Gå til innhold

Hva er din favoritt platform gjennom alle tider?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sega Mega Drive II med Alex the kid innebygd :love:

Savner den maskinen enda, synd rotta mi, Victor (R.I.P) måtte gnage over ledningene.

 

Kommer heller ikke til å glemme Sonic spillene :love:

Hva for ledninger var det rotten din gangde igjennom da? JEg fikk faktisk fatt på et Sega Master System som var ganske oppgnagd og slikt (det hadde forresten også Alex the Kidd innebygd) men det fine med slike gamle maskiner er at det er ganske enkel elektronikk.

 

Vel tilbake til topic, beste spillmaskinen jeg har hatt er en Commodore 64, der forsvant det mange timer gitt, men når det gjelder konsoller så var Sega Mega Drive det helt store, jeg mener, første gang jeg fikk spilt Altered Beast utenom spilleautomat, og det med nesten spilleautomat-grafikk!

 

Er faktisk på utkikk etter en Sega Mega Drive nå, men det er jo ingen som har disse fantastiske konsollene lengre. Alle bare kaster alt. Slemminger

Lenke til kommentar

Er enig med de fleste andre her.

Spill som Super Mario World, Pilotwings, Super Offroad, Donkey Kong Country (eller hva det nå enn het), Rock 'n Roll Racing, Mario Paint, Mario Kart, International Superstar Soccer, osv.... gjør SNES :love: til kongemaskinen :)

 

Masserart om X-Box

 

Seriøst? :wow::wow:

Endret av nVIDIAsucks
Lenke til kommentar
Commodore 64! :nice:

 

Hvis jeg skal begynne å nevne gode spill på den kommer listen til å bli alt for lang, men kan nevne noen: IK+(International karate) soccer, impossible mission, centipede, burnin rubber,pojan, summergames +++

 

Tider det! *snufs* :lol:

Jeg må jo bare si meg enig! Jeg kjøpte min c64 i -83 og solgte den -89-90 det vil si 6 år med kun denne plattformen! jeg har eid c64 amiga 500, snes,psx og nå ps2 (og en noendlunde oppegående pc per i dag) men hva hører jeg? så snart det er lansert en konsoll så begynner hypen om neste generasjon! vi klarer jo ikke å bli fornøyd fordi det hele tiden blir hypet om noe nyere og "bedre" som er på vei....personlig så mener jeg at det blir lagt alt for mye tid i utvikling av grafikk motorer enn game play..

 

 

P.S se mimre tråden til c64 så ser du at det ikke kun er meg som har disse meningene.....

Lenke til kommentar
Sega Mega Drive II med Alex the kid innebygd  :love:

Savner den maskinen enda, synd rotta mi, Victor (R.I.P) måtte gnage over ledningene.

 

Kommer heller ikke til å glemme Sonic spillene  :love:

Hva for ledninger var det rotten din gangde igjennom da? JEg fikk faktisk fatt på et Sega Master System som var ganske oppgnagd og slikt (det hadde forresten også Alex the Kidd innebygd) men det fine med slike gamle maskiner er at det er ganske enkel elektronikk.

 

Vel tilbake til topic, beste spillmaskinen jeg har hatt er en Commodore 64, der forsvant det mange timer gitt, men når det gjelder konsoller så var Sega Mega Drive det helt store, jeg mener, første gang jeg fikk spilt Altered Beast utenom spilleautomat, og det med nesten spilleautomat-grafikk!

 

Er faktisk på utkikk etter en Sega Mega Drive nå, men det er jo ingen som har disse fantastiske konsollene lengre. Alle bare kaster alt. Slemminger

kom megadriven med alex kid innebygd?

 

husker den gamle sega master system(8bit) gjorde det, men tror ikke jeg hadde det på mega driven (16bit)

 

hadde det uansett i tillegg :)

 

men Sega Mega Drive er min beste konsoll noen sinne, men PC må være den beste plattformen. *mimre om seine kvelder med 386'n til pappa* :love:

 

synd at sega's dreamcast ikke klarte seg, men nå ser det ut til at den andre gamle klassikeren (Nintendo, ja) går samme veien

Lenke til kommentar
kom megadriven med alex kid innebygd?

 

husker den gamle sega master system(8bit) gjorde det, men tror ikke jeg hadde det på mega driven (16bit)

 

hadde det uansett i tillegg :)

 

men Sega Mega Drive er min beste konsoll noen sinne, men PC må være den beste plattformen. *mimre om seine kvelder med 386'n til pappa* :love:

 

synd at sega's dreamcast ikke klarte seg, men nå ser det ut til at den andre gamle klassikeren (Nintendo, ja) går samme veien

Er som sagt ikke sikker på det, mener å huske at de jeg kjenner som fikk Sega MEga Drive bare fikk med et par spill, og den ene av de, nemlig lillesøsteren til en venninne av meg, fikk med Altered Beast. GENIALE Altered Beast.

 

Har som sagt bare en 8 bits liggende, men denne funker tilnærmet helt da. Var ikke så imponert over de andre Alex Kidd spillene, de ble ofte litt vel tafatte. Men men.

 

PC er den plattformen jeg har BRUKT mest, men den stikker seg ikke så ut som C64 og Sega Mega Drive gjorde i sin tid. Men sant, vi var jo kongene vi når fattern kjøpte sin første PC, Det var en 386sx 20 mhz (av merket Victor), med hele 4 MB ram og greier. Det som satt denne ut i motsetning til de PCene alle andre hadde var at vi hadde SOUNDBLASTER 1.0. "skikkelig" lyd på en PC? Går DET an da? Denen var koblet til noen gamle bilhøyttalere.

 

Ble en del Dune2 på meg da ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...