10 sub-devicer i Z-wave. Men den har jo flere pinner for sensorer enn det.. (Se arket lengre oppe) Endret 6. april 2016 av Fermate Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 ESP8266-01 koster rundt 12,- Med en arduino er vi fremdeles langt under hva en ZUNO koster for DIY prosjekt.. Tenkte på ESP8266-12E, som ligger rundt 100,- Denne kan man kjøre Arduino rett på, i deep sleep mode også om man ønsker strømsparing modus for sensorerer på 3v. Kan feks sette opp sensoren til å sende inn via MQTT kanal Er laget en egen FW for enkelt å gjøre dette: http://www.esp8266.nu/index.php/ESPEasy Har du noen tanker om NodeMCU kontra ESP8266-12E ? Jeg hadde tenkt å spille å lære meg LUA.... Kjenner du forresten denne siten her: http://www.miniinthebox.com/no/ ? Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Bare sett siden innemellom. Pleier å bestille slikt på ebay, dx eller banggood.com Siste bestillingen på banggod.com har gått fra 5-14dager NodeMCU er slik jeg forstår "OSet". Altså en ESP8266-12E med NodeMCU eller plain Arduino Jeg har NodeMCU hvor det står "ESP12E DEVKIT 2" bakpå, produsent er doit.am Hadde NodeMCU i starten og la inn EasyESP som er Arduino basert som en test. Husker ikke i farten hvor jeg kjøpte, men mener det var denne http://www.banggood.com/Geekcreit-Doit-NodeMcu-Lua-ESP8266-ESP-12E-WIFI-Development-Board-p-985891.html Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Disker blir stadig større IMG_1277.JPG Fermate, ser disse er i butikken til 2200,-. Er det bare å kjøpe? Kan du samtidig anbefale en SSD til C: som er større enn 256 GB? Takk. PS: Vil feire nytt profilbilde. Øh... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Disker blir stadig større IMG_1277.JPG Fermate, ser disse er i butikken til 2200,-. Er det bare å kjøpe? Kan du samtidig anbefale en SSD til C: som er større enn 256 GB? Takk. PS: Vil feire nytt profilbilde. Øh... Du skal ALTID først stille spørsmålet: "Hva er behovet?" Altså hva skal du bruke den til? Et NAS? - Da skal du vel ha minst 3 av dem, til RAID 5? Er du sikker på at du trenger 16TB ? Når det gjelder SSD til C: så bør du vurdere å kjøpe flere og sette i RAID 0. Gjør underverker for diskhastigheten og blir ofte billigere enn en stor Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hvis du skal ha harddisker i en server eller et NAS, så for alt i verden kjøp "Red"-disker! Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Eh, jeg har en PC som alltid står på. Brukes til PC-ting samt iTunes. Har plass til 2 store disker og en liten SSD. Trenger litt plass, var 2x2GB og ble oppgradert til 2x4GB, :-) Om jeg trenger plassen? Nei, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå