infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Vurderer å kjøpe brukt diesel stasjonsvogn. En kompis skal selge Nissan Primera 2004 stasjonsvogn diesel for ca. kr 28.000, har gått langt ca. 270.000 Den kan være aktuell. Men så hører jeg at dysereporasjoner kan bli svindeyre? En kar mente kr 25.000 for å reparere dysene. Da blir det jo dyrt. Er det noen biltyper som har bedre dyser enn andre? Eller noen gode råd for hvilken diesel stasjonsvogn jeg bør satse på til ca. kr 30.000 max jeg bør satse på? Jeg søker altså biler som har mindre feil og utgifter enn snittet altså lave vedlikeholdskostnader. Endret 16. mars 2016 av infoerbra Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Tja, biler fra 2000 og eldre har vel gjærne grovere dyser som ikke feiler like lett. Som oftest ett mye høyere forbruk dog. Selve dysene er ikke så dyre, er programeringen av de som koster. Koster ca 5tusen per stk for dyser til min bil (2006 Mondeo) Men bilen har gått 170 tusen uten feil med dem hittil, så om dysene har blitt skiftet på den nissan så er det langt ifra sikker du blir plaget med det første. Ha en flaske dyserens på tanken i ny og ne og fyll gjærne premium diesel om du er skeptisk. Husk også å bytte dieselfilter ofte! Endret 16. mars 2016 av Complexity Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 billig det.. reperasjonen for skifte av dieseldyser på min gamle 2006 2.0tdi kosta 51000.- Heldigivis var det en såkalt "oppgradering" så møller tok regninga. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 En 2004-modell kan ha dobbeltmassesvinghjul i tillegg, pluss dieselpumpe som den selvsagt har. Er det en Primera? Vær i tilfelle oppmerksom på at hovedlampene på disse er elendige, og at det er å forvente at de må byttes grunnet slitasje (elendig plastikk som glass) Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 En 2004-modell kan ha dobbeltmassesvinghjul i tillegg, pluss dieselpumpe som den selvsagt har. Er det en Primera? Vær i tilfelle oppmerksom på at hovedlampene på disse er elendige, og at det er å forvente at de må byttes grunnet slitasje (elendig plastikk som glass) Ja. Det er Primera. Når man bytter får man da glass istedenfor ellere det kun dårlig plastisk som deler og på hovedlampene? Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Tja, biler fra 2000 og eldre har vel gjærne grovere dyser som ikke feiler like lett. Som oftest ett mye høyere forbruk dog. Selve dysene er ikke så dyre, er programeringen av de som koster. Koster ca 5tusen per stk for dyser til min bil (2006 Mondeo) Men bilen har gått 170 tusen uten feil med dem hittil, så om dysene har blitt skiftet på den nissan så er det langt ifra sikker du blir plaget med det første. Ha en flaske dyserens på tanken i ny og ne og fyll gjærne premium diesel om du er skeptisk. Husk også å bytte dieselfilter ofte! Takk for svar. Noen spesiell grunn at du nevner 2000 var det et skille da? Kan det være smart å se etter 1999-2000 modeller da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 En 2004-modell kan ha dobbeltmassesvinghjul i tillegg, pluss dieselpumpe som den selvsagt har. Er det en Primera? Vær i tilfelle oppmerksom på at hovedlampene på disse er elendige, og at det er å forvente at de må byttes grunnet slitasje (elendig plastikk som glass) Ja. Det er Primera. Når man bytter får man da glass istedenfor ellere det kun dårlig plastisk som deler og på hovedlampene? De nye hovedlampene er akkurat samme dritten dessverre. Det er ganske vanlig med dårlige plastlamper på biler fra rundt tusenårskiftet og fremover, men på Primera virker det for meg som om det er enda dårligere enn de fleste andre.. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 kjøper du bil til 30000 så kjøper du bil til 30000.- Du kan forvente at det kommer problemer uavhengig av om du kjøper bensin eller diesel. Å forvente at ting ikke ryker på en gammel billig bil er tull. Skal du slippe påkost på en bil så kjøper du en sprett ny bil. Da får du også med garanti og du har et problemfritt bilhold de første 5 åra hvertfall. Men da betaler du for det. 3 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Kjøper du bil til 30 000, så bør du ha halve kjøpesummen som en buffer tilgjengelig om det skjer noe og du ikke skrur selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå