EngineeringStudent Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Hei, Har en tvist med et telebyrå og skal til forliksrådet snart. Byrået lovet meg bredbåd og telefon for bedriften min. Det var de som i fjor kontaktet meg og ga meg ett tilbud. Jeg hadde ikke internett i bedriften fra før, men for å ha ip telefon, så måtte jeg ha internett. Dermed så skrev jeg under avtale, og de visste godt det siste jeg skrev. Nå i det siste har jeg ikke betalt noen av deres fakturerer for telefoni. Jeg har ikke mottatt telefonen de lovet, og de fakturerer meg for et annet tilfeldig nummer som jeg ALDRI har sett før. Jeg har gang på gang ringt dem og prøvd å forklare dem dette, men hver gang tar en ny person opp telefonen og har null peilig, og får ikke svart meg. Jeg har betalt for bredbånd for dette har de levert. Jeg har eid bedriften siden slutten av 80-tallet og har aldri hatt slike problemer før. Jeg leste på nett, og ser at en del andre også har klaget på bedriften. Har noen tips om hva som er viktig å huske på i et forliksråd? Hva burde jeg si? Jeg skal ikke ha advokat, da jeg mener at saken er så teit at det er til å le... Takk Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Det er vel ikke vanskelig. Dersom dem har solgt deg en Internettlinje, bredbånd for data samt lovet deg en IP telefon og solgt deg IP-telefoni (både grensesnitt og abonnement), men bare levert deg en internettlinje med bredbånd, ja da har du ikke fått levert en fullgod vare som samsvarer med det du har bestilt. Formoder du har en kontrakt på hva dere har avtalt (eller i det minste en ordrebekreftelse). Vær dog oppmerksom på at du har inngått en avtale som en proffesjonell partner og ikke som en privatperson. Du har derfor ikke like godt rettslig vern som en privatperson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå