Skribenten_ Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Hvorfor er Dubai så populært? personlig ville jeg aldri satt foten i et kvinnefiendtlig og sharia styrt land. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Dubai er vel per dags dato det mest harry landet i verden. De har forbigått selv USA. Klart mange setter pris på det. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Det er et spennende sted, av mange grunner. Hva politikerne i landet driver med er ikke så viktig når jeg velger steder å dra. Det er haugevis av land som blir dårlig styrt, som jeg fremdeles har lyst til å besøke. 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Folk vil kanskje oppleve en reise tilbake i tid og se hvordan det ville vært å leve med lover fra tidlig middelalder. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Dubai er ikke et land, og hva kvinnefiendtlighet angår så er Saudi-Arabia mye verre. Jeg har tenkt å dra dit i høst, men det blir hovedsakelig for å komme meg til nabolandet Oman, som virker mye mer spennende. 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Harry og middelalder faktisk (inb4, ja jeg vet du snakker om sharia etc.). Vel, jeg har vært både i Las Vegas og Dubai, og Dubai er helt klart utrolig mye gøyere synes jeg. Jeg var der under åpningen av Burj Kalifah, noe som jo var spektakulært. Hele emiratet er designet for at du ikke skal kjede deg et eneste sekund. Folk er utrolig vennlige (ble kompis med en taxisjåfør), maten du får kjøpt er topp klasse, underholdningen er framifrå... Hva er det ikke å like? 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Dubai er kjekt det, kan ha det mye moro. Bare å tilpasse seg kulturen på samme måte som folk som kommer her skal tilpasse seg oss. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Dubai er ikke noe for kulturturisme, men hvis man vil se hypermoderne arkitektur, ligge på fine strender, gå på enorme shoppingsentre, spise på fancy restauranter og kanskje dra på en ikke veldig autentisk ørkensafari så kan det være interessant. Hvis man heller vil dra på en reise i arabisk kultur og historie så er det derimot ikke førstevalget. Det er ikke mye middelalder i Dubai. Sammenlignet med den byen er det Oslo som ser middelaldersk ut - ikke at det er en dårlig ting. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Dubai er Donald Trump-land. 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Dubai er jævla varmt. Never again. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg var i Dubai i 3-4 uker i 2012 i forbindelse med jobb. Det var august og midt under Ramadan. Temperaturen var noen dager oppe i 50 grader i skyggen, og mange lot være å spise og drikke hele dagen som følge av troen sin. Dette førte til et vanvittig antall bilulykker (ca 18000 i følge lokale medier). Hver dag så jeg biler som var krasjet i veikanten. Anyways, det er mye å finne på der og mange plasser man kan feste. Selv under Ramadan var det "hemmelige" festesteder som serverte alkohol. Det som plaget meg mest var ikke de lokale, religionen, varmen osv. Det var utlendingene som var der for å studere og få seg jobb innen reiseliv eller business. Typisk midten av tjueårene. De fikk ungdommen på Oslos beste vestkant til å se ut som bygdefolk hva angår høye føringer med champagneglass og polerte fasader. De lokale derimot (dvs, pakistanere, indere osv) var utrolig hyggelige. En kveld jeg befant meg alene et par mil fra hotellet bokstavelig talt i ørkenen stoppet en lastebilsjåfør og gav meg haik tilbake til hotellet. Vi pratet hele veien og det var en veldig koselig erfaring. Araberne (altså de som faktisk "hører hjemme" der) var litt mer overlegne og jeg fikk inntrykk av de så litt ned på oss vestlige og ikke ønsket å snakke med oss med mindre de måtte. Men slik er jo vi nordmenn mot utlendinger også, så jeg kan godt ha misforstått. 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Komisk at like etter jeg skrev forrige innlegg så lager Dagbladet en artikkel om de jeg beskrev. http://m.kjendis.no/2016/03/21/kjendis/dubai/instagram/sosiale_medier/internett/43519317/?www=1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Det er en rekke land jeg aldri kunne ha tenkt meg å reise til av politiske grunner. Kvinnesyn fra 800-tallet, slavehandel osv. er utbredt på hele den arabiske halvøya. Skulle hatt VELDIG GODT betalt for å i det hele tatt vurdere å reise dit. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor er Dubai så populært? personlig ville jeg aldri satt foten i et kvinnefiendtlig og sharia styrt land. Og for å svare på det opprinnelige spørsmålet; Folk bryr seg ikke, dessverre. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Dubai er glitsy, varmt hele året, har strender og er storby. Det trekker en hel del forskjellige folk. Det er mye hjerneløse folk som trekkes dit også, totalegoister, snobber, idioter osv, men flertallet er nok normale folk som vil ha by og strand. http://www.kjendis.no/2016/03/21/kjendis/dubai/instagram/sosiale_medier/internett/43519317/ Selv vil jeg nok ikke reise til Dubai før landet har litt mer normale lover. I teorien er det ulovlig med alkohol der, og det er ulovlig å kysse offentlig eller vise mye hud. I praksis fungerer det nok ikke slik, men jeg vil nok alikevel foretrekke Eurpeiske byer. Barcelona har f.eks strand og storby, og har nok også mye mer variasjon å tilby enn Dubai, mye mer frihet, mye mer fornuftige lover, noe som også sannsynligvis trekker mye mer fornuftige folk. Men Norge har mye å lære av Dubai. Se hva de har fått til med oljepengene. Oslo er rene slummen i forhold og nitrist. Ikke glem Abu Dhabi da, det er også et alternativ i samme området. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg er ingen tilhenger av å velge bort reisemål av politiske grunner. De aller fleste land i verden har lover og skikker jeg er sterkt uenig med, Norge inkludert, men samtidig har de samme landene masse opplevelser å by på og man lever bare en gang. I land som f.eks. Iran, som har helt forferdelige lover på en del områder, så er det også mange som er imot hvordan landet styres og som har et langt mer liberalt sinnelag, så landets lover reflekterer ikke nødvendigvis holdningene til folkene du møter. Men som vi alle vet, å forandre lovene i et land er ikke gjort i en håndvending. Barcelona har f.eks strand og storby, og har nok også mye mer variasjon å tilby enn Dubai, mye mer frihet, mye mer fornuftige lover, noe som også sannsynligvis trekker mye mer fornuftige folk. Barcelona er Spanias harryturist-hovedstad fremfor noen annen. Men at lovene er bedre enn i Dubai, det er jeg enig i. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Barcelona har f.eks strand og storby, og har nok også mye mer variasjon å tilby enn Dubai, mye mer frihet, mye mer fornuftige lover, noe som også sannsynligvis trekker mye mer fornuftige folk. Barcelona er Spanias harryturist-hovedstad fremfor noen annen. Men at lovene er bedre enn i Dubai, det er jeg enig i. Jeg er nok enig i det andre du skriver i innlegget ditt, i prinsipp. Men ikke det om Barcelona. Barcelona er høykultur på det aller beste i forhold til f.eks Dubai. Dessuten er vel Barcelona eneste virkelige storby i Europa med strand. Jeg kjenner byen ganske så godt, og vil si det er lite harry preg over byen og at stort sett alle kan finne det de søker, nesten uansett hva det måtte være. Men, det er selvsagt ikke så varmt der som i Dubai. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Joda, selve byen har jeg ingenting å utsette på, det er mer at den tiltrekker seg en god del strandfyll-turisme fra Nord-Europa, ikke minst i forbindelse med fotballarrangement. Spanjolene beklager seg en del over at Barcelona har endt opp med de verste turistene (samboern er spansk og jeg har vært en del i Spania) og det har også kommet noen lover som skal begrense den verste oppførselen (som å bøtelegge det å sprade rundt i tanga utenfor stranda - ikke at jeg synes det er noe som bør bøtelegges). Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Dubai er glitsy, varmt hele året, har strender og er storby. Det trekker en hel del forskjellige folk. Det er mye hjerneløse folk som trekkes dit også, totalegoister, snobber, idioter osv, men flertallet er nok normale folk som vil ha by og strand. http://www.kjendis.no/2016/03/21/kjendis/dubai/instagram/sosiale_medier/internett/43519317/ Selv vil jeg nok ikke reise til Dubai før landet har litt mer normale lover. I teorien er det ulovlig med alkohol der, og det er ulovlig å kysse offentlig eller vise mye hud. I praksis fungerer det nok ikke slik, men jeg vil nok alikevel foretrekke Eurpeiske byer. Barcelona har f.eks strand og storby, og har nok også mye mer variasjon å tilby enn Dubai, mye mer frihet, mye mer fornuftige lover, noe som også sannsynligvis trekker mye mer fornuftige folk. Men Norge har mye å lære av Dubai. Se hva de har fått til med oljepengene. Oslo er rene slummen i forhold og nitrist. Ikke glem Abu Dhabi da, det er også et alternativ i samme området. Dubai er bygget av fremmedarbeidere fra eks. India. Mange blir behandlet mer eller mindre som slaver. Norge har nok lite å lære av Emiratene. Dubai og Abu Dhabi er flotte på overflaten, men man skal ikke grave så dypt før man finner et ganske råttent samfunn (rasisme, slaveri, tortur, sexisme). 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg er klar over slavesituasjonen ja, noe som gjør at jeg personlig ikke har lyst å reise til Dubai. Føler det blir litt uetisk for meg å nyte en by bygget på slaveri og lidelse. Men Norge har alikevel noe å lære av Dubai, selv om de har mye mer å lære av oss, på mange områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå