Gå til innhold

Bruk av harddisk kabinett mot freenas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kan kanskje benyttes, men det blir ikke ideelt. Hvis du ser på "data transfer speed" i spesifikasjonene, så står det "eSATA, up to 3 Gbps". Det betyr at du "gjemmer" 4 harddisker bak en SATA-kanal på 3 Gbps (hvis du kobler en harddisk internt i en maskin så får den normalt en 3 Gbps (eller 6 Gbps) kanal alene).

De andre tilkoblingsmåtene er ennå tregere...

I tillegg; det er ganske mange som har dårlige erfaringer med eSATA-kabinetter; de er ustabile, man mister forbindelsen. Det er ikke morsomt på en NAS...

Lenke til kommentar

Den kan kanskje benyttes, men det blir ikke ideelt. Hvis du ser på "data transfer speed" i spesifikasjonene, så står det "eSATA, up to 3 Gbps". Det betyr at du "gjemmer" 4 harddisker bak en SATA-kanal på 3 Gbps (hvis du kobler en harddisk internt i en maskin så får den normalt en 3 Gbps (eller 6 Gbps) kanal alene).

De andre tilkoblingsmåtene er ennå tregere...

I tillegg; det er ganske mange som har dårlige erfaringer med eSATA-kabinetter; de er ustabile, man mister forbindelsen. Det er ikke morsomt på en NAS...

Takker for svar. Har ikke så mange muligheter egentlig, med mindre jeg bygger mitt eget kabinett fra bunnen av:)

Skal bruke en gammel Precision Dell T5500 som server og der er det ikke mye plass til ekstra disker....

Får vel rett og slett bare ta ein sjangs......

Lenke til kommentar

Eneste alternativet jeg kommer på er å mode selve kabinettet. Kan muligens skjære ut en plate i det slik at jeg kan monteren en holder for 4 disker ala :

https://www.komplett.no/product/815964/datautstyr/kabinetterbarebone/harddisk/icy-box-ib-544ssk-4bay-backplane#

Trenger kun gjennomgang til kablene og da vil dem være koblet direkte på HK'et

Får ikke sett skikkelig på denne boksen før på fredag så jeg får se da hvilke muligheter som finnes. Burde jo ikke være umulig. Eneste jeg er litt usikker på er hvordan jeg skal få den innekapslet ettersom den da vil henge utenpå kabinettet. Kanskje lage en anordning som er rimelig tett rundt med en vifte og et filter?

Får se det litt ann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...