Limbeck Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jec aner at dette blir litt utenom det vanlige. Jeg hår litt sunn kapital tilgjengelig de neste månedene. Macbookproen min er 6 år og den stasjonære imacen er 5. Jeg er en gamer og har en xboxone. Dog et spill jeg virkelig vil spille er grid autosport. Det finnes til xbox 360 som jeg også har men da kan jeg ikke bruke rattet mitt noe jeg VIL gjøre. Både rattet og grid autosport støtter osx men kjører ikke på min gammle hw. Jeg lurer da på hva jeg skal gjøre. Bygge en liten gaming maskin i tillegg til å kjøpe ny imac noe som blir dyrere enn svindyrt. Det ville kjørt grid og massevis av spill. En annen mulighet er å droppe gaming pcen og gi litt ekstra for imacen slik at den får en sterk grafikkløsning. Da kan jeg kjøre grid på den og så håper jeg at fremtidens pc titler jeg ikke har tilgang på via xboxen støtter osx. Morro å planlegge oppgraderinger på pcene man skal bruke Endret 16. mars 2016 av Limbeck Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Hvorfor gjør at du har et behov for OSX fremfor Windows? Hører du sier at du er gamer, har du vurdert å gå over til Windows eller er ikke dette ett alternativ? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Hackintosh er ikke noe som er stabilt nok til å stole på. Jeg har ikke noe supert svar på hvorfor jeg liker osx bedre enn windows. Jeg liker ikke macene noe spesielt bedre hw messig. Xbox har jeg pga forza og halo. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Kjøpe en ordentlig gamer og jukse litt da? Endret 16. mars 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Hardwaremessig ligger Mac langt bakom, pga. lite utvalg av GPUer rettet mot gamere. Er ikke uten grunn at oculus rift ikke støtter Apple, Mac er relativt dårlig om man skal game. Om du ikke har noe god grunn på hvorfor du liker OSX bedre så ville jeg på det sterkeste vurdert og gått over til Windows. Du vil få mye mer ytelse for pengene om du går over til en Windows basert maskin, i tillegg slipper du alt strevet med kompatibilitet. Skal du game, kjør Windows. Mac er mer rettet mot de som driver med redigering og rendering, bare tull å kjøpe Apple om du skal primært game. Endret 16. mars 2016 av 93MiChr Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg vet. Det er gpu som er grunnen til at macen ikke vil kjøre grid autosport. Alt annet er sterkt nok. Og siden det er mac så er det helt umulig å kjøpe en sterkere gpu. Bare å åpne maskinen er fyfy og skal gjøres av kvalifisert personell. Men så er operativsystemet ganske viktig da. Hadde planer om at konsoller og macen skulle holde til spill. Og det har det stort sett gjort også Endret 16. mars 2016 av Limbeck Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg heller mot en billigere mac, eller kanskje en laptop. Hvis jeg ikke selger den gamle maskinen så har jeg en fin bruksskjerm der. Da får de ta seg av alt jeg vil gjøre unntatt gaming. Da er det klargjort penger til å faktisk gjøre noe old school. Nemlig å bygge sin egen pc. Har ikke gjort det siden jeg macet for 10 år siden. Bruksområdet blir spill og mediakonsumering. Macen tar seg av alt de andre. Sånn sett så blir pcen lignende en konsoll. Såååå. Har det skjedd noe viktig innen hw de siste ti årene? Jeg kommer sikkert til å spørre og mase mye. Jeg kødder ikke når jeg vil ha info om sammensetninger av hw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå