Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mulig å ta opp webstream tv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heisan

dette er nok litt newbie men jeg lurte på om det er mulig å ta opp musikkvideoer som ligger ute som webstream?

hvordan gjøres eventuelt det og viktigst av alt er det vanskelig???

noen steder, som launch.com, gjør sitt beste for å gjøre det vanskelig.. men selv der er det ikke umulig.

ASFRecorder er fin så lenge den funker.. tar ASF/WMA-filer.. brukte den på TV2 for omtrent ett år siden, og lastet ned hele dokumentarer. (måtte bare finne adressen til filen i koden)

Og for Real Media bruker jeg Streambox VCR suite, har ikke hatt mange problemer med den.

en stund brukte jeg et program som hele tiden samlet opp fil-adresser som ble sent til PCen, i tilfelle noen sider hadde et veldig komplisert system for å forhindre at folk kunne laste ned videoer.. tror den het bloodhound eller noe sånt.

ellers må du huske på å begynne avspillingen av filen _som det egentlig skal gjøres_, f.eks ved å starte streamen på en web-tv.. fordi serveren genererer en fil for hver bruker (antar jeg ut fra de tilfeldige tallene i adressen til filen). Da er det "bare" å gå i kildekoden og hente fram adressen til filen og kopiere det inn i ASFRecorder eller Streambox.

Lenke til kommentar
ASFRecorder er fin så lenge den funker.. tar ASF/WMA-filer.. brukte den på TV2 for omtrent ett år siden, og lastet ned hele dokumentarer. (måtte bare finne adressen til filen i koden)

Har selv brukt Streambox VCR til den samme jobben. Men etter at tv2 la om systemet sitt for et par måneder siden har jeg ikke klart å fått streamet de ned på disk. Noen som har fått dette til i det siste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...