Gå til innhold

selvbygg og kronekurs?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tiden er snart inne for ny «stasjonær» data. Jeg bruker i dag Macbook pro som bærbar og selvbygd Win 10 som arbeidshest. Etter at prisene på eplemaskiner har blitt enda dyrere pga kronekursen, vurderer jeg nok en gang å bygge selv.

 

Hvordan opplever dere at deleprisene er påvirket av den svake kronekursen? Er det slik at det også er blitt vesentlig dyrere å bygge selv pga dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det finnes løsninger om man ikke skal overklokke eller er særlig kravstor.

 

Verste problemet her er oppsettet ikke kan overklokkes, og blir totalt dyrere hvis man skal oppgradere cpu senere.

Men med tanke på brukt deler, er fremdeles dette bedre oppsett en brukt i5 2500k eller i5 3570k syns jeg.

Blir mindre varme, og nyere teknologi. Ny reklamasjon istedenfor brukt oppsett som kan vært overklokket.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er nærmest umulig å drepe en CPU via "husmorklokking" i dag, så slike ting er ikke noe å være bekymret for ved bruktkjøp.

1500kr for en i3 er dyrt, med bare to kjerner. Da er i5-6500 et bedre kjøp - men et noe eldre oppsett brukt er ofte et bedre alternativ. 2500k og 3570k koste betydelig mindre og kan overklokkes. Det kan forsåvidt Skylake også (med rett BIOS), men om det er lurt på de billigste hovedkortene er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...