Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

De Beste Diesel Stasjonsvognene ang. MINST drifstkostnader:

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe brukt diesel stasjonsvogn.

Budsjett max 30.000.- kr må kunne trekke campingvogn.

Hvilke bilmodeller bør jeg satse på  ang. MINST drifstkostnader og feil.

Altså de bilene som holder lengst og er best m.h.t økonomi.

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring.

Manuell? ligger på ca 0.63 - 0.65 på min med automat og vinterdekk. Ikke dårlig det heller for en såppas stor bil.

Det var manuell ja. 116hk 2l tdci. Men det var med lite trafikk slik at farta var jevn. I den grad man kan holde jevn fart på veiene her i nord....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Og Mondeoen er ganske gjerrig. Kjørte min på under 0.5 på langkjøring.

Manuell? ligger på ca 0.63 - 0.65 på min med automat og vinterdekk. Ikke dårlig det heller for en såppas stor bil.

Det var manuell ja. 116hk 2l tdci. Men det var med lite trafikk slik at farta var jevn. I den grad man kan holde jevn fart på veiene her i nord....

Stemmer, mamma og pappa pendler og ender opp med under 0,5 L/mil med samme motor du har. 

Lenke til kommentar

I den prisklassen er det på generelt grunnlag individet som er viktig, ikke merke eller modell.

Hei. Hva mente du med det?

Det sier seg nesten selv, at i en slik prisklasse bør du se på tilstanden til den enkelte bil og hvordan den har blitt fulgt opp, og ikke kun en spesifikk modell. NAFtest/få et verksted til å se over bilen for deg er ikke dumt. Mye som kan skjule seg når en bil har blitt noen år..

Endret av SuperBlackBird
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan nok ha noe med at 940 er relativt billig å holde.. Deler er stort sett billige, og bilene er relativt enkle.

Så enkle at man kan utføre det meste av arbeid på de selv.

De er også gode å trekke tilhenger med, den stive bakakselen er en fordel i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Som han over sier. 

En 940 bruker litt bensin, men det "tjener man inn" igjen (som oftest da) med prisen på deler, og det faktum at det sjelden er noe som ryker annet enn slitedeler da.

Kan trekke 1600kg, har de forsterkningskit kan de trekke 1800kg (noen har det fra fabrikk)

Får vel også V70 for under 30k nå. De er mer avanserte, noe som gjør at de er bedre å kjøre, men har flere ting som kan ryke.

Hvor langt du kommer til å kjøre i året? Hvor mye av det som er med campingvogn, og hvor tung er vogna? Hva gjør du av reparasjoner selv/ hva må gjøres på verksted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...