Smidt Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 har en eldre maskin jeg har oppgradert ved å kjøpe en ekstra ram brikke. hadde 64 kjøpte 128MB til, men maskinen registrerer bare de 128 nye... tar jeg ut de har jeg bare 64 MB og tar jeg ut de gamle har jeg fortsatt 128.. mye tall og frem og tilbake, men, noen som vet hva jeg kan gjøre? er jo litt kjedelig å ikke kunne utnytte det du har til det fulle hvertfall når det er nødvendig.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Tror du må si litt mer om maskinen .... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Noen gamle hovedkort bruker ensidige Rambrikker, noen har max. 64MB/slott osv. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 okei, maskinen har 400Mhz, 6Gb Hd. det er 2 ledige plasser til ram brikker, burde gå fint. tok med rambrikken til stedet jeg kjøpte den og sa jeg skulle ha en av samme typen. (forresten det firmaet som satt sammen maskinen). kan sjekke litt opp om hvilken type ram jeg har hvis det har noe å si.. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 ingen som har peiling? håper da det.. :-) Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hovedkort sier det meste! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 så du mener maskinen min ikke takler det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Kan du finne ut hvilket HK og ram du har ? bruk siggen min og>HK> SPD Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Sjekk att det er samme hastighet på begge brikkene dine. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 det er samme hastighet på kortene. eksempel på hovedkort? finnner ikke hvor det står. er så mye innebygde greier at det er vanskelig å skille fra hverandre. (er ikke helt inni denne delen av data) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ok, last ned siggen min og se etter innholdet i boxen din... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 takker! Motherboard Properties Motherboard ID <DMI> Motherboard Name Compaq Evo D510 CMT Front Side Bus Properties Bus Type Intel NetBurst Bus Width 64-bit Real Clock 133 MHz (QDR) Effective Clock 533 MHz Bandwidth 4265 MB/s Memory Bus Properties Bus Type DDR SDRAM Bus Width 64-bit Real Clock 133 MHz (DDR) Effective Clock 267 MHz Bandwidth 2133 MB/s Chipset Bus Properties Bus Type Intel Hub Interface Bus Width 8-bit Real Clock 67 MHz (QDR) Effective Clock 267 MHz Bandwidth 267 MB/s Motherboard Manufacturer Company Name Hewlett-Packard Company Product Information http://www.compaq.com BIOS Download http://www.compaq.com/support _______________________________________________ sån ser visst hovedkortet ut.. :-) Lenke til kommentar
fAight Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hm....de opplysnigene der passet ikke til maskinen din, spør du meg. Du har en 400MHz med 6GB hd? Hvor gammel er maskinen din? Er det en Pentium 2 400Mhz prosessor? Opplysningene i din siste post passer til en nyere maskin. Det står blant annet at du har FSB533 og DDR SDRAM, og det nekter jeg å tro at det finnes på en 400MHz pc. Ble kanskje litt teknisk det her....men det jeg vil fram til er at de opplysninengene du har fått passer ikke til en 400MHz, 6GB maskin Endret 21. november 2003 av ridgea Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) *kremt* dobbel *kremt* satt på den nye maskinen når jeg sjekket... skal stemme bedre nå.. Hovedkort egenskaper Hovedkort Gigabyte GA-6LMM7 Front side buss egenskaper Bus type Intel GTL+ Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 67 MHz Effektiv klokkehastighet 67 MHz Båndbredde 533 MB/s Minne buss egenskaper Bus type SDR SDRAM Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 67 MHz Effektiv klokkehastighet 67 MHz Båndbredde 533 MB/s Hovedkort fysisk informasjon CPU sokler 1 Ekspansjons sokler 1 ISA, 3 PCI RAM sokler 3 DIMM Integrerte Enheter Audio, Video Form faktor Micro ATX Hovedkort størrelse 210 mm x 240 mm Hovedkort chipset i440LX Hovedkort produsent Firmanavn Gigabyte Technology Co., Ltd. Produkt informasjon http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Produc...roduct_List.htm BIOS nedlasting http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Suppor...S/BIOS_List.htm Endret 21. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hm....de opplysnigene der passet ikke til maskinen din, spør du meg. Du har en 400MHz med 6GB hd? Hvor gammel er maskinen din? Er det en Pentium 2 400Mhz prosessor? Opplysningene i din siste post passer til en nyere maskin. Det står blant annet at du har FSB533 og DDR SDRAM, og det nekter jeg å tro at det finnes på en 400MHz pc. Ble kanskje litt teknisk det her....men det jeg vil fram til er at de opplysninengene du har fått passer ikke til en 400MHz, 6GB maskin Du har så rett du.... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 prøv en bios update Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Hm....de opplysnigene der passet ikke til maskinen din, spør du meg. Du har en 400MHz med 6GB hd? Hvor gammel er maskinen din? Er det en Pentium 2 400Mhz prosessor? Opplysningene i din siste post passer til en nyere maskin. Det står blant annet at du har FSB533 og DDR SDRAM, og det nekter jeg å tro at det finnes på en 400MHz pc. Ble kanskje litt teknisk det her....men det jeg vil fram til er at de opplysninengene du har fått passer ikke til en 400MHz, 6GB maskin Du har så rett du.... er klar over det!! *pinlig* Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Tror du bør bruke kun 66MHz rambrikker eller 100MHz brikker som kan garantert kjøre på 66MHz... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Tror du bør bruke kun 66MHz rambrikker eller 100MHz brikkersom kan garantert kjøre på 66MHz... Det er ikke det som er problemet, han kan bruke 133 brikker selv om bus er bare 66. jarmo Men det som kan være problemet er at brikkesettet ikke støtter dobble og single sided brikker samtidig. Altså enten 2x128 singel, eller 2x64 dobbelsided ram brikker, eller motsatt. Det står vel også i brukermanualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hadde samme problemet før, det er nok hovedkortet og ram som ikke passer til hverandre, satte ram på en annen maskin og den funket som den skal,(riktig antall MB) som du har er nok pc100 eller pc133 sdram som ikke er kanskje kompitabel eller det er selve ram brikkene f.eks hver brikke har 8, 16 el. 32 ram, du har kanskje forskjellige størrelser på de 2 rambrikkene du har, men like mye ram egentlig. Det er gammelt maskin *grin* korriger meg hvis jeg har feil :ide: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå