Gjest Bruker-239845 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Heisann, I forbindelse med noen programmeringstjenester jeg har kjøpt av et firma må jeg installere Microsoft SQL 2014 Express 64, men jeg kommer ikke i mål! Får opp følgende helt til slutt: Error installing SQL Server Database Engine Services Instance Features Could not find the Database Engine startup handle. Error code: 0x851A0019 Dette er andre gangen jeg forsøker og etter et råd høyreklikket jeg og kjørte installasjonsfilen som administrator andre gang, men fikk fortsatt samme feilmelding. Har forøvrig fått følgende instruksjoner: 1. Run Downloaded file 2. Press ok(default directory) 3. Choose new SQL server stand-alone installation or add features to an existing installation 4. Tick I accept the license terms 5. Press next 6. Press next 7. Choose default instance(MSSQLSERVER) 8. (NT Service\MSSQLSERVICE its default) Press next 9. On Database Engine Configuration in Server Configuration tab choose Mixed Mode 10. Enter password ********** press next Noen som har peiling? Jeg kan selvsagt spørre firmaet jeg kjøpte det av, men hadde lyst å få det til i kveld slik at jeg fikk kjørt programvaren og testet den og heller ha en dialog med de rundt akkurat det. Takknemlig om noen har tips! Avinstallerer nå. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 MS sier dette om feilen http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/24364.sql-server-troubleshooting-could-not-find-database-engine-startup-handle-error-during-installation.aspx Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Takk skal du ha! Leste litt av den lenken, men mye av det ble litt for teknisk for meg. Skal prøve å installere en gang til på nytt nå. Om det ikke går, så vet jeg ikke. Har snakket kort med firmaet jeg har brukt, men de holder på å reparere noe på programvaren, så de har ikke prioritert å hjelpe meg med databasen enda. Hadde vært greit å finne ut av det selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Fikk det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå