Gå til innhold

Hvordan vil Sverige se ut i 2025 ?

Anbefalte innlegg

Hodet enda lengre ned i sanden :)

Tråder som dette lokker de verste menneskene frem som spyfluer lokkes til dritt. Vær obs på at noen ønsker å skape splid, de ønsker en avstand og skaper det der de kan.

Du er en av disse som dyrker forskjellene, selv når vi nesten er enige om noe så merker jeg at du helst vil ha uenighet. En holdning som ikke fører noe godt med seg.

Dere får holde på så lenge dere gidder, men da med hverandre :)

Igjen, stay classy selv om jeg vet at det ikke er lett når man er sint så sint, på alt og alle ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hodet enda lengre ned i sanden :)

Tråder som dette lokker de verste menneskene frem som spyfluer lokkes til dritt. Vær obs på at noen ønsker å skape splid, de ønsker en avstand og skaper det der de kan.

Du er en av disse som dyrker forskjellene, selv når vi nesten er enige om noe så merker jeg at du helst vil ha uenighet. En holdning som ikke fører noe godt med seg.

Dere får holde på så lenge dere gidder, men da med hverandre :)

Igjen, stay classy selv om jeg vet at det ikke er lett når man er sint så sint, på alt og alle ;)

Forskjellene er der selv om du klarer å gjemme deg vekk på rommet ditt.

"You can ignore reality but you can not ignore the consequences of ignoring reality."

Du har selv sagt du ikke ønsker migranter hit, men du føler deg tvunget av internasjonale forpliktelser til å godta det likevel. Norge er ikke viktig nok for deg det er viktigere å gjøre som andre nasjoner sier.

Det er ikke noe problem at du vil åpne landets grenser som dine forfedre har kjempet i krig for flere ganger. Neida, problemet er menneskene som ikke deler din utopiske visjon om et multikulturelt samfunn uten landegrenser, det er deres feil at det blir problemer.

En slik blind tro på en ideologi er veldig skummelt. Hva om du tar feil? Eller er du ufeilbarlig? 

Forstår du at det ikke er mulig å kvitte seg med migranter som først er kommet inn i landet? Det er ingen vei tilbake, utenom å plassere dem i leire hvor problemene vokser. Du legger brikkene klar for dette scenarioet og du vet det ikke selv engang.

Her går politiet ut og sier at jenter ikke må gå alene ute på grunn av migranter og "kulturforskjeller". Hva mener du politiet skal gjøre? Mener du at de bidrar til splittelse og avstand ved å advare jenter mot migranter på denne måten?

Hva skaper mest splittelse og avstand? Å la migrantene herje fritt eller å advare mot dem? Hva tenker du?

Jeg beklager ikke for at jeg ikke stikker hodet ned i sanden slik du gjør, jeg klarer ikke å lure meg selv slik du er en mester til å gjøre.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"You can ignore reality but you can not ignore the consequences of ignoring reality."

Du har selv sagt du ikke ønsker migranter hit, men du føler deg tvunget av internasjonale forpliktelser til å godta det likevel. Norge er ikke viktig nok for deg det er viktigere å gjøre som andre nasjoner sier.

Det er ikke noe problem at du vil åpne landets grenser som dine forfedre har kjempet i krig for flere ganger. Neida, problemet er menneskene som ikke deler din utopiske visjon om et multikulturelt samfunn uten landegrenser, det er deres feil at det blir problemer.

En slik blind tro på en ideologi er veldig skummelt. Hva om du tar feil? Eller er du ufeilbarlig? 

Forstår du at det ikke er mulig å kvitte seg med migranter som først er kommet inn i landet? Det er ingen vei tilbake, utenom å plassere dem i leire hvor problemene vokser. Du legger brikkene klar for dette scenarioet og du vet det ikke selv engang.

Her går politiet ut og sier at jenter ikke må gå alene ute på grunn av migranter og "kulturforskjeller". Hva mener du politiet skal gjøre? Mener du at de bidrar til splittelse og avstand ved å advare jenter mot migranter på denne måten?

Hva skaper mest splittelse og avstand? Å la migrantene herje fritt eller å advare mot dem? Hva tenker du?

Jeg beklager ikke for at jeg ikke stikker hodet ned i sanden slik du gjør, jeg klarer ikke å lure meg selv slik du er en mester til å gjøre.

Du er nær sagt kretsmester på stråmenn, altså tillegne meg og andre meninger de ikke har og da gjerne repetere dem over ett titalls poster. Og ikke minst det slagkraftige "hodet i sanden", eneste som manglet i akkurat denne posten her var vel "PK". 

Kan det være du som er den bastante med skylapper her som aldri vil skifte standpunkt uansett hendelsesforløp eller mot-argumentasjon? Det er det som gjør en idelogi farlig, nemlig å fornekte realitetene. Du har dem rundt deg hver dag men istedenfor å se med egne øyne velger du som mange å se innover i deg selv. Det er nok lettest.

Du forfekter typisk meningene til en som er lite verdensvant. Du må gjerne ta deg nær av det og skrive en enda sintere post, men det er langt mer matnyttig om du tar det til deg og funderer litt på hvorfor jeg blir sittende igjen med dette inntrykket. Det er klart som dagen at dine meninger kan spores tilbake til tabloidene og ikke real life opplevelser som jeg prøver å ta utgangspunkt i etter å blant annet å ha bodd to år i egypt og 36 år i Oslo sentrum.

Men vi lar det være med dette nå, denne tråden har utspilt sin rolle for meg og du skal få lov til å mene det du vil.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er nær sagt kretsmester på stråmenn, altså tillegne meg og andre meninger de ikke har og da gjerne repetere dem over ett titalls poster. Og ikke minst det slagkraftige "hodet i sanden", eneste som manglet i akkurat denne posten her var vel "PK". 

Kan det være du som er den bastante med skylapper her som aldri vil skifte standpunkt uansett hendelsesforløp eller mot-argumentasjon? Det er det som gjør en idelogi farlig, nemlig å fornekte realitetene. Du har dem rundt deg hver dag men istedenfor å se med egne øyne velger du som mange å se innover i deg selv. Det er nok lettest.

Du forfekter typisk meningene til en som er lite verdensvant. Du må gjerne ta deg nær av det og skrive en enda sintere post, men det er langt mer matnyttig om du tar det til deg og funderer litt på hvorfor jeg blir sittende igjen med dette inntrykket. Det er klart som dagen at dine meninger kan spores tilbake til tabloidene og ikke real life opplevelser som jeg prøver å ta utgangspunkt i etter å blant annet å ha bodd to år i egypt og 36 år i Oslo sentrum.

Men vi lar det være med dette nå, denne tråden har utspilt sin rolle for meg og du skal få lov til å mene det du vil.

Du har fortsatt ikke fortalt hvor mange asylsøkere du ønsker og hvorfor. Kretsmesteren i stråmenn må nesten være deg. Du kommer aldri med motargumenter, men tar deg heller god til til å skrive en mur av ett sinnainnlegg igjen og igjen. Du benytter fine adjektiv om deg selv for å legge ett slør av autoritæt over det som egentlig er en personlighet foret opp av våre knallrøde media. Spørsmålet står fortsatt, og vil stå for evig tid fordi du aldri klarer å svare på det uten å kjøre igang røykmaskinen: Hvor mange asylsøkere, og hvorfor? Hvordan er dette bra for Norge? Hva tjener nordmenn på dette? Jeg vet svaret. Svaret er null, niks og nada. Det eneste du ønsker er å ha en rød politikk, med røde resultater hvor staten akkumulerer mer makt og velstand, trolig fordi staten trolig er en stor bidragsyter for deg økonomisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Du har fortsatt ikke fortalt hvor mange asylsøkere du ønsker og hvorfor. Kretsmesteren i stråmenn må nesten være deg. Du kommer aldri med motargumenter, men tar deg heller god til til å skrive en mur av ett sinnainnlegg igjen og igjen.

Først og fremst, hva har dette med stråmenn å gjøre?

Må man komme med egne påstander om saken om man poengterer feil hos andre folks påstander? 

Må du komme med en egen teori om hva som er årsaken til The Big Bang om du ikke er enig i, og poengterer feil i kristendommen eller islams lære? Ellers skriver du da en "stråmann"?

Du benytter fine adjektiv om deg selv for å legge ett slør av autoritæt over det som egentlig er en personlighet foret opp av våre knallrøde media.

Selv om media er rødere enn deg så kan fortsatt media være marineblå om man setter din blå-sorte politiske ideologi som det nøytrale nullpunkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har bodd 38 år i to land og mener du er ekspert på folk og kulturer.

Ikke på grunn av at du har studert temae, jobbet med det eller har interesse for det men utelukkende på grunnlag av dine livserfaringer.

Det er 196 land i verden og utallige språk og kulturer, du føler ikke du kanskje har mye å lære om dette emnet?

Et tips er at du ikke bør snakke om dine synspunkter rundt dette og ihvertfall ikke hvilken "erfaring" du har, med mindre du liker å dumme deg ut. :)

Lenke til kommentar

Du har bodd 38 år i to land og mener du er ekspert på folk og kulturer.

Ikke på grunn av at du har studert temae, jobbet med det eller har interesse for det men utelukkende på grunnlag av dine livserfaringer.

Det er 196 land i verden og utallige språk og kulturer, du føler ikke du kanskje har mye å lære om dette emnet?

Et tips er at du ikke bør snakke om dine synspunkter rundt dette og ihvertfall ikke hvilken "erfaring" du har, med mindre du liker å dumme deg ut. :)

Du konkluderer feil. Jeg har vært i mange land og jeg er ikke 38 år og du aner ingenting. Føler svaret ditt bekrefter posten min og vi er ferdige nå. Dere har en tendens til å vri all god energi ut av a guy bare på måfå, livet er for kort og jeg for gammal til å kaste bort tia mi på slikt så kommer ikke til å lese mer i verken denne ei heller den famøse asylsøkere til Norge tråden.

Siste tips på veien, vis hjerterom mot alle du ikke har møtt personlig og stay classy! :)

Lenke til kommentar

Du konkluderer feil. Jeg har vært i mange land og jeg er ikke 38 år og du aner ingenting. Føler svaret ditt bekrefter posten min og vi er ferdige nå. Dere har en tendens til å vri all god energi ut av a guy bare på måfå, livet er for kort og jeg for gammal til å kaste bort tia mi på slikt så kommer ikke til å lese mer i verken denne ei heller den famøse asylsøkere til Norge tråden.

Siste tips på veien, vis hjerterom mot alle du ikke har møtt personlig og stay classy! :)

Ironien her er jo at du bruker veldig mye tid på skrive masse uten å si noe som helst av substans. :roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ironien her er jo at du bruker veldig mye tid på skrive masse uten å si noe som helst av substans. :roll:

Ok, gjorde ett unntak for deg geitebukken, mest fordi det er få som har mer godt av å lese dette enn akkurat deg:

http://www.dagbladet.no/2016/04/06/kultur/debatt/meninger/kronikk/hege_storhaug/43760158/

er jeg ferdig!!!! :p

Lenke til kommentar

Thoto79, Hva syntes du politiet skal gjøre? Advare jenter mot å gå ute alene på grunn av migranter eller ikke advare de?

Hva er verst? At flere jenter blir utsatt for overgrep eller økt polarisering som følge av mer informasjon?

Dette er et aktuelt spørsmål flere steder og jeg vil gjerne vite hvilke tanker du har omkring dette :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, gjorde ett unntak for deg geitebukken, mest fordi det er få som har mer godt av å lese dette enn akkurat deg:

http://www.dagbladet.no/2016/04/06/kultur/debatt/meninger/kronikk/hege_storhaug/43760158/

er jeg ferdig!!!! :p

Dette er jo Thotogeniet i ett nøtteskall. Hoppe inn i en tråd, messe om samhold og skrive tomme innlegg. Fortsette helt til han har hisset på seg det som kan skrive. Deretter overlater han til andre, i dette tilfelle en tilfeldig i dagbladet å argumentere for seg før han i kjent autoritær stil sier seg ferdig med debatten uten å noengang svare på de spørsmål som ble stilt. Typisk, men det vitner om liten integritet og ett menneske med hverken ryggrad eller prinsipper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@ Thitorkin. Selv om du stiller som sterk kandidat til den lavthengende douchebag diplomen, så skal jeg allikevel være så gem å meddele at jeg (heldigvis) ikke lenger ser hva du poster da du med god grunn ble skrudd av, bare sånn at du ikke kaster bort tia di slik du så ofte har gjort med min. Se, det går an å være litt ålreit innimellom uten at noen dør av det! :) kiss kiss

• Liker 1
Lenke til kommentar

Thoto79, Hva syntes du politiet skal gjøre? Advare jenter mot å gå ute alene på grunn av migranter eller ikke advare de?

Hva er verst? At flere jenter blir utsatt for overgrep eller økt polarisering som følge av mer informasjon?

Dette er et aktuelt spørsmål flere steder og jeg vil gjerne vite hvilke tanker du har omkring dette :)

Dette spørsmålet er vanskelig. Jeg tror ikke du kan forvente å få et svar på det.

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet er vanskelig. Jeg tror ikke du kan forvente å få et svar på det.

Politiet i Sverige har instruks på å skjule det som skjer. Kriminaliteten og overgrepene skjer uansett og tankegangen er at vondt blir verre hvis politiet eller noen forteller sannheten.

Derfor er det forbudt, sannheten er farlig.

Politiet i Norge har altså advart mot å gå ut alene og til og med nevnt migranter som årsak.

Hva er riktig? Hvorfor er det så vanskelig å svare på?

Hvis du hadde bodd der og politiet kom med en slik melding, hvordan ville du reagert?

Hvis du jobber i politiet og mottar fler og fler anmeldelser fra gråtende ofre, ville du klart å bare latt det skje uten å advare noen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Politiet i Sverige har en politisk agenda som har felles interesser med den etablerte regjeringen.

Å rapportere hva som skjer og hvem som står bak det skal hysjes vekk i frykt for at SD skal få flere velgere.

Sverige er allerede fortapt, og likevel gjøres tiltak for å gjøre det værre for svenskene. Håper SD kommer til makten ved neste valg, da dette kan smitte over på norsk politikk, samt at hvis Sverige begrenser hvem som kommer over grensene sine så vil det være færre som kommer seg til Norge, da de som kommer hit må enten komme via Sverige eller Russland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...