Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mission impossible? Forslag til fremgangsmåte?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har funnet en perfekt dame, iallefall utseendemessig, som jeg gjerne vil finne ut om er perfekt ellers også....

Problemet er bare at hun jobber i en bar, hvor jeg er av og til. Det har jeg dårlig erfaring med. Jeg har testet dette vannet uten lykke tidligere. Den gangen virket det faktisk som om hun bak baren iallefall (minst) var litt interessert, men hun var på en måte hindret av noe..

Hvorfor er damen bak baren mission impossible?

Jo, fordi man opparbeider et kundeforhold, mens den andre parten er profesjonell, noe som er et horribelt utgangspunkt. Det finnes vel kanskje til og med regler for slike ting?

Dessuten er det ikke enkelt å sjekke opp en dame i en bar, fordi hun er opptatt og fordi man da vil sjekke opp personen foran alle andre. Da er man kanskje nervøs nok allerede om personen er perfekt... Man trenger vel ikke mer press, og muligheten til å drite seg ut foran alle andre i tillegg til den man åpner seg for/spør.

Det blir litt vanskelig for meg å forestille hvordan jeg kan oppnå mitt mål på en elegant og naturlig måte:

"hei"

"hva vil du ha"?

"en øl takk"

"noe annet"

"eeehh, ja, deg"...

Det funker jo ikke akkurat. Man kan heller ikke bare gå til baren på den måten. Kommer man til baren vil personen bak baren forvente at man er på vei til å bestille noe, ikke spørre en ut på middag.

Så... Er dette virkelig mission impossible?

Eller,

Noen forslag til fremgangsmåter?

Ps. Noen kvinner som har jobber/har jobbet i bar her? Finnes det overhode noe bra fremgangsmåte eller sannsynlighet for at du kunne gått ut med en "kunde"? Hva hvis "kunden" var super atteraktiv?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"hei, jeg har sett deg her en del og er litt betatt av deg, lyst til å ta en kaffe en dag?"

Baseline er her at hvis du har lagt merke til henne, så har hun, hvis hun liker deg, lagt merke til deg. Og hvis hun har det, så vil en forespørsel fra deg gi positivt resultat. 

Hvis hun ikke har lagt merke til deg og ville svart nei på en slik forespørsel, finnes det sikkert andre måter å få henne i seng på, pua gutta kan sikkert hjelpe deg med det, men det blir ikke noe giftemål av sånt....

Anonymous poster hash: 5ac0b...6e3
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rett og slett bare hoppe i det og være ærlig?

Man har jo i utgangspunktet ingenting å tape på å prøve. Man taper jo mye mer på å ikke prøve.

Men, timing da?

Kan det ikke hende at selv om er interessert så "må" hun si nei, fordi jeg er "kunde"?

Lenke til kommentar

Timing? Kom deg til baren før den fylles skikkelig opp. Avtale gjerne at noen kompiser skal møte deg utover kvelden et annet sted. Da trenger du ikke henge over hun hele kvelden... Kjøp en pils, sitt ved baren og snakk med bartenderne. Ha en flørtende og leken tone med målet. Før du går fra baren sier du at hun er sjarmerende (søt, morsom, kul, whatever), si du skal innom området i morgen og spør om hun vil være med å ta en kaffe.

Bruk gjerne det du har lært om hun under samtalen. f.eks. Når jobber hun? Bor hun i nærheten? Det er uansett ikke så viktig. Liker hun deg sier hun ja, om det ikke passer kan du yppe frempå et annet tidspunkt/dag. Kan hun ikke da eller er det opp til henne å foreslå et annet tidspunkt/dag. Som sagt; er hun interessert så vil hun møte deg!

Eksempel på en solskinnshistorie. Har fått flere bartenderkompiser og -venninner ved å gå ut tidlig. Aldri bedt noen av de ut, men det er helt vanlige folk, så ikke bli skremt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok bare å spør ho.

Seinast på trening idag kom det inn ei søt jente mens eg trena, va vel dei einaste i rommet i ca 20 min.

Gjekk bort til ho å sa:

- unnskyld, va ikkje meininga å stirre, men du va utruli søt

-*smilte* takk

- lyst å ta ein kaffi en dag?

- ja gjerne det

Ikkje værre enn som so

Endret av Daxt3r
Lenke til kommentar

Av kvinnelige bartendere jeg er kjent med er de fleste ganske negative til sjekkeforsøk på jobb. Det er nok fordi det skjer ganske ofte, fordi noen på jobb er i en veldig annerledes "state" enn de som drikker, og fordi fulle folk ofte er mindre sjarmerende enn de tror selv. Det betyr ikke at det er umulig, men du starter nok med et par minuspoeng, dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Daxt3r. Det er jo et helt annet scenario. Her er det snakk om noen som jobber i bar og haugevis av folk rundt.

Det scenarioet du beskriver anser jeg overhode ikke som et vanskelig scenario, det er faktisk nesten optimalt :)

Sa vel strengt tatt ikkje at det va vanskeleg heller då, bare at han må ta mot til seg å spørre.

Lenke til kommentar

Er nok bare å spør ho.

Seinast på trening idag kom det inn ei søt jente mens eg trena, va vel dei einaste i rommet i ca 20 min.

Gjekk bort til ho å sa:

- unnskyld, va ikkje meininga å stirre, men du va utruli søt

-*smilte* takk

- lyst å ta ein kaffi en dag?

- ja gjerne det

Ikkje værre enn som so

gjorde det samme en gang, jeg var 28 år gammel, gikk bort, fikk ja til å ta en kaffe, spurte henne så "hvor gammel er du forresten?" ... hvorpå hun svarer 17!, jeg får litt sjokk fordi hun var veldig godt trent og ante meg ikke i min villeste fantasi at hun kunne være under 20.... vi ler litt sammen og det ble ikke gjennomført noen utveksling av nummer.... angrer fremdeles den dag i dag, hun sa jo ja.... oh well. 

Anonymous poster hash: 5ac0b...6e3

Lenke til kommentar

Av kvinnelige bartendere jeg er kjent med er de fleste ganske negative til sjekkeforsøk på jobb. Det er nok fordi det skjer ganske ofte, fordi noen på jobb er i en veldig annerledes "state" enn de som drikker, og fordi fulle folk ofte er mindre sjarmerende enn de tror selv. Det betyr ikke at det er umulig, men du starter nok med et par minuspoeng, dessverre.

Ja, det er det som er frykten dessverre. Men jeg digger å prøve å gjøre noe positivt ut av negative situasjoner, så jeg forsøker å finne en "brilliant" løsning på problemstillingen.

Jeg skal uansett forsøke meg på dette "mission impossible", men jeg vil være så bra forberedt som mulig og ha flere alternative "planer". Hvis jeg ikke lykkes fordi planen var dårlig vil jeg nok ble "devestated". Men hvis jeg ikke lykkes fordi hun ikke er interessert så er det en annen ting, da blir jeg nok bare sippete.

Dog hadde jeg inntrykk at hun behandlet meg på en særskilt måte forrige gang jeg var der, og at det grenset til flørting, så jeg tror jeg har mulighet. Jeg har et par ideer, men de er ikke "brilliante".

Jeg er ikke akkurat en fyr som ikke blir nervøs av å tilnærme meg damer, men det er jo noe som er langt verre når det er masse folk rundt sm sannsynligvis vil få med seg hele seansen.

PS. Det er en alkoholfri bar, så folk er ikke fulle og dårlig i oppførselen, ting er rimelig sivilisert og rolige på lokasjonen.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å trykke deg inn på snapchat profilen din, sleng mobiltelefonen på bardisken rett forran hun med skjermen opp og si "Ædd mæ" med glimt i øyet (må sies på nordnorsk for å funke)

Så sender du umiddelbart ett bilde av ett halvfluffet herrelem ifra toalettet (må være åpenbart at det er toalettet på baren hun jobber) 

Om det funker har du en historie du kan skryte av resten av livet, funker det ikke må du slutte å dra på denne baren, men siden det er en alkoholfri bar (aldri hørt om) kan det jo umulig være noe spesielt stort tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...