Wiciwato Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Sitter her og tenker fremover mot sommeren, og kjenner jeg har lyst på en fin biltur hjemover til Oslo fra Bergen i sommer. Har kjørt over Hardangervidda før og det er fint og vel det, men jeg lurer på om det er alternative veier å ta for en som er glad i å kjøre bil? Hvordan er veiene gjennom Rosendal og nedover? Andre alternativ? Litt ekstra kjørestrekning gjør ingenting, tar det som en tur. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg anbefaler E16. Voss. Stalheim. En avstikker til Undredal. Flåm og Aurland - kanskje en tur med Flåmsbanen? Norges lengste og flotteste vegtunnel til Lærdal. Borgund stavkirke. Filefjell med utsikt mot Jotunheimen er ganske annerledes enn Hardangervidda. Valdres, særlig fra Vang til Fagernes er vakkert. I Aurdal kan du evt. forlate E16 og kjøre retning Dokka og Brandbu. Landskapet langs Randsfjorden er vakrere enn Begnadalen. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Selv foretrekker jeg Suleskarvegen de gangene jeg kjører til Stavanger. Det blir en bra omvei for deg tenker jeg, men er en fin tur å kjøre. Veien åpner vel i mai en gang mener jeg. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Hei, rosendal som i Baroniet i Rosendal?Jeg bor 20 min fra Rosendal. Når vi kjører til Oslo er det stort sett over Haukeli vi kjører.Om det er så veldig fint er nå smaken, de de skriver over med flom og aurland er nok kanskje flottere, men det er vel for jeg er vant med den andre veien. Om du tar ferja fra Gjermeundshavn til Årsnes kjører du 10 min fra kaien er du i Rosendal. Så ville jeg egentlig kjørt til bake til Odda og så opp på Haukeli.. Du kjører på veien forbi furubergs fossen i kvinnherad, odda har låtefoss, du kan også ta en avstikker ørlite mot haugesund så får du sett langfoss i årkrafjorden også, tror max 20 min hver vei i avstikker. Om du liker og gå på fjelltur og ikke bare kjøre har Rosendal noen flottte fjellturrer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå