Håkonv Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hei. Nå begynner jeg å bli litt leid av s202'n min. Tenker på å kjøpe meg en s210. Den skal ha skinnsete, diesel, takluke, el. vindu, avantgarde. Vil helst at den skal vere billig i drift (1L max pr. mil) hva bør jeg da kjøpe? 200 cdi, 220 cdi, 290 tdi, 300 tdi. Hva bruker de ulike motorene på mila ca? Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Skulle gjerne slengt inn en konstruktiv tilbakemelding, men w210 får meg til å spy litt i munnen. makan til sigøyner vogn. 4 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 300TDT er ganske tørst til å være en dieselbil, det tror jeg egentlig 290TDT er også. TDi er aldri brukt som betegnelse på en Mercedes. Dette er gamle biler, en del 210er ruster rett og slett helt jævlig mye. Kjøper du en med 4Matic er den laget på en annen fabrikk, disse ruster visst noe mindre enn de andre. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Gode motorer , men det er nok en fordel å kunne sveise og lakkere ;-) Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Stv eller sedan? Ka e best? Ser ser best ut? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Hei. Nå begynner jeg å bli litt leid av s202'n min. Tenker på å kjøpe meg en s210. Den skal ha skinnsete, diesel, takluke, el. vindu, avantgarde. Vil helst at den skal vere billig i drift (1L max pr. mil) hva bør jeg da kjøpe? 200 cdi, 220 cdi, 290 tdi, 300 tdi. Hva bruker de ulike motorene på mila ca? Tror ikke det er om den bruker 1 eller 2 liter diesel på mila som har mest å si på driftsbudsjettet ditt for å holde en W210 på veien. Bakgrunn for påstanden; jeg eide en 00 E240 i 2 år for noen år siden Som flere sier, de ruster noe helt jævlig. Finnes bra utvalg av ettermarkedsdeler til de, men også mye deler som kun mercedes leverer, og det er gjort endel spesielt med luftstyring av lykter og sentrallås osv. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Som sagt he eg allereide ein s202.erdet så mye mer rust på w210 enn s202? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Som sagt he eg allereide ein s202.erdet så mye mer rust på w210 enn s202? Begge de ruster veldig mye. Tror det er noen av de verste MB modellene noensinne, sånn omtrent. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Er ikke så mye rust på min da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Har du sett etter? Veldig mange får problemer på PKK nå som er vesentlig strengere enn før. Rust i bærende konstruksjoner, under dørene, rust på bremserør, osv. Er nok mange som blir til spiker etter de har tatt PKK i disse tider, og med dagens verkstedpriser er det kanskje ikke så rart. Da har du igjen hobbymekanikerne som det også blir stadig færre av.. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Har du sett etter? Veldig mange får problemer på PKK nå som er vesentlig strengere enn før. Rust i bærende konstruksjoner, under dørene, rust på bremserør, osv. Er nok mange som blir til spiker etter de har tatt PKK i disse tider, og med dagens verkstedpriser er det kanskje ikke så rart. Da har du igjen hobbymekanikerne som det også blir stadig færre av.. Er tyktyl behandla frå første stund, å stellt fint med oppgjennom åra ganske lite rust Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Kan selvsagt være bra, tviler ikke på det. Bare at de aller aller fleste jeg har sett av sorten ikke har vært det. Man ser som oftest ikke så mye heller, men når man begynner å pille på det kan det godt være vesentlig rust under maling og tectyl. Du skal faktisk passe deg litt for tectyl, det kan skjule mye fukt og rust under der etter en del år. En like god behandling kan være å vaske helt rent, la det tørke og så påføre olje under som man lar renne av igjen før man kjører. Legg under presenning, papp eller lignende. Gjør man dette en gang i året tror jeg man bremser rusting ganske mye. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Dette er vel fra tiden da mercedes var veldig, veldig eksprimentelle med både lakk og design. Tror de fleste vil si seg enig i at begge disse punktene var en eneste stor skivebom i nesten et tiår. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Deler av w210 er unektelig av god kvalitet. Hadde senest på fredag et eksemplar inne som hadde gått 760k km... Men er ikke til å komme unna at dette begynner å bli fryktelig gamle biler nå. Har f.eks vært borti mange der øvre fjørskål foran har rustet av/revnet med det resultat at fjøra har forsvunnet og bilen plutselig blir veldig lav foran. Ikke en god følelse å vite at sånne ting kan skje i 110... Lenke til kommentar
rillto Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Alle gamle biler ruster. Har selv hatt en 220 av 210 utgaven. Den rustet overhode ikke. Faktisk har ingen av de taxi kjørte 210ene rustproblemer. Bare de som vasket bilen hver lørdag og satte den fuktig inn i garasjen har problemer med rust. Årsaken var visstnok feil falsing av platene spesielt på dørene. Derfor var det viktig å holde bilen tørr og varm. Men hvorfor kjøpe en gammel 210 når du kan få c klassen i modellen etter for samme pris? Da får du nyere bil med bedre rykte for de samme pengene. Endret 20. mars 2016 av rillto Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 203 er nok en verre bil enn 210, dårlig bygget den 203. Har aldri hørt om falsing var problemet. Det var noen økonomer på Mercedes som fant ut at de skulle kjøpe et stort parti skrapstål fra Ukraina som de skulle lage biler av. Dette stålet var selvsagt svært dårlig kvalitet og iblandet mye dritt. Dette kombinert med dårlig lakkering ble en katastrofe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå