Gå til innhold

Godkjent reklamasjon, hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er uansett ute å sykle :p (Vi er OT).

Jeg syntes at hvis TS kan få hele sitt beløp tilbake så er det flott. Jeg ville tatt de pengene.

Jeg syntes ikke det er behov for å forsøke å få enda mer (Les: Bedre enhet).

Sånn - Da er jeg ferdig med å gnåle her :)

Lenke til kommentar

Men har jeg ikke krav på å få tilsvarende vare omlevert etter §29?

Ja, du har rett til en tilsvarende eller bedre vare kostnadsfritt.

Men hvis butikken har oppført seg pent, så ville jeg sikkert tatt pengene. I dette tilfellet hørtes det ut som butikken kranglet, så da ser jeg ingen grunn til å fire på kravene :)

Men hvis de nekter å omlevere, så skal du ta ut dekningskjøp på billigst mulig måte, og ikke nødvendigvis i samme butikk. Så hvis du skal kjøpe ny, tilsvarende i annen butikk, blir det noe særlig dyrere enn de kronene butikken tilbyr deg nå?

Lenke til kommentar

Men har jeg ikke krav på å få tilsvarende vare omlevert etter §29?

Ja, du har rett til en tilsvarende eller bedre vare kostnadsfritt.

Men hvis butikken har oppført seg pent, så ville jeg sikkert tatt pengene. I dette tilfellet hørtes det ut som butikken kranglet, så da ser jeg ingen grunn til å fire på kravene :)

Men hvis de nekter å omlevere, så skal du ta ut dekningskjøp på billigst mulig måte, og ikke nødvendigvis i samme butikk. Så hvis du skal kjøpe ny, tilsvarende i annen butikk, blir det noe særlig dyrere enn de kronene butikken tilbyr deg nå?

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CP-9020056-EU&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CP-9020056-EU

Deal.no selger den samme enheten til 1491,-

Evt. multicom.no med 1590,- 

http://www.multicom.no/corsair-psu-850w-rm-series/cat-p/c/p6876447

Hovedsaklig en prinsipp sak, samt at jeg ikke har rom i budsjettet for å legge ut mellomlegget for samme varen..

Endret av KongeSamfunn
Lenke til kommentar

Da ser det ut som saken løste seg. Netonnet sender en RMi 850w som erstatning. 

Begge parter blir da fornøyd 

Kunne du sagt noen ord om hva som fikk NetOnNet til endre syn i saken? Kjekt for historiens skyld dersom andre som havner i lignende situasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beklager at jeg glemte å svare. Saksbehandleren hos netonnet endret tone da jeg sa jeg hadde snakket med forbrukerrådet. Jeg opplyst om at de kunne ta tvisten med dem, men da snudde saksbehandleren og hans/hennes overordnede valgte da å heller sende meg en RMi 850w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...