Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så fikk man tilbud om å bli vekter da. Kjøre rundt i Oslo og bare vente på noe å gjøre. Ta seg av alarmer hos kundene dette selskapet har.
Tok meg betenkningstid. Har jo en grei jobb nå, men å jobbe på en trelast hvor jeg står dagen lang blir fort litt langtekkelig. Kanskje mer action der jeg fikk tilbud nå.
Noen som har erfaring fra vekterjobbing i Oslo? Er dette et greit retningsvalg for en i 30-åra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fikk man tilbud om å bli vekter da. Kjøre rundt i Oslo og bare vente på noe å gjøre. Ta seg av alarmer hos kundene dette selskapet har.

Tok meg betenkningstid. Har jo en grei jobb nå, men å jobbe på en trelast hvor jeg står dagen lang blir fort litt langtekkelig. Kanskje mer action der jeg fikk tilbud nå.

Noen som har erfaring fra vekterjobbing i Oslo? Er dette et greit retningsvalg for en i 30-åra?

Har jobbet som vekter på et belastet objekt i noen år nå (ikke i oslo). Om du er en person som liker å omgås med mennesker og yte service kan jeg anbefale vekteryrket. Nå vet ikke jeg hvor du har blitt tilbud jobb, hvor mye "action" du får oppleve kommer an på hvilket objekt du blir stasjonert på.

 

Nå har ikke jeg jobbet som vekter i Oslo, men jeg kan se for meg du kan havne opp i mye rart som mobilvekter der.

 

Kan anbefale vekteryrket! Det er et givende yrke, hvor du kan komme opp i mange forskjellige situasjoner (på godt å vondt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Takker for svaret @Antibac85.  :thumbup: 
Alarmutrykning er oppgaven jeg er satt til da og skal visstnok bare være tilgjengelig i bilen og aksjonere deretter. Virker jo spennende, men man hører så mye rart om det yrket..
Eget objekt hadde jo vært like greit det også, da får man jo bygget opp egne rutiner og hvordan man burde utføre vaktholdet best mulig. 

 

Lenke til kommentar

 Takker for svaret @Antibac85.  :thumbup: 

Alarmutrykning er oppgaven jeg er satt til da og skal visstnok bare være tilgjengelig i bilen og aksjonere deretter. Virker jo spennende, men man hører så mye rart om det yrket..

Eget objekt hadde jo vært like greit det også, da får man jo bygget opp egne rutiner og hvordan man burde utføre vaktholdet best mulig. 

 

 

 

Alarmutrykning har jeg ingen erfaring med. Har en del kollegaer som har jobbet med det tidligere. skal være en fin jobb, men denne typen vektertjeneste krever ofte mye nattevakt.

 

Vekteryrket har de siste årene gått igjennom en opprydning, og har blitt en god del bedre. Du finner såklart alltid noen "råtne epler" i yrket, det er disse som setter vektere i dårlig lys.

 

Generelt sett har de aller fleste ingenting imot vektere, du har såklart noen av "byens løse fugler" som har vektere som en slags nemesis.

 

Om du først blir ansatt i et vekterfirma er det vell gode muligheter får å prøve seg på forskjellige oppdrag og objekter. Alle typer vektertjenester har sine fordeler og ulemper. Selv er jeg fast stasjonert på et knutepunkt for shopping og kollektivtransport, og jobber kun kveldsvakt slik at jobben går opp med studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...