Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av bærbar gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Har aldri kjøpt gaming PC før, så håper det er noen som kan hjelpe meg med anbefale bærbar-PC :)

Bærbare PCen bør kunne spille f.eks Cities Skylines på full grafikk.

post-404604-0-27349800-1458126848_thumb.png

Budsjettet mitt er fra 8 000 - 15 000,-

Takk for hjelpen på forhånd! :)

Endret av krigam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus G751JY-T7373H 17.3" i7-4710HQ/8GB/128GB SSD + 1000GB/ GTX 980M - 4GB/W8.1

Bør være mere nok tilstrekkelig, godt mulig du kunne klart deg med 970M eller lavere.

Asus er kjent for å ha god byggkvalitet.

Du nevner ikke oppløsningen eller hvordan du tenker du skal spille?

Derfor blir ikke svaret ditt optimalt.

Takk for svar, grunnen til at jeg ikke nevner oppløsningen er fordi jeg ikke har peiling. Men hva ville du anbefalt?

Lenke til kommentar

Om du skal kjøre spill på full grafikk i 1080p så er det nok ikke mulig å få det så veldig mye billigere med tanke på at denne er kraftig nedpriset. 16k for den maskinen er billig med tanke på grafikk og g-sync. Skal du ha noe billigere så mister du fort halve ytelsen, og da kan man bare glemme å bruke den til gaming på full grafikk.

Jeg hadde slått til og kjøp PCen som LMH1 lister til. Du får nok neppe noe bedre pris/ytelses messig.

Så konklusjon, til de kravene du stiller så er det ikke rimelig vanskelig å anbefale noe billigere, med mindre det kommer noe tilsvarende på salg.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Om du skal kjøre spill på full grafikk i 1080p så er det nok ikke mulig å få det så veldig mye billigere med tanke på at denne er kraftig nedpriset. 16k for den maskinen er billig med tanke på grafikk og g-sync. Skal du ha noe billigere så mister du fort halve ytelsen, og da kan man bare glemme å bruke den til gaming på full grafikk.

Jeg hadde slått til og kjøp PCen som LMH1 lister til. Du får nok neppe noe bedre pris/ytelses messig.

Så konklusjon, til de kravene du stiller så er det ikke rimelig vanskelig å anbefale noe billigere, med mindre det kommer noe tilsvarende på salg.

Ok, da får vi prøve den :) Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

GTX 970M klarer nesten like mye som det GTX 980M kan (GTX 980M har en generell ytelse 20-30% bedre enn GTX 970M). Og er mye billigere. Mer ytelse pr. krone. Laptoper med GTX 970M får du vel tak i til en pris i området rundt 12-13 tusen. Det er få spill der man er nødt til å moderere seg med oppløsning eller innstillinger med GTX 970M, og hvis man må, er det veldig moderat. Med GTX 980M er det enda færre spill som må nedjusteres, så klart, og det er et bedre valg dersom man spiller i oppløsninger høyere enn 1920x1080.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...