Redaksjonen. Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Regularitet og oppetid går nedover.Slakter Jernbaneverket i ny rapport 1 Lenke til kommentar
Per Tore Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Har vel neppe et totalt system for økonomi, prosjekt. logistikk og vedlikehold med dokumentasjon. Kunne jo spørre Statnett eller Avinor Lenke til kommentar
Henning Nielsen Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Har man tatt hensyn til den sterke økningen i togtrafikken i løpet av disse årene? Henning Nielsen Lenke til kommentar
Terje Wiig Mathisen Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 JBV får kritikk for at ikke vedlikeholdsinvesteringer har gitt målbare forbedringer, men som det delvis står i artikkelen så var det først i 2014/2015 at jernbanen fikk de første bevilgningene til å hente inn etterslepet på vedlikehold! Frem til da så var alle nye penger øremerket til nybygg slik at en politiker kunne komme og klippe over en snor, vedlikeholdsprosjekter gir sjelden tilsvarende muligheter for eksponering. Med over 17 milliarder i etterslep og et 2015 bidrag på ca 250 mill til å hente inn dette så vil det ta 68 år å komme tilbake til null. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Det er litt som resten av Norges infrastruktur; ikke noe å skryte av og ofte enorme kostnadsoverskridelser og få konsekvenser for de involverte. La private ta over, slik at det å lage en plan, holde seg til planen, bygge i tide og holde seg innen kostnadsnivået faktisk har konsekvenser og betydninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå