danilovic Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvor varmt burde det vær før det er hensiktsmessig å sette inn en harddisk-kjøler? Er 50 grader varmt? :smile: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 En ting jeg lurer paa er hvordan i huleste dere faar til aa maale temperaturen paa diskene deres! Skj0nner det selvf0lgelig hvis dere har satt paa en probe, men virker ikke som dere har det! HVORDAN? :smile: Jeg har 2 stk. WD200BB og en WD400BB, men har aldri sett eller h0rt noe om temp maaling. Er dette bare paa IBM disker? Sorry at denne posten er litt off-topic folkens! :razz: Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvis du kan steke egg&bacon på den så er den for varm. Men seriøst, alle harddisk-produsenter opplyser om driftstemperatur på sidene sine. Maxtor, for eksempel, oppgir driftstemperaturen på DiamondMax D540X Ultra ATA 133 til å være mellom 5 og 55 grader celcius. -flff [ Denne Melding var redigert av: fl0ffy på 2002-02-25 15:07 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 15:06, mFaFa skrev:En ting jeg lurer paa er hvordan i huleste dere faar til aa maale temperaturen paa diskene deres! Skj0nner det selvf0lgelig hvis dere har satt paa en probe, men virker ikke som dere har det! HVORDAN? :smile: Jeg har 2 stk. WD200BB og en WD400BB, men har aldri sett eller h0rt noe om temp maaling. Er dette bare paa IBM disker? Sorry at denne posten er litt off-topic folkens! :razz: Jeg kjøpte et termometer til 50,- på Clas Ohlson, og putta sensoren mellom de to diskene mine. Det gir vel et sånn nogenlunde riktig bilde eller? Det blir jo overflate-temperatur som blir målt da men... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvis du har enabla S.M.A.R.T i BIOS, kan du ved hjelp av noen spes prog (som jeg ikke husker) lese av temp på HDD..... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Uansett, får du en komponent i maskinen kaldere så vil du øke levetiden på den. En vifte som blåser over harddiskene er smart! :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Vil det i realiteten hjelpe å kjøre med åpent kabinett, og en vifte vi bruker i rom om sommeren? Eneste av kjøling jeg har tilgjengelig nå. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvorfor ikke Poenget er jo bare å få luftgjennomstrømning i kabinetter. (Lufta må jo ut og da :smile: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå