robinboy Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 hei! jeg har en eldre maskin som jeg er blitt glad i, men nå er det på tide med noen oppgraderinger. prioriteringene mine er støy, pris, ytelse. hovedkortet er et abit kt7 med en athlon 850 prosessor. 256 mb ram. jeg fant ut at man ikke kunne putte athlon xp prosessorer inn i dette hovedkortet, så jeg lurte på en duron 1600. er det veien å gå? så fant jeg dette: en dings som gjør at man likevel kan putte xp'er inn i gamle hovedkort. det høres både smart og morsomt ut. kan det anbefales? ellers lurer jeg på å bytte skjermkortet som er et s3 savage4 64 mb. hva bør man kjøpe til et slikt gammelt system? er det noen som har noe bruktogbra? tilslutt er det bare en harddisk jeg trenger. ikke fordi den jeg har er full, men fordi det er den eneste dingsen i maskinen min som bråker. kan dere anbefale en billig og stillegående hardisk. gjerne rask, men den kan like godt være treg. er det bare drømmer, eller kan jeg for en billig penge oppgradere slik at jeg kan spille halvnye rallyspill uten at de hakker??? ivan Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 sorry, mac ... det beste er nok å kjøpe nytt. Cpu, HK vifte: ca 1500 .. RAM 50 Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hvis du kjøper en Duron 1600 kan man godt klokke den litt og her tror jeg støy og ram stopper deg litt.. Kommer ann på hvor mye ytelse du "vil" ha.. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Harddisker fra seagate skal være de som er mest stille. Skaff en med 8MB cache og 120GB eller større, når du skal kjøpe ny. Det beste er nok å skifte det meste på den PCen rammen er ikke DDR. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Duron 1600 og athlon xp er kort og godt samme kjerne, så du kommer ikke noe lenger om du ikke kjøper en duron 1300 som er en "ren" duron (basert på "vanlig" athlon tunderbird). Så du må nok kjøpe nytt hovedkort i tillegg til alt det andre. Seagate hardisker er å ambefale!! Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Duron 1600 og athlon xp er kort og godt samme kjerne, så du kommer ikke noe lenger om du ikke kjøper en duron 1300 som er en "ren" duron (basert på "vanlig" athlon tunderbird). Så du må nok kjøpe nytt hovedkort i tillegg til alt det andre. Seagate hardisker er å ambefale!! Er ikke de nye duronene basert på applebred kjernen mens xp er palomino, thoroughbred og barton/thorton? eller er applebred det samme som palomino eller thoroughbred? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Duron'ene : Spitfire: Basert på Thunerbird-kjerna. Gikk opp til 1Ghz og denne kan du bruke. Morgan : Basert på Palomino (XP)-kjerna, men med 64kB L2 cache. (1.0Ghz-> 1,3Ghz). Denne kan du ikke bruke. Applebred : Basert på Tbred-B kjerna (XP), men med 64kB L2 cache (1,4Ghz ->) Denne kan du IKKE bruke. Dessverre er det bare mulig å få tak i Duron Applebred idag. Spitfire/Morgan går vel ann å få tak i brukt. Uansett; disse kan du ikek bruke på ditt hovedkort. Det beste(og eneste) alternativet blir da å kjøpe nytt hk, ny CPU og ny ram. Skal du ha noe billig, så er jo "Demovarer" på Komplett.no eller "Lagersalg" hos PSDATA steder du kan titte innom. Her kan du få mange billige hovedkort... CPUer og RAM er det som regel litt verre med... Dette må du i mange tilfeller kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå