Redaksjonen. Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Dette dekket bruker maglev-teknologi.Er fremtidens hjul en ball? Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hva med heller å konstruere et nærmest uslitelig dekk? Dog det blir vel å skyte seg selv i beinet om man lever av å selge dekk som forbruksvare. Bruk og kast-samfunnet er fantastisk, helt til man ser søppelhaugen det etterlater seg. Men ikke noe som et par gode skylapper ikke kan fikse. Ute av syne, ute av sinn! 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Jeg er ikke overbevist før jeg får vite hvordan de skal kompensere for en sfære sin manglende kontaktflate. Det er tross alt en grunn til at dekkbredden har økt dramatisk i løpet av bilens utvikling. Man kan være litt tilgivelig med tanke på hvor futuristisk dette skal være da, men når de har et mønster i dekkene for bedre grep, så regner jeg med at de ikke har en thingamajig for å gi bilen magisk mye grep og bremseeffektivitet. Endret 17. mars 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Julius Mørk Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Det kan vel enkelt løses ved å regulere trykket. Mer spent på hvordan de har sett for seg bremsemekanisme, hvordan ballen skal erstatte støtdempere (trenger i så fall rom får å ekspandere i omkrets), for ikke å snakke om selve maglev-teknologien, som jeg ikke klarer se poenget med. Hvordan skal meglev kunne styre hjulets retning? Ballen vil jo også ha friksjon mot underlaget, så gevinsten av friksjonsfri fremdrift vil vel være minimal? Ville vel vært enklere med et par "ruller" ala de gamle datamusene med kule? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Hva med heller å konstruere et nærmest uslitelig dekk? Dog det blir vel å skyte seg selv i beinet om man lever av å selge dekk som forbruksvare. Bruk og kast-samfunnet er fantastisk, helt til man ser søppelhaugen det etterlater seg. Men ikke noe som et par gode skylapper ikke kan fikse. Ute av syne, ute av sinn! Et uslitelig dekk vil ha elendig veigrep. Mønster og gummiblanding er alltid et kompromiss mellom pris, levetid og sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå