kristianstenerud Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=170843 Her er posten min med problemet, noen som kan hjelpe meg? Og hva mener "simfan" når han skriver dette: "Prøv å slå av ACPI og alt som har med strømstyring å gjøre i BIOS'en".? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Han mener sikkert at du skal slå av eller på ACPI som ligger i kontrolpanel,strømstyring. Tror ikke det hjelper med du kan prøve... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Kanskje denne løser problemet: http://support.microsoft.com/default.aspx?...7&Product=winxp Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg vet denne topicen er litt gammel, men jeg sitter med samme problemet enda! Jeg trodde kanskje det var noe med harddisken, så derfor kjøpte jeg en ny harddisk. Men nå installerte jeg win xp på en maskin hos en kompis og da fungerte alt helt bra. Når jeg da setter den inn i min maskin starter den opp, men når win xp skjermbildet der den loader inn windows skal komme, kommer det frem en blåskjerm kjapt over skjermen som jeg ikke rekker å lese før pc'en restarter seg selv. Hva kan være galt? Har rammen klikka? Har prøvd med ett nytt skjermkort, men det hjalp ikke noe Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Driverproblem. Du må reformatere org reinstallere PÅ DIN MASKIN. Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Har prøvd det, det samme skjer! Er det noe galt med en av maskindelene? Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Ingen som har forslag til noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Sikker hardware feil..Fikk inn en pc i går med samme symtomene som du har.. Det var en defekt/ustabil rambrikke... Kan lage mye krøll når ramen funke 1/2 veis... Ta og prøv med en annen rambrikke/kun1 vist du har flere til du finner synderen.. Lykke til TaZ Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 takk for svar, skal prøve dette! Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Nei, fungerte ikke. Jeg prøvde en nesten helt ny rambrikker spm jeg lånte fra en kompis. Vet ikke om det jeg skriver nå har noe å si, men hver gang jeg har skrudd på pc'en etter den første harddisk kræsjen så har jeg måttet trykke mange ganger på skru på knappen på pc'en før den starter. Før alle probelemene kom så var ett trykk godt nok, men nå må jeg trykke 4-5 ganger kjappt etter hverandre før den vil starte. Noen som vet litt mer etter denne infoen? Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Ingen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det virker som det ikke er Harddisk, BIOS, minne, skjermkort. Litt merkelig. Gjorde du noen forandringer like før denne feilen? Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg gjorde ingen forandringer før feilen.. Maskinen bare skrudde seg av helt plutselig. Bad power? Lenke til kommentar
bossa33 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det kan virke som om du har temp. problemer, XP krever endel mer enn feks 2000 i prossesor kraft, kanskje sjekke dette? eller drivere til ide kontrolleren din? eller en skadet XP cd, med feil på filer. Post dine HW credencials, HK, Pross, (merke osv), så kan det hende at det er der prob. kan ligge, eller flash av bios...Legg ut i allefall ut dette, så kan det hendde at en eller annen med samme HW har hatt en lik feil.... Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Har orginal nesten helt ny win xp pro cd uten riper så det er ikke problemet Har en P4 2,8 Ghz Hovedkort: P4G8X Temperaturer: MB Temp: 30 C CPU Temp: 34,5 C Power Temp: N/A Ingen Power temp har de mye å si? Kan det være problemet? Kan iallfall forklare hvorfor pc'en trenger flere på-knapp trykk før den starter. Virker som den ikke klarer å tennes på første forsøk, som en bil som er kald om vinteren! Hjelper dette noe? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har orginal nesten helt ny win xp pro cd uten riper så det er ikke problemet Har en P4 2,8 Ghz Hovedkort: P4G8X Temperaturer: MB Temp: 30 C CPU Temp: 34,5 C Power Temp: N/A Ingen Power temp har de mye å si? Kan det være problemet? Kan iallfall forklare hvorfor pc'en trenger flere på-knapp trykk før den starter. Virker som den ikke klarer å tennes på første forsøk, som en bil som er kald om vinteren! Hjelper dette noe? Kanskje PSU'en begynner å ta kvelden? Lenke til kommentar
bossa33 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nei , det har ingenting og si, men det er faktisk en HW error du har, men hva er vanskelig og peke på hva som egentlig kan være galt, men artikkelen som ble referert til tidligere kan hjelpe deg med og finne ut av det.... http://support.microsoft.com/default.aspx?...7&Product=winxp Ellers så er det ikke annet og si, at du får nesten prøve deg frem, begynn med innstalere xp på ren maskin( ikke vask den i såpe )(tørk for guds skyld støv av stakkaren) men ta ut alle kort som er på den (bortsett fra skjerm kort sef), og prøve deg frem på denne måten. Den er tid krevende, men nøyaktig, Hvis idu får samme feil med instalasjonen på en rein maskin, kan du jo utelukke de "ekstra" kortetene, da snakker vi HK, evetuelt CPU ( ram så jeg var utelukket).......Dette er det beste forslaget jeg kan gi deg......Prøv og feil metoden...Alle vi har brukt ... Håper at du får det til.... LYKKE TIL Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg er helt ubrukelig med engelsk og data. Kan noen forklare meg enkelt hva den link siden skriver at jeg bør gjøre Lenke til kommentar
bossa33 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Vel, da sliter du med og lese den artikkelen.....Men det som står der er at man må teste dette med HW, (xp skal genere ved en instalasjon en .txt fil som gir en indikasjon hva som er galt) men uansett, så er det en HW feil du har, det er helt klar, du har alle symtomer som peker mot dette.......så som jeg sa tidligere....prøv og feil metoden, følg oppskriften, så tenker jeg du finner problemet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå