geita_ Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Jeg studerer selv i Sverige og merker hvilken retning landet går i. Her jeg bor har det vært skuddvekslinger, x-antall brente biler, ran, voldtekter og selvfølgelig systematisk sykkeltyveri. Alt dette på et område der kun ca 9000 personer bor, og som ikke er et av de større problemområdene i Sverige. Jeg er ganske pessimistisk når det gjelder Sveriges fremtid, og det skal litt til for å endre mitt inntrykk akkurat nå. Videoen i første posten gjør en veldig god jobb i å oppsummere svenskers holdninger til situasjonen. Linkene dine er opptil 8 år gamle, og de fleste er fra Linkøping, som er en by med I overkant av 100 000 innbyggere. Så når du prøver å få dette til å se ut som noe som skjedde I går og I ditt lille nabolag, feiler du totalt. Har du flere amatørmessige skremmeskudd på lager? Bra jeg er her da Sweden Close to Collapse http://www.gatestoneinstitute.org/6697/sweden-collapse Sweden’s 3rd largest city hit by multiple blasts https://www.rt.com/news/310757-sweden-malmo-blasts-crime/ Sweden Opened Its Doors To Muslim Immigration http://dailycaller.com/2015/10/23/sweden-opened-its-doors-to-muslim-immigration-today-its-the-rape-capital-of-the-west-japan-didnt/ What happens when a country known for its generosity runs out of resources? http://www.politico.eu/article/sweden-faces-moral-dilemma-over-migration-malmo-refugees-border-checks/ Endret 3. april 2016 av geita_ 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Ja, det var jo ett nydelig fruktfat av ekte blingbling media! Troverdige kilder er en flott billigbil uten ratt og dekk ... Edit: glemte å få med at jeg forøvrig er helt enig i at det er bra at du er her da, fordi da klarer du å sette den siste spikeren i troverdighetskista til skremmerne på nett .. Endret 3. april 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 De har jo 100 000 nye mennesker til å fylle slike stillinger nå, burde være problemfritt på sikt. Jeg tipper en veldig stor del av innvandrerne hadde kastet seg på ett tilbud om en utdannelse om å bli kommunearbeider og/eller lærer hadde tilbudet kommet. Hadde vel vært langt verre om det ikke var ledige jobber i landet i sikte. Det er ikke sånn at samtlige av disse nye landsmenn begynner på bar bakke, inntil krigen brøt ut hadde 99.1 prosent fullført grunnskole i Syria så tror det er en undervurdering av folks kapasitet ute å går her. Man må være på og gi dem skoleplass og jobb før religionen tar dem fordi det er flere sterke radikale krefter i de muslimske miljøene som ikke ønsker en integrering ettersom det igjen minsker sjansen for en evnt religiøs radikalisering. Disse må overstyres og beste våpen er å inkludere disse potensielle Islamister i samfunnet og få dem ut av fattigdom. Plutselig frister ikke mullahen`s selvmordsbelter like mye lenger når livet er bra og man behandles godt. Du slår meg som den mest uinformerte personen i hele tråden, vet du egentlig noenting? På hvilke måter vil du tilfredsstille migrantene ytterligere? Ser du ikke ironien i at du vil bestikke dem slik at de ikke sprenger deg i luften? Disse bestikkelsepengene, skal vi ta de fra at du og andre betaler mer skatt? Hvor vil du ta pengene fra? Med deg i fronten er vi sikkert på vei mot et perfekt samfunn. Bestikke dem sier du? For å ikke sprenge meg i lufta? Meg i fronten? Saklige greier Tror det hadde vært langt mer forklarende om du hadde gitt uttrykk for hvordan du mener man burde opptre ovenfor asylsøkere som får innvilget opphold ettersom jeg skjønner at skolegang og jobbmuligheter blir sett på som bestikkelser!?! Syntes du det ikke er verdt å prøve og integrere dem engang, bare få de kastet på hue ut uavhengig av internasjonale forpliktelser? Er du uenig i lovverket vårt eller hvordan Europa har håndtert krisen? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Bra jeg er her da Sweden Close to Collapse http://www.gatestoneinstitute.org/6697/sweden-collapse Sweden’s 3rd largest city hit by multiple blasts https://www.rt.com/news/310757-sweden-malmo-blasts-crime/ Sweden Opened Its Doors To Muslim Immigration http://dailycaller.com/2015/10/23/sweden-opened-its-doors-to-muslim-immigration-today-its-the-rape-capital-of-the-west-japan-didnt/ What happens when a country known for its generosity runs out of resources? http://www.politico.eu/article/sweden-faces-moral-dilemma-over-migration-malmo-refugees-border-checks/ The Daily Caller ja... Med Tucker Carlsson. Hehe, den som leter i dritten finner naturlig nok møkk. Har du vært der selv? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Bra jeg er her da Sweden Close to Collapse http://www.gatestoneinstitute.org/6697/sweden-collapse Sweden’s 3rd largest city hit by multiple blasts https://www.rt.com/news/310757-sweden-malmo-blasts-crime/ Sweden Opened Its Doors To Muslim Immigration http://dailycaller.com/2015/10/23/sweden-opened-its-doors-to-muslim-immigration-today-its-the-rape-capital-of-the-west-japan-didnt/ What happens when a country known for its generosity runs out of resources? http://www.politico.eu/article/sweden-faces-moral-dilemma-over-migration-malmo-refugees-border-checks/ The Daily Caller ja... Med Tucker Carlsson. Hehe, den som leter i dritten finner naturlig nok møkk. Har du vært der selv? Og hva med resten ? De ignorerer man bare ? Endret 3. april 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Tenker du på eks. "Gatestone" som neo-conservative think tank .. Fin nedfallsfrukt Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 De har jo 100 000 nye mennesker til å fylle slike stillinger nå, burde være problemfritt på sikt. Jeg tipper en veldig stor del av innvandrerne hadde kastet seg på ett tilbud om en utdannelse om å bli kommunearbeider og/eller lærer hadde tilbudet kommet. Hadde vel vært langt verre om det ikke var ledige jobber i landet i sikte. Det er ikke sånn at samtlige av disse nye landsmenn begynner på bar bakke, inntil krigen brøt ut hadde 99.1 prosent fullført grunnskole i Syria så tror det er en undervurdering av folks kapasitet ute å går her. Man må være på og gi dem skoleplass og jobb før religionen tar dem fordi det er flere sterke radikale krefter i de muslimske miljøene som ikke ønsker en integrering ettersom det igjen minsker sjansen for en evnt religiøs radikalisering. Disse må overstyres og beste våpen er å inkludere disse potensielle Islamister i samfunnet og få dem ut av fattigdom. Plutselig frister ikke mullahen`s selvmordsbelter like mye lenger når livet er bra og man behandles godt. Du slår meg som den mest uinformerte personen i hele tråden, vet du egentlig noenting? På hvilke måter vil du tilfredsstille migrantene ytterligere? Ser du ikke ironien i at du vil bestikke dem slik at de ikke sprenger deg i luften? Disse bestikkelsepengene, skal vi ta de fra at du og andre betaler mer skatt? Hvor vil du ta pengene fra? Med deg i fronten er vi sikkert på vei mot et perfekt samfunn. Bestikke dem sier du? For å ikke sprenge meg i lufta? Meg i fronten? Saklige greier Tror det hadde vært langt mer forklarende om du hadde gitt uttrykk for hvordan du mener man burde opptre ovenfor asylsøkere som får innvilget opphold ettersom jeg skjønner at skolegang og jobbmuligheter blir sett på som bestikkelser!?! Syntes du det ikke er verdt å prøve og integrere dem engang, bare få de kastet på hue ut uavhengig av internasjonale forpliktelser? Er du uenig i lovverket vårt eller hvordan Europa har håndtert krisen? Japan tar ikke imot flyktninger. Det gjør heller ikke de fleste golfstatene, blant annet Kuwait, Bahrain, Qatar og Saudi-Arabia. Libanon og Jordan har stengt grensene sine for syriske flyktninger. Kina tar heller ikke imot migranter. Så hvorfor skal Norge gjøre det? 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 Ja, det var jo ett nydelig fruktfat av ekte blingbling media! Troverdige kilder er en flott billigbil uten ratt og dekk ... Edit: glemte å få med at jeg forøvrig er helt enig i at det er bra at du er her da, fordi da klarer du å sette den siste spikeren i troverdighetskista til skremmerne på nett .. Du kan bare ignorere virkeligheten til et visst punkt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Ja, det var jo ett nydelig fruktfat av ekte blingbling media! Troverdige kilder er en flott billigbil uten ratt og dekk ... Edit: glemte å få med at jeg forøvrig er helt enig i at det er bra at du er her da, fordi da klarer du å sette den siste spikeren i troverdighetskista til skremmerne på nett .. Du kan bare ignorere virkeligheten til et visst punkt. Virkeligheten er det du selv erfarer til enhver tid, og jeg har veldig god oversikt over disse. Så når du forholder deg til det du selv ikke direkte erfarer er du ute å spekulerer og tror og synser. Så du er den som ikke er tilstede i virkeligheten. Ikke dermed sagt at fremtiden blir en dans på roser, men at det gjenstår å se. Vi som er så heldige å aldri ha opplevd noe særlig fælt burde klare å være mer rolige og fornuftige Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Virkeligheten er det du selv erfarer til enhver tid, og jeg har veldig god oversikt over disse. Så når du forholder deg til det du selv ikke direkte erfarer er du ute å spekulerer og tror og synser. Så du er den som ikke er tilstede i virkeligheten. Ikke dermed sagt at fremtiden blir en dans på roser, men at det gjenstår å se. Vi som er så heldige å aldri ha opplevd noe særlig fælt burde klare å være mer rolige og fornuftige Lett for deg å si, er det ikke ? Er sikker på at disse jentene setter pris på dine kloke ord nå for tiden. http://www.dagbladet.no/2016/04/01/nyheter/innenriks/kriminalitet/trakassering/43714085/ Eller alle disse småbarna i badeland rundt om i europa som har fått kjenne på kroppen hva innvandring gjør med et samfunn. Til syvende og sist har du nok valgt feil side. Og dette politiske korrekte skjoldet du gjemmer deg bak har allerede begynt å gå i oppløsning. Endret 3. april 2016 av geita_ 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Virkeligheten er det du selv erfarer til enhver tid, og jeg har veldig god oversikt over disse. Så når du forholder deg til det du selv ikke direkte erfarer er du ute å spekulerer og tror og synser. Så du er den som ikke er tilstede i virkeligheten. Ikke dermed sagt at fremtiden blir en dans på roser, men at det gjenstår å se. Vi som er så heldige å aldri ha opplevd noe særlig fælt burde klare å være mer rolige og fornuftige Lett for deg å si, er det ikke ? Er sikker på at disse jentene setter pris på dine kloke ord nå for tiden. http://www.dagbladet.no/2016/04/01/nyheter/innenriks/kriminalitet/trakassering/43714085/ Eller alle disse småbarna i badeland rundt om i europa som har fått kjenne på kroppen hva innvandring gjør med et samfunn. Til syvende og sist har du nok valgt feil side. Og dette politiske korrekte skjoldet du gjemmer deg bak har allerede begynt å gå i oppløsning. Det er bare å roe ned på fy roping, fordi jeg dekker meg ikke bak annet enn 55 års direkte livserfaring. Og de erfaringene summeres opp som: det som går opp må komme ned! Og jo mindre man styrer og lager problemer rundt den naturloven, jo bedre blir det for alle parter. Gjør din vanlige plikt, og vær grei med dine omgivelser, uansett hvor eller hvem de nå er hos Så du bedømmer meg feil så klart, og det er fordi du ikke har noen direkte erfaring med meg, men kun tror på det du selv oppfatter fra det som skrives her Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Eller alle disse småbarna i badeland rundt om i europa som har fått kjenne på kroppen hva innvandring gjør med et samfunn. Har du hørt om Baneheia-saken? Der var det "dine folk" , etniske nordmenn, som forgrep seg. Drap, voldtekt og "tukling" med små eller store jenter har skjedd i Norge til enhver tid, og er ikke noe som har kommet med den økende innvandringen. En gang blir du sikkert voksen nok til å få såpass perspektiv på ting at du også innser det. Foreløpig spiller du rollen som "nyttig idiot" for grupperinger fra Tucker Carlsson på den ene siden til IS på den andre. Og du er ikke en gang klar over det selv. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Kondanna, Når så mange nasjoner, spesielt de nærliggende hvor migrantene kommer fra, nekter å ta dem imot på grunn av terrorfare så må også du være enig i at det ligger noe i det?Eller skal alle disse nasjonene heller stole på dine 55 år med livserfaring som tilsier at åpne grenser er beste alternativ?Hva vet du som Kina, Japan, Libanon, Kuwait, Qatar, Saudi-Arabia og Jordan ikke vet?Hvor mange nasjoner er det egentlig som tar imot migranter? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Eller alle disse småbarna i badeland rundt om i europa som har fått kjenne på kroppen hva innvandring gjør med et samfunn. Har du hørt om Baneheia-saken? Der var det "dine folk" , etniske nordmenn, som forgrep seg. Drap, voldtekt og "tukling" med små eller store jenter har skjedd i Norge til enhver tid, og er ikke noe som har kommet med den økende innvandringen. En gang blir du sikkert voksen nok til å få såpass perspektiv på ting at du også innser det. Foreløpig spiller du rollen som "nyttig idiot" for grupperinger fra Tucker Carlsson på den ene siden til IS på den andre. Og du er ikke en gang klar over det selv. "Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Og det har ikke vært noen siden 2011? (som artikkelen din er fra) Og det har ikke vært noen overfallsvoldtekter før 2008? Du plukker detaljer herfra og derfra etter som det passer inn i din egen argumentasjon, men du ser ikke helheten. Det skjer snaut 15000 voldtekter hvert år, og hvor mange av dem henger du deg opp i? 41 stykker over en 3-årsperiode. Det sier litt om hvor mye du bryr deg om voldtekt! 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det skjer snaut 15000 voldtekter hvert år, og hvor mange av dem henger du deg opp i? Ok, så la oss høre ditt forslag til å stoppe disse voldtektene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Kondanna, Når så mange nasjoner, spesielt de nærliggende hvor migrantene kommer fra, nekter å ta dem imot på grunn av terrorfare så må også du være enig i at det ligger noe i det? Eller skal alle disse nasjonene heller stole på dine 55 år med livserfaring som tilsier at åpne grenser er beste alternativ? Hva vet du som Kina, Japan, Libanon, Kuwait, Qatar, Saudi-Arabia og Jordan ikke vet? Hvor mange nasjoner er det egentlig som tar imot migranter? Kulturelt sett er jeg opplært til å løse konflikter på fredelige måter, og den "programmeringen" har jeg stort sett forsøkt å bruke. Det kan være at de kulturene du nevner ikke har hatt det samme grunnlaget, men at det kan læres. Og da lærer man det best bort ved å følge det selv .. Og endel av de statene du nevner har allerede tatt I mot langt flere enn det hele Europa har gjort til nå. Det må vel fordeles litt bedre tenker jeg, og settes inn langt mer konkret støtte til det samme nabo-området, så kan det hende de vil ta imot flere Terror bekjempes ikke med terror. Lenke til kommentar
fargerikt Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg studerer selv i Sverige og merker hvilken retning landet går i. Her jeg bor har det vært skuddvekslinger, x-antall brente biler, ran, voldtekter og selvfølgelig systematisk sykkeltyveri. Alt dette på et område der kun ca 9000 personer bor, og som ikke er et av de større problemområdene i Sverige. Jeg er ganske pessimistisk når det gjelder Sveriges fremtid, og det skal litt til for å endre mitt inntrykk akkurat nå. Videoen i første posten gjør en veldig god jobb i å oppsummere svenskers holdninger til situasjonen. Linkene dine er opptil 8 år gamle, og de fleste er fra Linkøping, som er en by med I overkant av 100 000 innbyggere. Så når du prøver å få dette til å se ut som noe som skjedde I går og I ditt lille nabolag, feiler du totalt. Har du flere amatørmessige skremmeskudd på lager? Ta deg gjerne litt tid til å se at datoene på artiklene er på formatet åå-mm-dd og alle er fra samme bydel(Ryd). Dette er sånt som har skjedd mens jeg har studert her, og ja, en bølge av ran og brennende biler er noe som hendte her så nylig som i mars. Jeg har begrenset artiklene til nettopp det som skjer her i denne bydelen hvor ca 9000 personer bor fordi det er den jeg vet mest om. Det finnes andre bydeler i Linköping som er verre; se gjerne hva som skjer i Skäggetorp for eksempel. Må virkelig hele byen brenne før man skal kunne kritisere utviklingen? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg studerer selv i Sverige og merker hvilken retning landet går i. Her jeg bor har det vært skuddvekslinger, x-antall brente biler, ran, voldtekter og selvfølgelig systematisk sykkeltyveri. Alt dette på et område der kun ca 9000 personer bor, og som ikke er et av de større problemområdene i Sverige. Jeg er ganske pessimistisk når det gjelder Sveriges fremtid, og det skal litt til for å endre mitt inntrykk akkurat nå. Videoen i første posten gjør en veldig god jobb i å oppsummere svenskers holdninger til situasjonen. Linkene dine er opptil 8 år gamle, og de fleste er fra Linkøping, som er en by med I overkant av 100 000 innbyggere. Så når du prøver å få dette til å se ut som noe som skjedde I går og I ditt lille nabolag, feiler du totalt. Har du flere amatørmessige skremmeskudd på lager? Ta deg gjerne litt tid til å se at datoene på artiklene er på formatet åå-mm-dd og alle er fra samme bydel(Ryd). Dette er sånt som har skjedd mens jeg har studert her, og ja, en bølge av ran og brennende biler er noe som hendte her så nylig som i mars. Jeg har begrenset artiklene til nettopp det som skjer her i denne bydelen hvor ca 9000 personer bor fordi det er den jeg vet mest om. Det finnes andre bydeler i Linköping som er verre; se gjerne hva som skjer i Skäggetorp for eksempel. Må virkelig hele byen brenne før man skal kunne kritisere utviklingen? Vel, det ble jo litt bedre ved at artiklene fikk bare 3 års spredning. Hvor mye dette er sett I forhold til norm og derfor er noe som er verdt å skremmes over vet jeg ikke, fordi da må jeg sammenligne det med eks her jeg bor, som forøvrig er I størrelsesorden I underkant av Lindkøping, og har stor tetthet av innvadere. Ser at vi har endel kriminalitet, men hører ikke at det skyldes den formen for tetthet. Og om det er lov kritisere kan du vel avgjøre selv så lenge det foregår på lovlige måter Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Eller alle disse småbarna i badeland rundt om i europa som har fått kjenne på kroppen hva innvandring gjør med et samfunn. Har du hørt om Baneheia-saken? Der var det "dine folk" , etniske nordmenn, som forgrep seg. Drap, voldtekt og "tukling" med små eller store jenter har skjedd i Norge til enhver tid, og er ikke noe som har kommet med den økende innvandringen. En gang blir du sikkert voksen nok til å få såpass perspektiv på ting at du også innser det. Foreløpig spiller du rollen som "nyttig idiot" for grupperinger fra Tucker Carlsson på den ene siden til IS på den andre. Og du er ikke en gang klar over det selv. Økende innvandring har bidratt med sitt, og det er et importert problem som enkelt fikses med å slutte å ta imot migranter. Samt begynne med deporteringer av de som allerede har blitt dømt for kriminelle handlinger uten sjangs for å returnere. Endret 3. april 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå