Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis antivirus fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Du trenger ikke perfekt kode for å unngå sikkerhetsproblemer, sa han. Med brannvegg og oppdatert antivirus slipper man ifølge Gates virus, kapring og datainnbrudd:

 

- Ingen av problemene rammer dem som har disse tingene på plass, mener Gates.

 

:yes:

 

Når du kjøper et hus, er det ikke leverandøren av huset som har ansvaret for at ingen bryter seg inn i huset ditt.

 

Er så latterlig med folk som klager på microsoft pga virus/sikkerhetshull.

Lenke til kommentar
- Du trenger ikke perfekt kode for å unngå sikkerhetsproblemer, sa han. Med brannvegg og oppdatert antivirus slipper man ifølge Gates virus, kapring og datainnbrudd:

 

- Ingen av problemene rammer dem som har disse tingene på plass, mener Gates.

 

:yes:

 

Når du kjøper et hus, er det ikke leverandøren av huset som har ansvaret for at ingen bryter seg inn i huset ditt.

 

Er så latterlig med folk som klager på microsoft pga virus/sikkerhetshull.

Men når huset har en tendens til at vinduene og skyvedøra ikke lukker seg helt, blir det noe annet :cool:

Lenke til kommentar
Når du kjøper et hus, er det ikke leverandøren av huset som har ansvaret for at ingen bryter seg inn i huset ditt.

 

Er så latterlig med folk som klager på microsoft pga virus/sikkerhetshull.

Interessant vinkling :)

 

Kan jo også se det på denne måten:

Tror jeg ville blitt rimelig sur på folka som leverte meg huset hvis vinduer og dører ikke var mulig å lukke igjen, og jeg måtte betale andre leverandører for å faktisk få dette gjort..

Litt kjipt å ha leverandøren av huset der hele tiden hvor de prøver å tette igjen disse vinduene med tyggegummi..

Lenke til kommentar
Først klager alle på at MS ikke gjør noe for å hjelpe på sikkerheten. Så bitcher alle når de faktisk gjør noe.

 

 

Noen som vet om disse programmet er bra eller ikke?

Ikke ennå men jeg regner med at MS kommer til å gjøre mye for å få dette

til, de har jo slitt mye med sikkerheten rundt om OS og programmene sine...

Lenke til kommentar

Har installert programmet her, og synes det virker helt OK.

Faktisk er det med en av de bedre firewalls jeg har prøvd.

Norman sin likte jeg ikke, og PC-cillin sin var også grei.

 

Antivirus -prgrammet likner faktisk på PC-Cillin 2002 (som har gått ut på dato :( )

Ser ut til å fungere greit, men har ikke fått testet det så mye enda...

Kan kanskje komme med en mer grundig test over helga/lørdag kveld

Lenke til kommentar
Har installert programmet her, og synes det virker helt OK.

Faktisk er det med en av de bedre firewalls jeg har prøvd.

Norman sin likte jeg ikke, og PC-cillin sin var også grei.

 

Antivirus -prgrammet likner faktisk på PC-Cillin 2002 (som har gått ut på dato :( )

Ser ut til å fungere greit, men har ikke fått testet det så mye enda...

Kan kanskje komme med en mer grundig test over helga/lørdag kveld

Høres bra ut. Får vel prøve det på en annen maskin jeg også.

Lenke til kommentar
Er så latterlig med folk som klager på microsoft pga virus/sikkerhetshull.

Er det ikke en idé å skille mellom virus og sikkerhetshull. Virus lages jo av folk som bevisst ønsker å ødelegge, mens sikkerhetshull skylles feil hos programmererne.

 

Men du mener at MS ikke kan klandres for å ha få dårlig sikkerhet?

 

Hvem andre skal da ta ansvaret, koden er jo tross alt lukket så man har ikke den "audit"-muligheten man har med linux/bsd osv.

Lenke til kommentar
Heh, enda en unyttig ting fra Bill Gates. Neei takk, klarer meg fint med PCillin og Sygate personal firewall jeg. :D

PcCillin suger hestekuk! Jeg har det selv og vet hva jeg snakker om...

Hvis noen av en eller annen grunn skulle falle inn på tanken om å kjøpe pcCillin bør de ombestemme seg rimelig fort.

 

Grunn 1: Virusoppdateringer kommer leenge etter at alle andre har oppdaget viruset. Bruttern's PC hadde hatt virus i over en måned (msblast) før bluecom (!!) ringte oss og trua med å stenge ned internett. Viruset gikk nemlig på deres servere og stresset dem. PCcillin oppdaget det ALDRI.

 

Grunn 2: Firewallen sperrer ALT, jeg klarte ikke å koble meg til internett med den på.

 

Grunn 3: Vi får meldinger om oppdateringer flere ganger hver dag. Dette er irriterende. Det går heller ikke ann å programmere et tidspunkt for oppdatering.

Lenke til kommentar

huff syns synd på endel av folkene her inne som snakker uten noen som helst erfaring... er network associates.. eller hva de nå heter som utvikler virusprogammet i sammarbeid med ms... det er de samme folka som står bak mcafee.

Tror egentlig folk her inne på forumet burde brukt mer tid på å lete etter fakta isteden for å hetse ms fordi det er inn å kalle windows for winblows osv...

Lenke til kommentar
Er så latterlig med folk som klager på microsoft pga virus/sikkerhetshull.

Er det ikke en idé å skille mellom virus og sikkerhetshull. Virus lages jo av folk som bevisst ønsker å ødelegge, mens sikkerhetshull skylles feil hos programmererne.

 

Men du mener at MS ikke kan klandres for å ha få dårlig sikkerhet?

Nå tenkte jeg egentlig på virus i innlegget mitt.

 

Men Microsoft har vel aldri uttalt at operativsystemet ikke kan ha sikkerhetshull?

Med en gang MS blir klar over sikkerhetshull legger de ut patcher. Siden folk er (burde) være klar over at operativsystemet ikke er 100% sikkert, burde de også passe på å laste ned disse patchene.

 

Parallell: Låsene på huset ditt kan dirkes opp. La oss si at med en gang nye dirkemetoder blir funnet, får du tilsendt nye låser som er vanskeligere å dirke. Da er det jo din egen feil hvis du ikke har montert disse nye låsene, når en kriminell n00b dirket opp låsen din med metoden han hørte om i forrige måned.

 

 

Eksempel: Et hus blir levert med veldig enkle dører, med låser som enkelt kan dirkes opp. Du vet jo at dørene ikke er særlig sikre. Hvis det er et problem for deg, kan du gå til en spesialist, og kjøpe supersikre låser (firewall/antivirus).

 

Det ligger jo nesten i ordet: Brannmur. Forventer vi av husleverandøren at huset vårt er utstyr med brannmur/branndører?

 

Problemet er vel egentlig at folk er uvitende om sikkerhet og virus, og hvorvidt operativsystemet er sikkert/beskyttet. Folk vet ikke at operativsystemer ikke er helt sikre, og vet ikke hvordan virus funker. Det kunne Microsoft gjort noe med!.

 

Og det gjør de jo:

- Software firewall i windows XP, som funker glimrende for de ikke-paranoide, som ikke har noe svært personlig/hemmelig å skjule.

- Outlook er jo komplett umulig å få installert virus gjennom... I alle fall 2003 versjonen.

- Så har vi jo selvsagt den pakken som tråden egentlig handler om!

 

Men Microsoft burde i tillegg til å bare gjøre noe teknisk, også gjøre folk mer vitende. Det står vel på esken til windows, og under installasjon og slikt at "windows er sikkert". De burde kanskje også nevne at det ikke er helt sikkert, og fortelle hva du bør gjøre for å sikre det best mulig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...