MiSP Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Heisann, først vil jeg si at jeg er komplett noob, og så vil jeg spørre om noen ting. 1: Må kjølepasta skiftes? Hvis den må, hvor ofte? 2: Bør man ha god kjølepasta? 3: Jeg skal kjøpe XP2500, bør jeg kjøpe GlobalWin Kjølepasta eller Spire "Silver Grease" kjølepasta? Ser at det er litt prisforskjeller her... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 1-Nei. 2-Ja, helst. 3-Hadde gått for den siste om du må ha ein av dei to nevnte, men den beste pr. dags dato er AS5 på www.microplex.no Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Men hvis jeg kjøper på FlexiData slipper jeg å betale porto, og de har kun disse to som jeg har nevnt over. Går det ikke bra med Spire "Silver Grease" da? Funker vel fint den... Skal ikke overklokke noe særlig uansett. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Den må ikke skiftes så lenge du ikke skal skifte Cpu kjøler. Av en eller annen grunn så går setningen "du får det du betaler for" om og om igjen i hodet mitt, og jeg trur nok det gjelder på kjølepasta og. Kjøp den dyreste, det er ikke så ekstremt mye penger det er snakk om. Og en slik tube holder hvertfall til 3-4 cpu'er. Man bør ha god kjølepasta, fordi temraturen er viktig, og bedre kjølepasta betyr bedre varmeleding. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Arctic silver... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) 1. Kjølepasta behøver ikke skiftes. Den fordamper ikke. 2. Kjølepasta er med på å senke temperaturen på CPU noen grader, det er merkbare forskjeller på god og dårlig pasta. 3. Kjøp heller Artic Silver 5 som får toppkarakterer i alle tester jeg har lest. Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios): A) Uten kjølepasta: 45 grader B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader Romtemperatur: Ca 20 grader. Endret 20. november 2003 av hn66 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Heisann, først vil jeg si at jeg er komplett noob, og så vil jeg spørre om noen ting. 1: Må kjølepasta skiftes? Hvis den må, hvor ofte? 2: Bør man ha god kjølepasta? 3: Jeg skal kjøpe XP2500, bør jeg kjøpe GlobalWin Kjølepasta eller Spire "Silver Grease" kjølepasta? Ser at det er litt prisforskjeller her... Vær litt grei og kort ned signaturen din... Holder med nåværende PC... TaZ Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Sånn, var det litt bedre? [Offtopic]Nåværende PC har egentlig ikke noe å si, da den vil bli byttet ut rett etter nyttår... Kommer ikke til å snakke om den her før det uansett, og folk kommer ofte med kommentarer til oppsettet på den nye pc'en, noe som jeg syntes er helt ok, for jeg vil høre alle synsvinkler :-)[/Offtopic] Endret 20. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Sånn, var det litt bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå