infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Skal kjøpe brukt diesel stasjonsvogn. Budsjett max 30.000.- kr må kunne trekke campingvogn. Hvilke bilmodeller bør jeg satse på ang. MINST drifstkostnader og feil. Altså de bilene som holder lengst og er best m.h.t økonomi. Endret 16. mars 2016 av infoerbra Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Du bør si noe hvor gammel bil du vil ha, stor eller liten stasjonsvogn, budsjett? Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Du bør si noe hvor gammel bil du vil ha, stor eller liten stasjonsvogn, budsjett? Godt poeng. Endret det nå: Budsjett max 30.000.- kr må kunne trekke campingvogn. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Er vel godt kjent at japanske biler er ganske holdbare. Noe sånt no http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71289017 Kan dra 1300kg 1 Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Ja Toyota er greie bilder som regel. Har hatt Corolla. Denne er vel litt mindre eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Du får en fin Mondeo MK3 til denne prisen. Kan dra 1800kg. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring. Manuell? ligger på ca 0.63 - 0.65 på min med automat og vinterdekk. Ikke dårlig det heller for en såppas stor bil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 I den prisklassen er det på generelt grunnlag individet som er viktig, ikke merke eller modell. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring.Manuell? ligger på ca 0.63 - 0.65 på min med automat og vinterdekk. Ikke dårlig det heller for en såppas stor bil. Det var manuell ja. 116hk 2l tdci. Men det var med lite trafikk slik at farta var jevn. I den grad man kan holde jevn fart på veiene her i nord.... Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 I den prisklassen er det på generelt grunnlag individet som er viktig, ikke merke eller modell. Hei. Hva mente du med det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring.Manuell? ligger på ca 0.63 - 0.65 på min med automat og vinterdekk. Ikke dårlig det heller for en såppas stor bil. Det var manuell ja. 116hk 2l tdci. Men det var med lite trafikk slik at farta var jevn. I den grad man kan holde jevn fart på veiene her i nord.... Stemmer, mamma og pappa pendler og ender opp med under 0,5 L/mil med samme motor du har. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) I den prisklassen er det på generelt grunnlag individet som er viktig, ikke merke eller modell. Hei. Hva mente du med det? Det sier seg nesten selv, at i en slik prisklasse bør du se på tilstanden til den enkelte bil og hvordan den har blitt fulgt opp, og ikke kun en spesifikk modell. NAFtest/få et verksted til å se over bilen for deg er ikke dumt. Mye som kan skjule seg når en bil har blitt noen år.. Endret 16. mars 2016 av SuperBlackBird 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Volvo 940 (da må du sannsynligvis ofre det at det skal være diesel) eller MB 124. Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Volvo 940 (da må du sannsynligvis ofre det at det skal være diesel) eller MB 124. Hvorfor Volvo 940? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Det kan nok ha noe med at 940 er relativt billig å holde.. Deler er stort sett billige, og bilene er relativt enkle. Så enkle at man kan utføre det meste av arbeid på de selv. De er også gode å trekke tilhenger med, den stive bakakselen er en fordel i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Som han over sier. En 940 bruker litt bensin, men det "tjener man inn" igjen (som oftest da) med prisen på deler, og det faktum at det sjelden er noe som ryker annet enn slitedeler da. Kan trekke 1600kg, har de forsterkningskit kan de trekke 1800kg (noen har det fra fabrikk) Får vel også V70 for under 30k nå. De er mer avanserte, noe som gjør at de er bedre å kjøre, men har flere ting som kan ryke. Hvor langt du kommer til å kjøre i året? Hvor mye av det som er med campingvogn, og hvor tung er vogna? Hva gjør du av reparasjoner selv/ hva må gjøres på verksted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå