Gå til innhold

Hva er din favoritt platform gjennom alle tider?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt en eller annen form for spillemaskin til enhver tid de siste 25 årene og samtlige har levert timevis med underholdning. Allikevel må jeg innrømme at det var spesiellt SNESen som leverte den beste perioden med masse bra spill som passet min smak.

Jeg vil aldri glemme spill som Final Fantasy II & III, Super Mario World, Super Mario Kart, Street Fighter II, Zelda III - A Link to the Past, Harvest Moon, F-Zero, Castlevania IV, Chrono Trigger, Secret of Mana og mange, mange fler....

Er det noen som har en annen favorittplatform enn meg, og i så tilfelle, hvilke spill likte du best på den platformen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SNES står sterkt den men det er nok NES blir min favoritt.

 

Super Mario Bros 1-3, (3rn er det beste plattform spillet gjennom tidene i min mening) Nintendo World Cup, Zelda 1 og 2, Metal Gear 1 og 2, Punchout, Double Dragon 2 og 3, Contra\Probotectors, Turtles og sist men absolutt ikke minst Ninja Gaiden 1-3 som er min favoritt spill serie.

 

 

Har 3 NES liggende i kjellern, synd ingen av dem funker, spiller fortsatt en del av disse spillene iblant med emulator.

Noen som vet hva grunnen var til at _alle_ NES endte med å bare stå å blinke når man slo dem på etter som de ble litt slitt ?

 

Husker fortsatt at jeg satt der i 10 - 15 min og blåste i spill og maskin og skrudde av og på for å få den til å funke, klassisk gaming minne. :lol:

 

Noen måte å reparere dette på ?

Endret av Graav Waraxe
Lenke til kommentar
Xbox. Helt ærlig.

Noen spez spill som gjør at du sverger til Xboxen? Har selv prøvd å finne kule spill til Xboxen men jeg føler at alt for få eksklusive spill er tilgjengelige... Ser med store forventninger frem til Fable i det minste, håper at det kommer i nærheten av hva det lover.

Ikke så mye spillene som det er selve konsollet. Jeg liker teknologien og det robuste designet. Jeg er stor tilhenger av kontrollene (faktisk), og setter stor pris på DVD-playback, harddisk -- og ikke minst Xbox Live.

 

Jeg liker også mangfoldet blandt spillene, og Xbox-en er tross alt den soleklare konkurrenten til PS2 når det gjelder spillsortement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...