Ragnar115 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Hei, Lurer på om det er ulovlig å benytte seg av 2 forsikringsselskap i den forstand at man oppretter sak i begge. For å forklare hva eg mener kommer eg med eit eks: Eg bestiller 2 biletter til ein konsert. Når eg bestiller disse fra ticketmaster får eg valg om å velge forsikring noko eg velger. Så ender det opp med at eg blir syk og klarer ikke reise på konserten. Eg lager ein sak med de selskapet som ticketmaster bruker. Får gjennomslag. Er det ulovlig å bruke Trygg forsikringen eg har da og opprette ein sak ang. Det samme? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Nei, men du vil selvsagt ikke få betalt for samme ting flere ganger, og det er ulovlig for deg å ikke opplyse om at du bruker begge forsikringene. For enkelte ting er det helt vanlig å bruke flere forsikringer. Innboforsikring, verdisakforsikring og husforsikring vil for eksempel alle sammen gjelde ved brann. For ikke å snakke om bilforsikring hvis garasjen brenner ned. Ja, og livsforsikring hvis kona går opp i flammer... Osv... Endret 17. mars 2016 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 I de fleste skademeldinger er det et felt for å erklære hvorvidt du har meldt skaden på andre poliser. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Enkelt sagt så spørs det kva forsikringsavtalen seier om saka. Ofte så er det slik at du berre får dekt tapet ditt. Om du då har fått dekt tapet ditt i eit forsikringsselskap så vil nok forsikringsselskap nummer to vise til at du ikkje lenger har eit udekt tap og dermed nekte deg utbetaling. Men ved enkelte andre forsikringar, som f.eks. uføreforsikringar så får du utbetalt forsikringssummen frå alle dine forsikringsselskap. Det er aldri ulovleg å sende ein forespørsel til forsikringsselskapet, men det kan være både ulovleg og eit avtalebrudd dersom du ikkje oppgir all relevant informasjon, som at du alt har fått forsikringsutbetaling. Så les over kva vilkåra i dei forskjellige forsikringsavtalane seier. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Nei, men du vil selvsagt ikke få betalt for samme ting flere ganger, og det er ulovlig for deg å ikke opplyse om at du bruker begge forsikringene. For enkelte ting er det helt vanlig å bruke flere forsikringer. Innboforsikring, verdisakforsikring og husforsikring vil for eksempel alle sammen gjelde ved brann. For ikke å snakke om bilforsikring hvis garasjen brenner ned. Ja, og livsforsikring hvis kona går opp i flammer... Osv... Når det gjelder livs- og personforsikring tror jeg det er mulig og lovlig å få forsikringsutbetaling fra flere selskap for samme skadetilfelle. Dette gir jo mening i og med at man ikke kan sette en konkret verdi på et menneskeliv. Dermed gjøe man lurt i å bruke kredittkort med reiseforsikring selv om man allerede har egen reiseforsikring. Endret 22. mars 2016 av ITtraktor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå