AndersK_ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har lagd et design i PS (hele designet, sånn som siden SKAL se ut..) Men et problem.. Åssen deler jeg opp siden i forskjellige deler? Feks logo, meny, bakgrunn i forskjellige filer.. Blir vel akkurat som at jeg har en JPG fil og skal dele den opp i forskjellige omeråder / seksjoner. Åssen kan jeg gjøre dette på enkelst mulig måte? Mvh Anders! :-) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 *sukk*... Om du undersøker verktøy menyen til adobe ps så har du et verktøy der som du splitter dem opp i forskjellige "slices".. Når du så tar "export to web..." så lagrer den de forskjellige bitene + at den lager helt gratis en html side med designet.. Uansett, jeg anbefaler deg å IKKE bruke dette, fordi det er ikke noe god koding. Lag en fin side med bildene, CSS og xhtml heller Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 finnes det noen tutorials på dette? hva skal jeg søke på for og finne en i såfall? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Vil ikke tro du trenger en tutorial om du finner knappen. Skulle gjerne loadet opp ps og sagt hva den heter, men jeg blir kastet ut nå. Dessuten tar det laaang tid og loade (skolenett osv).. Sikkert "slice" tool eller noe.. Finner i PS fra versjon 6.. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 takk! fant det ut til slutt men koden ble fucka ja.. VELDIG fucka Nu skal eg legge meg.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg bruker alltid guides. Men det er da meg da... Lenke til kommentar
baRs Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Slice opp designet: 1: View >> Rulers (Ctrl+r) (Vise linjaler på siden av bildet) 2: Velg "Move tool (V)" på tools 3: Trykk på linjalen (vertikal el. loddrett) og dra en strek(er) der du vil ha den/de! 4: Trykk på "Jump to ImageReady (Ctrl+Shift+M)" på tool boksen (nederste knapp) 5: Når du er kommet inn i ImageReady >> Slices >> Create Slices from Guides 6: Velg evt. filformat og størrelse på en boks (optimized) 7: File >> Save Optimized >> enfil.jpg eller noe >> Save 8: Finito Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 bla bla bla bla Hørt om ctrl-shift-alt-S ? Anyway. Bruk CSS som nevnt. Og DIV. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Oh yeah! DIV rocks ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå