Gå til innhold

Slakter Jernbaneverket i ny rapport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JBV får kritikk for at ikke vedlikeholdsinvesteringer har gitt målbare forbedringer, men som det delvis står i artikkelen så var det først i 2014/2015 at jernbanen fikk de første bevilgningene til å hente inn etterslepet på vedlikehold!

 

Frem til da så var alle nye penger øremerket til nybygg slik at en politiker kunne komme og klippe over en snor, vedlikeholdsprosjekter gir sjelden tilsvarende muligheter for eksponering.

 

Med over 17 milliarder i etterslep og et 2015 bidrag på ca 250 mill til å hente inn dette så vil det ta 68 år å komme tilbake til null.

Lenke til kommentar

Det er litt som resten av Norges infrastruktur; ikke noe å skryte av og ofte enorme kostnadsoverskridelser og få konsekvenser for de involverte. La private ta over, slik at det å lage en plan, holde seg til planen, bygge i tide og holde seg innen kostnadsnivået faktisk har konsekvenser og betydninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...