Gå til innhold

Hvordan vil Sverige se ut i 2025 ?

Anbefalte innlegg

Nei det kunne ikke fort vært oss kristne eller ateister, med mindre vi plutselig begynner å lage jævelskap på lik linje med muslimer i verden.

Hæ? Muslimene må virkelig skjerpe seg om de skal opp i samme verdenskrigsklasse som Europa ...

Hvor har du det fra at europeere ikke er i stand til å lage jævelskap?

Har du spurt jødene om det? Sigøynerne? Taterne?

Her i det "kristne Europa" har vi forfulgt ulike folkegrupper til ulike tider. Det er her antisemittismen har sine røtter. I enkelte perioder har folk hatt muligheten til å flykte fra Europa for å redde livet, bl.a. til USA eller sør-Amerika, men dette har ikke alltid vært mulig, og det er i ferd med å bli det i mindre og mindre grad.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten er det interessant at du ikke ønsker en million innvandrere til Norge. Hvor mange ønsker du egentlig?

Som sagt ønsker jeg ingen, altså ikke utover arbeidsinnvandring som vi jo trenger i enkelte sektorer som er noe vi styrer over helt selv med kun egen vinning for øyet. 

Så du ønsker altså ingen asylsøkere hit. Kan jeg spørre hvorfor?

Du skriver også at pågangen av migranter kan begrenses, hvilke tiltak mener du kan iverksettes for å begrense pågangen?

Skrev vel en ganske utfyllende post rundt dette nå nettopp:

Som sagt ønsker jeg ingen, altså ikke utover arbeidsinnvandring som vi jo trenger i enkelte sektorer som er noe vi styrer over helt selv med kun egen vinning for øyet. Men det er ikke våre behov som skal mettes akkurat i dette tilfellet her som vi snakker flyktninger. Utover det at vi tar litt ansvar for andre enn bare nordmenn ved katastrofer og krig (spesielt kriger som vi er enige i at finner sted og er delaktige i, slik som denne i Syria), så kommer jo norske interesser selvfølgelig før alt annet alltid.

Konflikten her oppstår med en gang noen får for seg at venstresiden har kjempelyst på flerkultur og ønsker at mennesker ifra alle verdensdeler bosetter seg her, bare for å få dem hit. Det er vel heller at lidelse trigger noe i oss som gjør at vi ønsker å hjelpe, sikkert litt kulturelt betinget og mye stammer nok ifra kristendommen (selv om jeg hater å gi de kred for slike grunnleggende menneskelige egenskaper), men da ikke for enhver pris. 

Derfor lager mange mye rør og styr og skaper mye hat og fordommer på ett feilaktig grunnlag ved at man tror andre nordmenn vil drite ned eget reir og er for åpne sluser koste hva det koste vil, men slik naivitet finnes bare i helt marginale grupperinger i Norge, altså ekte liberalister (de teller vel ett par tusen) samt de rødeste i Rødt (også ett par tusen mennesker) som jo også motsetter seg landegrenser og suverenitet.

Så her skapes det spøkelser hele veien, det er mange med sine egne små stygge ideologiske agendaer som ikke går av veien for å skape en polarisering mellom folket i landet, det blir mye skremsel og lite edruelighet og ikke minst ekstremt destruktivt for alle parter som jo tross alt skal bo videre her i Norge. Denne pågangen av flyktninger og asylanter klarer vi helt fint å begrense til at det ikke undergraver oss selv, det er jo tross alt like lite ønskelig for oss nordmenn som det er for evnt nye landsmenn om velferdstaten skulle gå under. Det dyrkes nå nærmest ett utopisk marerittscenario uten rot i virkeligheten.

Når det kommer til å begrense pågangen så er det din baby og som du sikkert har masse fine kyniske løsninger på. Hvis ikke så bare hør med Thitorkin2 eller geita_... Hold på hatten.

Lenke til kommentar

Lesestoff som er gull verdt for dere haters:

http://www.dagbladet.no/2016/04/05/kultur/hovedkommentar/meninger/kommentar/asylpolitikk/43763642/

"Hele Europa strever med en ekstraordinær flyktningsituasjon, de fleste land i langt større grad enn Norge. Det gjelder også integrering. I stedet for å si at Norge skal bli enda bedre og best på integrering, later regjeringen som vi er Belgia. Og må innføre enda strengere praksis enn noen andre. Det er overdrevent, unødvendig og uhensiktsmessig. Når selv Norge sikter inn på å være verst i klassen, skjønner man at Europa sliter."

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2016/04/05/kultur/hovedkommentar/meninger/kommentar/asylpolitikk/43763642/

"Hele Europa strever med en ekstraordinær flyktningsituasjon, de fleste land i langt større grad enn Norge. Det gjelder også integrering. I stedet for å si at Norge skal bli enda bedre og best på integrering, later regjeringen som vi er Belgia. Og må innføre enda strengere praksis enn noen andre. Det er overdrevent, unødvendig og uhensiktsmessig. Når selv Norge sikter inn på å være verst i klassen, skjønner man at Europa sliter."

Syria er ikke ett norsk problem. Syriske flyktninger er ikke ett norsk problem. De som er her allerede får vel bli, men grensen må stenges da de forflytter hele det politiske klimaet lengre til venstre. De er inntrengere, de voldtar i stor skala, de jobber ikke, de stjeler, de sloss og de tar med seg alle problemene som første til at Syria kollapset til å begynne med. Ikke hør på Thoto da han har en knallrød agenda svært få er enige i.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Syria er ikke ett norsk problem. Syriske flyktninger er ikke ett norsk problem. De som er her allerede får vel bli, men grensen må stenges da de forflytter hele det politiske klimaet lengre til venstre. De er inntrengere, de voldtar i stor skala, de jobber ikke, de stjeler, de sloss og de tar med seg alle problemene som første til at Syria kollapset til å begynne med. Ikke hør på Thoto da han har en knallrød agenda svært få er enige i.

Det er klart at en sosialdemokrat virker som en kommunist i øynene på en fascist. Så takk for kompliment!

Lenke til kommentar

Det er klart at en sosialdemokrat virker som en kommunist i øynene på en fascist. Så takk for kompliment!

Det er det som er så fint med å være anarkokapitalist. Man blir kalt både konservativ, liberal, kristen, muslim, ateist, jøde, fascist, kommunist og sosialist på en dag.

Lenke til kommentar

Tankegangen er at så lenge hele landet drar i samme retning, og migrantene, da går alt bra og multikulturen leder til et bedre samfunn.

Du er villig til å gamble folkets og migrantenes fremtid på at dette er mulig og gjennomførbart. Du satser på å få til noe som ingen før har klart i verdenshistorien, det har gått opp i flammer hver gang.

Dine største fiender er erfaring, kunnskap og forskning. For de negative aspektene som dukker opp øker skepsis og leder til velbegrunnet fremmedfrykt, dette gjør lasset tyngre å bære for de som bærer multikulturalismen videre.

Når alt sammen mislykkes slik som er tilfelle i Sverige legges skylden ikke på egen manglende forståelse eller dårlige gjennomføringsevne men heller på andre. Multikulturen mislykkes ikke fordi Sverige gjorde noe galt men fordi Europa gjorde for lite.

Multikulturistene mangler fullstendig plan og oversikt, det er som om de vil heller dø enn å leve i en verden hvor multikulturen ikke lykkes. De gambler alt som om de har ingenting å tape.

Den eneste grunnen til at du støtter dette Thoto79 er at du har hodet begravd dypt nok nede i sanden.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er det som er så fint med å være anarkokapitalist. Man blir kalt både konservativ, liberal, kristen, muslim, ateist, jøde, fascist, kommunist og sosialist på en dag.

Du fant det for godt å bli en liberalistisk ekstremist ja, hehe det forklarer mer enn mye med hva man har med å gjøre her.

På en annen side så er det en utrolig missmatch ute å går her ett sted, på tross av alle andre absurditeter trodde jeg da vitterlig ikke anarkokapitalisme var så nært beslektet med fascisme og heller ikke den type isolasjonisme du forefekter, men igjen alle ekstremiteter møter hverandre i døra på ett visst punkt.

Lenke til kommentar

Vi prater om to forskjellige ting, du om hva Norge trenger, jeg om hva flyktningene trenger.

Det handler om å ta ett ansvar, slikt blir lagt merke til og det setter Norge i en fordelaktig posisjon i verdenssamfunnet å vise storsinn og bidra når verden og Europa står overfor slike store utfordringer. Ingen politikere med innflytelse i Norge tillater at dette går på bekostning av Norges velferd eller syntes at Sverige er noe forbilde, tvert imot. Det er denne gyldne middelvei med å innse at vi må hjelpe siden vi kan og siden vi har en felles fiende og dermed ett moralsk ansvar, og samtidig ha fokus på assimilering av de som ønsker å bo her og i en omfattende integreringsprosess være veldig klar på norsk kultur og lovverk, ikke minst ytringsfriheten og den ufravikelige friheten man har ifra religion. Det siste her passer utmerket for veldig mange av disse som er på flukt ifra nettopp denne undertrykkende versjonen av religionen som de ønsker seg bort ifra.

Å dra det med å innvilge 50-60 mennesker asyl i uka, til dommedagsprofetier som at "nå kommerrem og tar over landet vårt" og "innføring av sharialover her snart" type piss... destruktivt for debatten og for alle parter, ikke minst pinlig for oss andre vanlige nordmenn som klarer å skille Islamisme ifra vanlig praktiserende muslimer og som selfvølgelig ikke har noe imot ikke-etnisk norske mennesker.

Du må bestemme deg for om du velger å argumentere på grunnlag av "flyktningenes" eller Norges beste. Norge har ingenting å vinne på dette. At Norge vil bli lagt merke til? Jeg tviler, og i så fall, hva godt gjør det? Skal vi applaudere Sverige for å ødelegge eget land? Hva med Tyskland, som har lokket millioner av mennesker ut på tur, før de oppdaget hvilke signaler det sendte?

For meg vil alltid Norges interesser være viktigst. Vi har ikke noe ansvar i Syria. Det er på andre siden av kloden og et problem skapt i Syria av mennesker i Syria, slik jeg ser det. Norges ansvar er Norges borgere og norske interesser. Om vi skal hjelpe til, må det gjøres i kontrollerte former, som bistand og eventuelt kvoteflyktninger hentet ut av leire i nærområdene. Ikke ved å slippe gud- og værmann som tråkker over den norske grensa. 

Når det kommer til det siste avsnittet, så klarer jeg fint å skille mellom islamisme og "vanlig" islam. Sistnevnte er politisk ideologi i tillegg til å være en religion, og førstnevnte er en gruppe som bruker denne ideologien for det det er verdt. Islamisme er i seg selv et problem, men islam er også ikke noe som er annet enn skadelig for Norge og norske verdier, slik jeg ser det. Religion generelt er jeg ikke noe fan av, men tankegodset knyttet til islam er spesielt lite forenlig med dagens Norge. 

Kulturen vi importerer fra Midtøsten og Nord-Afrika inneholder elementer som er direkte imot det vi står for. Undersøkelser gjort i mange av disse landene viser også svært mange flere enn dere liker å tro støtter opp under en del av det vi gjerne kaller "ekstrem islam", som egentlig bare er islam. De muslimene som gjør det best i Norge og som blir best integrert/assimilert er som regel de som legger av seg mesteparten av troen og ritualene rundt islam. Det er i alle fall min erfaring.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi prater om to forskjellige ting, du om hva Norge trenger, jeg om hva flyktningene trenger.

Det handler om å ta ett ansvar, slikt blir lagt merke til og det setter Norge i en fordelaktig posisjon i verdenssamfunnet å vise storsinn og bidra når verden og Europa står overfor slike store utfordringer. Ingen politikere med innflytelse i Norge tillater at dette går på bekostning av Norges velferd eller syntes at Sverige er noe forbilde, tvert imot. Det er denne gyldne middelvei med å innse at vi må hjelpe siden vi kan og siden vi har en felles fiende og dermed ett moralsk ansvar, og samtidig ha fokus på assimilering av de som ønsker å bo her og i en omfattende integreringsprosess være veldig klar på norsk kultur og lovverk, ikke minst ytringsfriheten og den ufravikelige friheten man har ifra religion. Det siste her passer utmerket for veldig mange av disse som er på flukt ifra nettopp denne undertrykkende versjonen av religionen som de ønsker seg bort ifra.

Å dra det med å innvilge 50-60 mennesker asyl i uka, til dommedagsprofetier som at "nå kommerrem og tar over landet vårt" og "innføring av sharialover her snart" type piss... destruktivt for debatten og for alle parter, ikke minst pinlig for oss andre vanlige nordmenn som klarer å skille Islamisme ifra vanlig praktiserende muslimer og som selfvølgelig ikke har noe imot ikke-etnisk norske mennesker.

Du må bestemme deg for om du velger å argumentere på grunnlag av "flyktningenes" eller Norges beste. Norge har ingenting å vinne på dette. At Norge vil bli lagt merke til? Jeg tviler, og i så fall, hva godt gjør det? Skal vi applaudere Sverige for å ødelegge eget land? Hva med Tyskland, som har lokket millioner av mennesker ut på tur, før de oppdaget hvilke signaler det sendte?

For meg vil alltid Norges interesser være viktigst. Vi har ikke noe ansvar i Syria. Det er på andre siden av kloden og et problem skapt i Syria av mennesker i Syria, slik jeg ser det. Norges ansvar er Norges borgere og norske interesser. Om vi skal hjelpe til, må det gjøres i kontrollerte former, som bistand og eventuelt kvoteflyktninger hentet ut av leire i nærområdene. Ikke ved å slippe gud- og værmann som tråkker over den norske grensa. 

Når det kommer til det siste avsnittet, så klarer jeg fint å skille mellom islamisme og "vanlig" islam. Sistnevnte er politisk ideologi i tillegg til å være en religion, og førstnevnte er en gruppe som bruker denne ideologien for det det er verdt. Islamisme er i seg selv et problem, men islam er også ikke noe som er annet enn skadelig for Norge og norske verdier, slik jeg ser det. Religion generelt er jeg ikke noe fan av, men tankegodset knyttet til islam er spesielt lite forenlig med dagens Norge. 

Kulturen vi importerer fra Midtøsten og Nord-Afrika inneholder elementer som er direkte imot det vi står for. Undersøkelser gjort i mange av disse landene viser også svært mange flere enn dere liker å tro støtter opp under en del av det vi gjerne kaller "ekstrem islam", som egentlig bare er islam. De muslimene som gjør det best i Norge og som blir best integrert/assimilert er som regel de som legger av seg mesteparten av troen og ritualene rundt islam. Det er i alle fall min erfaring.

Men.. da er vi jo helt enige :)

Lenke til kommentar

Du fant det for godt å bli en liberalistisk ekstremist ja, hehe det forklarer mer enn mye med hva man har med å gjøre her.

På en annen side så er det en utrolig missmatch ute å går her ett sted, på tross av alle andre absurditeter trodde jeg da vitterlig ikke anarkokapitalisme var så nært beslektet med fascisme og heller ikke den type isolasjonisme du forefekter, men igjen alle ekstremiteter møter hverandre i døra på ett visst punkt.

Haha du og merkelappene dine... :) Møter ofte argument som sier jeg må flytte til ett annet land, så thotogeniet: Hvorfor flytter du ikke til Syria/Afghanistan siden menneskene der er prikk like nordmenn? Du klarer sikkert å integreres fint med den autoritære holdningen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men.. da er vi jo helt enige :)

Nå lyver du igjen. Du har flere ganger tidligere påpekt at Norge som nasjon må "hjelpe til" og "bidra" med Norges felleskasse for å hente luksusmigranter til Norge. Eier du integritet?

Flott at du velger for meg hva jeg er enig og ikke enig i da mr absurdius.

Men kjenner du har fint lite jeg trenger i livet mitt, noen mennesker tar mer enn de gir så da bare skrur jeg deg av her jeg, vinn - vinn :)

Stay classy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...