Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenker å kjøpe w210 snart


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå begynner jeg å bli litt leid av s202'n min. Tenker på å kjøpe meg en s210. Den skal ha skinnsete, diesel, takluke, el. vindu, avantgarde.

Vil helst at den skal vere billig i drift (1L max pr. mil) hva bør jeg da kjøpe? 200 cdi, 220 cdi, 290 tdi, 300 tdi. Hva bruker de ulike motorene på mila ca?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300TDT er ganske tørst til å være en dieselbil, det tror jeg egentlig 290TDT er også.

TDi er aldri brukt som betegnelse på en Mercedes.

 

Dette er gamle biler, en del 210er ruster rett og slett helt jævlig mye.

Kjøper du en med 4Matic er den laget på en annen fabrikk, disse ruster visst noe mindre enn de andre.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nå begynner jeg å bli litt leid av s202'n min. Tenker på å kjøpe meg en s210. Den skal ha skinnsete, diesel, takluke, el. vindu, avantgarde.

Vil helst at den skal vere billig i drift (1L max pr. mil) hva bør jeg da kjøpe? 200 cdi, 220 cdi, 290 tdi, 300 tdi. Hva bruker de ulike motorene på mila ca?

 

 

Tror ikke det er om den bruker 1 eller 2 liter diesel på mila som har mest å si på driftsbudsjettet ditt for å holde en W210 på veien.  Bakgrunn for påstanden; jeg eide en 00 E240 i 2 år for noen år siden

 

Som flere sier, de ruster noe helt jævlig. Finnes bra utvalg av ettermarkedsdeler til de, men også mye deler som kun mercedes leverer, og det er gjort endel spesielt med luftstyring av lykter og sentrallås osv. 

Lenke til kommentar

Har du sett etter?

Veldig mange får problemer på PKK nå som er vesentlig strengere enn før.

Rust i bærende konstruksjoner, under dørene, rust på bremserør, osv.

Er nok mange som blir til spiker etter de har tatt PKK i disse tider, og med dagens verkstedpriser er det kanskje ikke så rart.

Da har du igjen hobbymekanikerne som det også blir stadig færre av..

Lenke til kommentar

Har du sett etter?

Veldig mange får problemer på PKK nå som er vesentlig strengere enn før.

Rust i bærende konstruksjoner, under dørene, rust på bremserør, osv.

Er nok mange som blir til spiker etter de har tatt PKK i disse tider, og med dagens verkstedpriser er det kanskje ikke så rart.

Da har du igjen hobbymekanikerne som det også blir stadig færre av..

Er tyktyl behandla frå første stund, å stellt fint med oppgjennom åra ;) ganske lite rust

Lenke til kommentar

Kan selvsagt være bra, tviler ikke på det. Bare at de aller aller fleste jeg har sett av sorten ikke har vært det.

Man ser som oftest ikke så mye heller, men når man begynner å pille på det kan det godt være vesentlig rust under maling og tectyl.

Du skal faktisk passe deg litt for tectyl, det kan skjule mye fukt og rust under der etter en del år.

En like god behandling kan være å vaske helt rent, la det tørke og så påføre olje under som man lar renne av igjen før man kjører. Legg under presenning, papp eller lignende.

Gjør man dette en gang i året tror jeg man bremser rusting ganske mye.

Lenke til kommentar

Deler av w210 er unektelig av god kvalitet. Hadde senest på fredag et eksemplar inne som hadde gått 760k km... Men er ikke til å komme unna at dette begynner å bli fryktelig gamle biler nå.

 

Har f.eks vært borti mange der øvre fjørskål foran har rustet av/revnet med det resultat at fjøra har forsvunnet og bilen plutselig blir veldig lav foran. Ikke en god følelse å vite at sånne ting kan skje i 110...

Lenke til kommentar

Alle gamle biler ruster. Har selv hatt en 220 av 210 utgaven. Den rustet overhode ikke. Faktisk har ingen av de taxi kjørte 210ene rustproblemer. Bare de som vasket bilen hver lørdag og satte den fuktig inn i garasjen har problemer med rust.

Årsaken var visstnok feil falsing av platene spesielt på dørene. Derfor var det viktig å holde bilen tørr og varm.

 

Men hvorfor kjøpe en gammel 210 når du kan få c klassen i modellen etter for samme pris?

Da får du nyere bil med bedre rykte for de samme pengene.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

203 er nok en verre bil enn 210, dårlig bygget den 203.

Har aldri hørt om falsing var problemet.

Det var noen økonomer på Mercedes som fant ut at de skulle kjøpe et stort parti skrapstål fra Ukraina som de skulle lage biler av.

Dette stålet var selvsagt svært dårlig kvalitet og iblandet mye dritt. Dette kombinert med dårlig lakkering ble en katastrofe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...