InderniSpania Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Heisann! Jeg sitter for øyeblikket i en leilighet i spania. Her er det en rj45 plugg i veggen, men utleier har ingen anelse om det er fiber/adsl/etc. Så nå har jeg kommet frem til 2 løsninger; 1. Ringe rundt til de forskjellige ISP'ne her nede og prøve å finne ut om det er noen som kan levere ett brukbart nett. 2. Kjøpe en Wifi motaker(?antenne av noe slag) og feste på utsiden av leiligheten-> koble antennen til en router/switch/evt annet oppsett som kan gi wifi og trådført nett i leiligheten. Jeg vil si jeg er over gjennomsnittet god innen IT og nettverk, men ønsker ikke å prøve å feile for mye med dette så kommer til proffene her for litt guiding! Kom gjerne med innspill/endringer ifht til ide nr 2, ser litt på dette som en utfordring og at det hadde vært kult å sette opp og "drifte" ett slikt oppsett. PS; Wifi'ene jeg skal koble meg til tilhører venner som jeg allerede har fått godkjennelse fra til å koble meg opp mot! Jeg har ingen intensjoner om å koble meg opp mot andres private nett! Er mer en liten IT Challenge! Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Fri sikt mot disse vennene dine? Isåfall hva med en p2p connection med retningsbestemte antenner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå