Gavekort Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Er det en grunnleggende rettighet å påtvinge private organisasjoner å akseptere ditt syn? Er det en grunnleggende rettighet å mase & påtvinge alle ditt syn? Er et en grunnleggende rett å forsøke å pålegge samfunnet en vrangforestilling? (homofili er "normalt"). er det en grunnleggende rettighet å påtvinge propaganda i skolebøker? Er det en grunnleggende rett å tvangsfore hele samfunnet med ditt synspunkt og forsøke å tvinge alle til å akseptere det? Det synes ikke jeg. Prester i kirken aksepterer homofili fordi de blir så sterkt presset av homopropagandagjengen og de som uten grenser ønsker å fremme homoseksualitet (som den nye "normalen") i samfunnet. Det er heteroseksualitet som er normalt. Homoseksualitet er et avvik som en minoritet har fra normalen. Den vurderingen har absolutt ingenting med følelser å gjøre. Det er en 100% rasjonell og logisk vurdering. Du påstår at heteroseksualitet IKKE er normalt, noe jeg finner absurd. Hvis 100 personer står på et tak i 100 etasje i et høyhus er det NORMALT at folk IKKE hopper ut. Det er da unormalt å hoppe ut. Det er NORMALT å sitte i fly, men UNORMALT å hoppe i fallskjerm fra fly. Det er NORMALEN i dagens samfunn å bruke windows, og unormalt å bruke Linux. Selv bruker jeg Linux, noe som er unormalt. Det kan bare være en normal i situasjoner, og i seksualitet er denne normalen heterosexualitet. Jeg svarer med retorikk og spørsmål så får du gjette deg til mine meninger, siden du ikke gidder å lese dem når jeg faktisk gir dem til deg som i en tidligere post. At du sier at jeg frarøver mennesker rettigheter er helt absurd. Det er faktisk tragikomisk. Selvsagt bør alle akseptere andre sine syn, akkurat slik som jeg aksepterer dine holdninger mot homofile. Mase og påtvinge er bare noe du dikter opp. Ingen maser eller påtvinger deg noen ting. Det dreier seg om like rettigheter på tross av seksuelle preferanser. Bør man skrive at homofili er greit i skolebøkene? Ja. Er det propaganda? Nei. Hvorfor skal man ikke indoktrinere de yngre til å synes at homofili er greit? Man blir ikke homofil av å lære at noen er homofile, og de skal få lov til å være dette. Å påstå at prester har blitt hjernevasket til å akseptere homofili er en håpløs konspirasjonsteori. Vi har alltid hatt nykristne som mener at Jesus sin lære gikk ut på akseptanse og nestekjærlighet, og at gamletestamentet er utdatert og ikke bør tolkes bokstavelig. Men hvem bryr seg om Kristendommen uansett? Skal vi tvinge kristne prester mot homofili til å innføre giftemål av homofile par? I utgangspunktet nei, men som sagt så har de gitt opp disse rettighetene til ekskludere folk fra den kristne tro da de ble en del av det statlige organet og et giftemål ble en juridisk ting og en rettighet. Din bruk av ordet "normalt" er feil. Heterofili er vanligst, men både homofili og heterofili er normalt. Lær deg forskjellen på vanlig og normalt, og ikke bruk semantikk som et argument neste gang. Endret 17. mars 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Kødder du? Det er jo faen homopropaganda i hver eneste film, tv serie og alt av underholdning nå. Det gjennomsyrer samfunnet med homorettighetsoverdrivelser som at "det er en rettighet at vi kan tvinge private organisasjoner til å akseptere vårt syn, selv mot deres eget grunnsyn som de har hatt i flere tusen år.".. Slik er bare baluba og tullball. Det er overdrivelse. Homoseksuelle burde vært fornøyd med like rettigheter som alle andre som er i parforhold og like rettigheter foran loven. Da burde de holdt kjeft og vært fornøyd med likestillingen de nå ha fått. Men nei, det er selvsagt ikke nok. Hele samfunnet er gjennomsyret av homopropaganda som trykkes i trynet på alle og enhver. Og nå skal de faen meg lure homoseksualitet inn i skolebøkene som en "normal" og kvotere inn bilder av homoseksuelle familer der det tildigere har vært bilder av mann, dame og barn. Så skal vel faen staten betale for at sinnsyke personer skal kutte av seg kjønnsorganene også og drive svindel mot andre personer og late som de er et annet kjønn. Selvfølgelig, ikke noe problem, denne svindelen skal hele samfunnet hjelpe med. De skal til og med lure det inn i passet og late som personen er et annet kjønn enn det de er ved å bytte fra han til henne eller henne til han. Hva blir det neste? Skal vi la alle folk på sinnsykehus få spille ut sine fantasier slik at vi ikke bryter med rettighetene deres. Det hadde jo vært så forderdelig vet du. Det er homotyranni. Homokampen burde som sagt endt den dagen de hadde like rettigheter. Men de skal faen gnåle og syte om altslags absurde og irrelevante ting i tillegg. Slik er sinnsykt irriterende fordi det er så ufatellig tilbakestående at folk aksepterer dette. Det er akkurat som feministene, de vil nok ikke gi seg før de leier menn i bånd bak seg, som hunder. Folk som deg hadde fått Stockholm syndrom og akseptert en slik ny hverdag i naivitetens og overdrivelsens navn. På gravsteinen står det at fornuft og rasjonelle tanker er døde. På plakatene i byene står det at alle må tenke med følelsene sine og at 2+2=5. Det er også å ta det for langt, og er selvsagt uakseptabelt på samme måte som homosutringen nå har blitt. Litt fornuft, rasjonalitet og moderasjon kan vi vel ha? Dette handler kun om grådighet og grabbe til seg så mye som mulig. Som en uteligger som har blitt plukket opp på gaten og blitt tatt med hjem til noe, hvor de har fått dusj og nye klær, hvor de har fått servert den beste maten de har smakt på lenge og hvor personen som hjelper uteliggeren skal hjelpe personen med å søke etter og finne en stabil jobb, hjelpe med å finne leilighet, hjelpe med statlig papirarbeid osv. Hva er takken? Jo, uteliggeren drar fra leiligheten dagen før dere skal på jobbkontoret, og raner heller en bank. Så hjelper han uteliggerne med de pengene og skaper en gigantisk ransliga som plager samfunnet. Ting skal ikke fungere slik vet du. Nei. Heterofili er den normale formen for seksualitet blant mennesker. Alt annet er avvik fra normalen. Det er uansett veldig klart at du ikke klarer å lese hva jeg skriver til deg. Hvis det er fordi jeg skriver så dårlig og uklart, så får du unnskylde det. Å påstå at prester har blitt hjernevasket til å akseptere homofili er en håpløs konspirasjonsteori. Det har du lest ut av? Prester i kirken aksepterer homofili fordi de blir så sterkt presset av homopropagandagjengen og de som uten grenser ønsker å fremme homoseksualitet (som den nye "normalen") i samfunnet. Selv synes jeg setningen er ganske klar og at det nærmest burde være umulig å lese det du har lest ut av den. Andre her på tråden får korrigere meg om jeg tar feil. Jeg fatter heller ikke hvorfor du hele tiden påstår jeg er motstander av homofili eller at de burde behandles på en dårlig måte. Det har jeg overhode ikke sagt, faktisk nærmere tvert imot: Jeg er for homofile rettigheter, men imot overdrivelse. I prinsipp betyr det at homokampen burde ha stoppet rundt 1995 etter at homofile fikk like rettigheter og rett til offentlig "partnerskapspakt". Jeg er sterk for at homofile skal være like under loven. Jeg tror faktisk jeg avslutter denne diskusjonen nå, siden du overhode ikke klarer å resonnere klart når det kommer til homofili og samfunn. Hører vi på folk som deg vil samfunnet utviles til et hvor heteroseksualitet blir ulovlig og hvor kvinner fører menn i hundebånd bak seg. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Rasist her og neo-rasist der. Den dagen når folk flest slutter å la seg kneble av slike ord er dagen vi endelig kan ordne opp i dette rotet politikerne har dratt oss inn i. Se på diskusjonen mellom meg og Gavekort. Det er samme dritten der. Jeg diskuterer homofili på en saklig måte og blir kalt alt slags tull og blir feilsitert og pålagt meninger jeg ikke har. Typisk de sovende.. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Problemet her er opplagt at du ikke har peiling på hva som innebærer i å være homofil eller transseksuell. Denne såkalte "homopropagandaen" er hva som har forårsaket at vi er i den situasjonen vi er i idag, der det ikke lenger er ulovlig å være homofil i Norge, og homofile har rett til å inngå et partnerskap. Det er gjort veldig mye forskning i seksuell orientering, og alt tyder på at homoseksualitet er normalt, mer vanlig enn antatt og eksisterer på tvers av arter og generasjoner. Det skulle bare mangle at vi lærer fremtidige generasjoner om dette faktumet, slik at de ikke blir ignorante og følelsesladde slik som deg. Vrir jeg på mynten er det det opplagt at det er du som er mot et konsensus, og du som er i en absurd vranglære der du tror homoseksualitet er en form for mental sykdom. Tror du psykiatrien ble oppfunnet i går, og synes du det er bedre at transseksuelle tar selvmord fremfor å la de bytte kjønn? Jeg gir deg ikke lov til å sette opp stråmenn der du diskuterer homofili som en polaritet mellom kjernefamilie-forkjempere og SJW som skal "kvotere inn homofile". Det er feigt og feil. Homofile sine rettigheter har aldri handlet om å fremme homofili, men å kunne gi en lik hverdag på tross av hvilke preferanser du har til partner. Stråmann, stråmann, stråmann, stråmann. Du sier at du er fornøyd med rettigheter som andre parforhold, men du diskuterer som om du ikke er komfortabel med dette. Å ikke bli diskriminert av et statlig organ burde vel være en essensiell del av rettighetene som et parforhold. Hva med å adoptere barn? Glemte du av det når du sa "rettigheter som andre parforhold"? Det som virkelig forvirrer meg er hvorfor du blir provosert av saker som i bunn og grunn ikke påvirker noen. Nei. Heterofili er den normale formen for seksualitet blant mennesker. Alt annet er avvik fra normalen. Igjen så bruker du ordene normalt og vanlig feil. Er vel andre gangen jeg anbefaler en ordbok i denne tråden. Men hvis du ikke tror at homofili er normalt så tror jeg vi må se litt over til de hjernevaskede forskerene i denne hjernevaskede planeten du bor på. Is homosexuality a mental disorder?No, lesbian, gay, and bisexual orientations are not disorders. Research has found no inherent association between any of these sexual orientations and psychopathology. Both heterosexual behavior and homosexual behavior are normal aspects of human sexuality. Both have been documented in many different cultures and historical eras. Despite the persistence of stereotypes that portray lesbian, gay, and bisexual people as disturbed, several decades of research and clinical experience have led all mainstream medical and mental health organizations in this country to conclude that these orientations represent normal forms of human experience. Lesbian, gay, and bisexual relationships are normal forms of human bonding. Therefore, these mainstream organizations long ago abandoned classifications of homosexuality as a mental disorder. https://web.archive.org/web/20130808032050/http://www.apa.org/helpcenter/sexual-orientation.aspx Twenty two years ago, on May 17, the World Health Assembly removed homosexuality from the list of mental disorders when it approved a new version of the World Health Organization’s International Classification of Diseases (ICD-10). "Since homosexuality is not a disorder or a disease, it does not require a cure. There is no medical indication for changing sexual orientation," said PAHO Director Dr. Mirta Roses Periago. Practices known as "reparative therapy" or "conversion therapy" represent "a serious threat to the health and well-being—even the lives—of affected people." http://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=6803&Itemid=1926 Jeg diskuterer homofili på en saklig måte Ta deg ei bolle. Du lurer ingen andre enn deg selv. La meg gi deg et "supercut" av hvor flaue debatt-teknikkene dine er: Jaha, hva får deg til å tro at jeg synes noe er galt med homofile eller at de skal behandler annerledes? Jeg er for homofile rettigheter, men imot overdrivelse. Det handler mer om bortskjemte surmulere som har fått alt de skal ha, og krever enda mer alikevel. Ps. Synspunktet mitt har ingenting med følelser å gjøre, det har med fornuft og rasjonalitet å gjøre. Det er vel heller den andre siden av saken som er styrt av følelser, noe som har en tendens til å fjerne logikken. Så skal vel faen staten betale for at sinnsyke personer skal kutte av seg kjønnsorganene også og drive svindel mot andre personer og late som de er et annet kjønn. Hva blir det neste? Skal vi la alle folk på sinnsykehus få spille ut sine fantasier slik at vi ikke bryter med rettighetene deres. Det hadde jo vært så forderdelig vet du. Det er homotyranni ^ Personlig favoritt Men de skal faen gnåle og syte om altslags absurde og irrelevante ting i tillegg. Slik som retten til å få barn, eller retten til å kunne inngå partnerskap. Hva blir det neste? Skal vi la alle folk på sinnsykehus få spille ut sine fantasier slik at vi ikke bryter med rettighetene deres. Det hadde jo vært så forderdelig vet du. Hva blir det neste!? En slippery-slope?! Skal vi la folk få gifte seg med hunder!?!? Slik er sinnsykt irriterende fordi det er så ufatellig tilbakestående at folk aksepterer dette. 100% fritt for følelser! That's a zeebra guarantee! Litt fornuft, rasjonalitet og moderasjon kan vi vel ha? Dette handler kun om grådighet og grabbe til seg så mye som mulig. Rasjonalitet ja. Slik som å lese vitenskap istedet for å være totalt ignorant i årsakene til vår akseptanse rundt homofile. Vi kan begynne med noe så lett som en Wikipedia-artikkel: https://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation Jeg tror faktisk jeg avslutter denne diskusjonen nå, siden du overhode ikke klarer å resonnere klart når det kommer til homofili og samfunn. Hører vi på folk som deg vil samfunnet utviles til et hvor heteroseksualitet blir ulovlig og hvor kvinner fører menn i hundebånd bak seg. Ikke særlig tydelig hvor saklig du diskuterer homofili her. Endret 17. mars 2016 av Gavekort 5 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Det er forskjell på normalt og naturlig. Der er urimelig av deg å klippe og redigere mine utsagt for så å sette disse sammen som du selv ønsker utenfor sammenheng for så å late som det underbygger ditt syn. Å diskutere homofili i Norge idag på en saklig måte er bortimot umulig. Da støter man på folk som gir slipp på logikken og argumenterer med "hvilken som helst teknikk" for å prøve å "vinne" diskusjonen heller enn å faktisk diskutere det som diskuteres i diskusjonen. Du er en ekte venstre ekstremist. Dessuten har homofile alle rettighetene de trenger og likhet i loven. Så hva er det egentlig de kjemper for nå? Jeg blir provosert fordi jeg ikke orker å høre på alt det absurde maset om at homoseskuelle skal ha enda mer enn kun likhet i loven og likestilling. Ps. Det er ingen rett å få barn når du ikke kan få barn. Jeg vil faktisk ta det så langt som å si det er uetisk og brudd på menneskerett om homofile får lov å adoptere barn. Tenk på barnene!!! Endret 17. mars 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Det er forskjell på normalt og naturlig. Der er urimelig av deg å klippe og redigere mine utsagt for så å sette disse sammen som du selv ønsker utenfor sammenheng for så å late som det underbygger ditt syn. Å diskutere homofili i Norge idag på en saklig måte er bortimot umulig. Da støter man på folk som gir slipp på logikken og argumenterer med "hvilken som helst teknikk" for å prøve å "vinne" diskusjonen heller enn å faktisk diskutere det som diskuteres i diskusjonen. Du er en ekte venstre ekstremist. Dessuten har homofile alle rettighetene de trenger og likhet i loven. Så hva er det egentlig de kjemper for nå? Jeg blir provosert fordi jeg ikke orker å høre på alt det absurde maset om at homoseskuelle skal ha enda mer enn kun likhet i loven og likestilling. Ps. Det er ingen rett å få barn når du ikke kan få barn. Jeg vil faktisk ta det så langt som å si det er uetisk og brudd på menneskerett om homofile får lov å adoptere barn. Tenk på barnene!!! Homoseksualitet er både normalt og naturlig, men ikke vanlig, som er det du tenker på. Eneste poenget jeg prøvde å understreke med min supercut er at du er inkonsis, argumenterer over deg selv og bruker sleipe debatteknikker. Kanskje jeg klarte å skinne litt lys på din irrasjonelle homofobia (oksymoron intended) også. Hva er det homofile kjemper for nå? Ikke så mye her i Norge, heldigvis. Men du skal ikke reise lang før du kommer til et land der homofile ikke får lov til å få samme rettighetene som heterofile par. Jeg har egentlig unngått å snakke om dette emne, men heller ikke jeg ønsker at homofile skal få flere rettigheter enn heterofile, men det var egentlig ikke opp til debatt, sett bort fra at du nevnte det et par (mange) ganger i dine innlegg. Du må gjerne nevne noen saklige eksempler der du kan si at heterofile har blitt diskriminert for å "fremme" homofili. Her i Norge så gjelder det bare at du skal kunne ha samme livet enten du er mann og kvinne, kvinne og kvinne eller mann og mann. Adoptering og kunstig befruktning går ikke under FN sin menneskerettigheter. Men det å kunne adoptere på tross av seksuell legning er noe jeg støtter. Du er en ekte venstre ekstremist. *gisp* Merkelig at jeg har stemt sentrum-høyre siden jeg var 18. Jeg vet heller ikke logikken bak: Debatterer mot fascister + Forkjemper for homofiles rettigheter = venstreekstrem. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Sorry folkens hvis dette tok litt av og jeg ble litt for irritert her. Jeg mener jeg har god grunn. Andre på tråden får dømme. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Å ja, vi dømmer... Men det er veldig positivt at du ser selv at du tok tråden i feil retning der. Viser litt selvinnsikt om ikke annet Og husk at homofili ikke har noe med venstresiden å gjøre. Det har med personlig frihet å gjøre, som tradisjonelt er på høyresiden i den tradisjonelle "kollektvitet --- individualitet" aksen, og selvsagt ikke har en spøtt med "sosialisme --- kapitalisme" aksen å gjøre. Endret 17. mars 2016 av Shruggie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Derfor er ikke sosialister ansett som like store trusler for samfunnet- Med fare for å høres ut som en konspirasjonsteoretik: Det er vel fordi at det er sosialister som i stor grad kontrollerer media!? Ellers så har jo mange av de verste diktatorene og massemorderne opp gjennom tidene har være inspirert av sosialismen og eller/kommunismen. Lenin, Stalin, Mao, Castro, Kim Il Jong + sønn.... Må heller ikke glemme at mange av de fattigste og økonomisk mest ustabile landene i verden i dag er sosialistiske land. Så det at sosialistene i Norge prøver å få oppmerksomheten bort fra dette er vel ikke så rart? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Ellers så har jo mange av de verste diktatorene og massemorderne opp gjennom tidene har være inspirert av sosialismen og eller/kommunismen. Lenin, Stalin, Mao, Castro, Kim Il Jong + sønn.... Må heller ikke glemme at mange av de fattigste og økonomisk mest ustabile landene i verden i dag er sosialistiske land. Så det at sosialistene i Norge prøver å få oppmerksomheten bort fra dette er vel ikke så rart? Så det du prøver å si er at begge leirer er like ille? Det viser jo bare at mennesker er mennesker, uansett hvilken retning den politiske pilen peker. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Med fare for å høres ut som en konspirasjonsteoretik: Det er vel fordi at det er sosialister som i stor grad kontrollerer media!? Ellers så har jo mange av de verste diktatorene og massemorderne opp gjennom tidene har være inspirert av sosialismen og eller/kommunismen. Lenin, Stalin, Mao, Castro, Kim Il Jong + sønn.... Må heller ikke glemme at mange av de fattigste og økonomisk mest ustabile landene i verden i dag er sosialistiske land. Så det at sosialistene i Norge prøver å få oppmerksomheten bort fra dette er vel ikke så rart? Du glemte Hitler... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Å være ekstrem er ikke bra uansett om du er til høyre eller venstre. Men det er handlingene som skaper personene, og venstreekstremister har generelt sett et bedre rykte på seg når det kommer til aktuelle saker i Norge. Jeg ville hverken invitert AKP eller NDL over til kaffe, men førstnevnte har ihvertfall ikke hatt tilknytting til bombingen av regjeringskvartalet og drapet på titalls av mennesker, så selv om SOS Rasisme er en fæl gjeng med folk så trenger de ikke like mye oppmerksomhet som den andre fløyen. Jeg kan liste hauger av venstreekstreme para-militære grupper om dere mangler innsikt i hva venstreekstremisme kan innebære. Funfact: Jihadister er høyreekstreme 1 Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Du glemte Hitler... Hitler var pr definisjon ingen solsialist. Han var nasjonalsosialist, noe jeg ville plassert ganske langt til høyre på det politiske kartet. Hadde det vært i Norge i dag ville FRP være nærmeste nabo. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Vel det er ikke akkurat direkte usant det han sa i retten da. Du har jo politiske korrekte ledere som ikke bryr seg at landet blir gitt bort til muslimer. Og de ligger sånn sett på venstrevridden, og før du vet ordet av det vil vi få noen herlige sharia lover når de vokser og får større påvirkelser, og da er vi et nytt supert teokrati!. Vet ikke om dette er pga ateisme og at folk er for mye på telefon og sosial media som degenererer folk. Men noe må ha skjedd for at folk ikke akkurat gidder på en måte. Må nesten lure litt, at det må en terrorist til for å gi en beskjed er litt trist.Hva har ateisme med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hitler var pr definisjon ingen solsialist. Han var nasjonalsosialist, noe jeg ville plassert ganske langt til høyre på det politiske kartet. Hadde det vært i Norge i dag ville FRP være nærmeste nabo. Han var for en altomfattende og autoritær stat. Det samme kan vel sies om både høyre- og venstresiden i dagens politiske Norge: de er også tilhengere av en stor stat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Så det du prøver å si er at begge leirer er like ille? Det viser jo bare at mennesker er mennesker, uansett hvilken retning den politiske pilen peker. Vet ikke hva jeg prøver å si. Jeg vet bare at jeg er livredd for mennesker som tror at de vet bedre enn andre, og som vil sette himmel og jord i bevegelse for å få gjennomslag for det de mener er rett. "In judging relations between people, I do not believe that the fundamental value is to do good to others whether they want you to or not. The fundamental value is not to do good to others as you see their good. It's not to force them to do good. As I see it, the fundamental value in relations among people is to respet the dignity and individuality of fellow man, to treat your fellow man, not as an object to be manipulated for your purpose, but to treat him as a person with his own values and his own rights, a person to be persuaded, not coerced, not forced, not bulldozed, not brainwashed. That seems to me to be a fundamental value in social relations." "Whenever you try to do good with somebody elses money, you are commited to using force. How can you do good with somebody elses money unless you first take it away from them. The only way you an take it away from them is by the threat of force, you have a policeman, a tax collector who comes and takes it away from them." "The people who set out with good intentions are themselves corrupted. (...) The most harm of all is done when power is in the hands of people who are absolutely persuaded of the purity of their instincts and of their intentions. (...) Heaven preserve us from the sincere reformer who knows what's good for you and by heaven is going to make you do it whether you like it or not. That's when you get the greatest harm done. I have no reason to doubt that Lenin was a man whos intentions were good...but he was completely persuaded that he was right, and he was willing to use any methods at all for the ultimate good." ~ Milton Friedman "Most of the tyrants, despots, and dictators are sincerely convinced that their rule is beneficial for the people, that theirs is government for the people." "Every dictator plans to rear, raise, feed, and train his fellow men as the breeder does his cattle. His aim is not to make the people happy but to bring them into a condition which renders him, the dictator, happy. He wants to domesticate them, to give them cattle status. The cattle breeder also is a benevolent despot." ~ Ludwig von Mises Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Han var for en altomfattende og autoritær stat. Det samme kan vel sies om både høyre- og venstresiden i dagens politiske Norge: de er også tilhengere av en stor stat.Helt absurd å påstå at det samme kan sies om Hitlers nasjonalsosialisme anno 1930-tallet og norges demokrati i 2016. Godt du er anonym her på nett! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Kan vi la retorikkdiskusjonen ligge og fokusere på tema...? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Derfor er ikke sosialister ansett som like store trusler for samfunnet- Med fare for å høres ut som en konspirasjonsteoretik: Det er vel fordi at det er sosialister som i stor grad kontrollerer media!? Ellers så har jo mange av de verste diktatorene og massemorderne opp gjennom tidene har være inspirert av sosialismen og eller/kommunismen. Lenin, Stalin, Mao, Castro, Kim Il Jong + sønn.... Må heller ikke glemme at mange av de fattigste og økonomisk mest ustabile landene i verden i dag er sosialistiske land. Så det at sosialistene i Norge prøver å få oppmerksomheten bort fra dette er vel ikke så rart? Grimnir. Du kan ikke nevne Castro blant de for faen! Han har skapt den tryggeste (lite kriminalitet og ingen våpen) og fredeligste nasjonen på det Amerikanske kontinent. Og det er blant land i full borgerkrig, hvor narkotrafikk er normalt, hvor automatvåpen i gatene ikke er unormalt osv. Alle på Cuba har det de trenger og ingen er tvunget til å slave for kapitalismen. Cuba er et flott land, men fattig, noe USA har bidratt til ved å blokkere handel og diktere at Europa også må blokkere en del handel. Kontrastene til Norge er enorme. Folk på Cuba virker lykkelige, smilende og frie. Folk i Norge derimot virker motsatt. Uansett hører ikke Castro sammen med de monstrene du har nevnt. Endret 18. mars 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå