AnonymDiskusjon Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hei,For å gjøre en lang historie kort, ble jeg ifjor sommer voldtatt av min beste venn. Først nå i år har jeg valgt å si dette til noen, da i den form at jeg har begynt å gå til psykolog. Dette fortalte jeg i utgangspunktet ikke til min mor, men hun fant det ut på egenhånd, og har presset meg i lang tid for å finne ut av hva det var.Til slutt valgte jeg å skrive det på pc'n, og be henne gå inn å lese.Hun mener så at jeg lyver, og at hun aldri vil få vite sannheten.Hva faen skal jeg si? Til den som lurte, nei, jeg lyver ikke, hvem ville jugdt om noe sånt? Anonymous poster hash: 15c91...156 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Din mor er av den gamle skolen, det at du har blitt voldtatt er bare skam for henne tydeligvis. trist Anonymous poster hash: cfc75...0a7 4 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hvordan fant hun ut av det? Og kan det hende hun er i en slags fornektelse? Det var jo tross alt din beste venn som gjorde det, som du selv skriver. Har du anmeldt det? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hvordan er "voldtatt" definert her, bare sånn for sikkerhetsskyld? 3 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg har lest utrolig mange avisartikler hvor nettopp det ikke å bli trodd av f.eks. familie og dessuten samfunnet er et av hovedpunktene. Let opp sånne artikler på Internett, og prøv å få din mor til å se disse. Og gjør det klar for henne at det er et svik at hun velger å ikke tro på deg, og at du aldri vil kunne tilgi henne hvis hun fortsetter. Hun kan ikke ta den enkle utveien ved fornektelse. 4 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Vi kjenner jo ikke til situasjonen din i det hele tatt så å ta stilling til noe som helst blir vanskelig fra sidelinjen. Til spørsmålet ditt så er det en million grunner til å lyve om noe slikt, men om disse grunnene er gode grunner er en annen sak.. De vanligste grunnene er vel sjalusi, misunnelse, anger og sinne. Men hva sier psykologen til dette? Kunne det vært en idé at moren din er med på en time? Har forresten moren din en grunn til å ikke tro på deg om noe så alvorlig? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Slikt skaper fort svært dype sår i familier (jeg snakker av erfaring). Som flere har påpekt her er det et klassisk tilfelle. Om jeg var deg ville jeg skaffet meg en psykologtime, for å få råd i forhold til din mor (som ikke virker helt god). Endret 18. mars 2016 av Aiven Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hvordan er "voldtatt" definert her, bare sånn for sikkerhetsskyld? Enig Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Hei, For å gjøre en lang historie kort, ble jeg ifjor sommer voldtatt av min beste venn. Først nå i år har jeg valgt å si dette til noen, da i den form at jeg har begynt å gå til psykolog. Dette fortalte jeg i utgangspunktet ikke til min mor, men hun fant det ut på egenhånd, og har presset meg i lang tid for å finne ut av hva det var. Til slutt valgte jeg å skrive det på pc'n, og be henne gå inn å lese. Hun mener så at jeg lyver, og at hun aldri vil få vite sannheten. Hva faen skal jeg si? Til den som lurte, nei, jeg lyver ikke, hvem ville jugdt om noe sånt? Anonymous poster hash: 15c91...156 Huff. Hvordan er din mor til vanlig? Kanskje hun reagerer slik for hun vil nekte seg selv at det har hendt. Hun synes det er grusomt og vil ikke tro det fordi hun orker ikke å tenke på det? Er din mor enkel å prate med så spør hvorfor hun ikke tror deg. Har hun en årsak til å ikke tro deg? Husk: en mor vil sine barns beste, så jeg vil tro din mor bryr seg, og er veldig glad i deg selv om hun reagerer helt feil. Synes det er viktig at mor og barn kan prate om alt. Dersom det er mulig, så er det lurt å prate med noen andre om det. Enten noen andre nære, eller gå til lege/ psykolog. Endret 19. mars 2016 av heartlife Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå