Gå til innhold

misslykket oveklokking prosjekt

MagE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hatt det problemet der to ganger før, og begge gangene var det hovedkortet som hadde kveila. henholdsvis et ABIT og et ASUS-hovedkort. (sitter nå et MSI-hovedkort i maskina mi som jeg håper holder litt lengre enn de to ovennevnte. :))

Men du kan jo som sagt demontere hele maskina og sette den sammen igjen. dette pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar
har hatt det problemet der to ganger før, og begge gangene var det hovedkortet som hadde kveila. henholdsvis et ABIT og et ASUS-hovedkort. (sitter nå et MSI-hovedkort i maskina mi som jeg håper holder litt lengre enn de to ovennevnte. :))

Men du kan jo som sagt demontere hele maskina og sette den sammen igjen. dette pleier å hjelpe.

hehe

har dette noen gang hent og så har du demontert og smanmontert igjen så har det virket?

BTW beklager nynorsken, øver til tentamen

Lenke til kommentar

Sikker?? Jeg har ett asus a7v333 hk som jeg resatte med batteritrikset. Jeg dro ut ledningen fra psu, så maskina var strømløs. Deretter tok jeg ut batteriet, og kortslutta de to punktene som resatte bios. Deretter var det inn med batteriet igjen med en gang, i med strømledning. Og vips der var maskin i gang igjen. Ikke vits i å vente lenge hvis du følger stegene i manualen til punkt og prikke..

Lenke til kommentar

Jeg satt i 4 måneder med samme problem. Viste seg tilsutt å være hovedkort som var defekt, selv om vifter og LED's fungerte. Kortet gav heller ikke fra seg speaker alarm..

Om du ikke har en testbenk på innerlomma kan du vel sende det inn til forhandleren du kjøpte det hos?

Tror fremdeles jeg har rekord på tilsendt defekt vare. 3(!!!!) defekte Abit IC7-G kort fra komplett, på rad og rekke.

Var morsomme 4 måneder :cry:

Lenke til kommentar

Med mindre du har fulgt alt til punkt og prikke, holder jeg fortsatt en knapp på resetting av CMOS. Har noen ganger prøvd å overklokke litt for mye, og da har jeg opplevd akkurat samme symptomer som deg. Min fremgangsmåte:

- Skru av maskina, fjern strømkabel og evt. skru av PSU-knapp på kabinett.

- Åpna upp lådan, lokaliser battery og CMOS (detta har du gjort seff)

- Fjern batteriet

- Sett jumper på CLRTC1 (clear cmos) fra pinne 2-3 til pinne 1-2.

- Mekk deg no nudler eller no (Tung I Ramen er best, IKKE Mr. Lee!)

- Sett jumperen tilbake og trykk batteriet på plass.

- Koble til strøm, skjerm osv

Håp på det beste!

Du har jo sikkert prøvd alt dette, men i verste fall....

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Ser det har vært mye snakk om å reset'e BIOS/CMOS med jumper...

Jeg var borti samme problem og trodde CPU eller HK hadde streika, men til slutt leste jeg meg til at det fantes én jumper (i tillegg til CMOS jumperen) på HK'et som setter FSB i "sikker-modus" og det var ALT som skulle til for å få maskina til å virke igjen!!

:thumbs:

Endret av Runebassen
Lenke til kommentar
Det er vel sjelden at det hjelper med bare å ta ut batteriet?

Prosedyren jeg sjøl bruker i slike tilfelle, er som følger:

Fjern 230v tilførselen fra PSU.

Flytt jumperen for BIOS-reset til riktig posisjon. La den stå der noen sekunder, og flytt den deretter tilbake til "normalposisjon".

Sett på plass 230v-kabelen i PSU, og fyr opp! Da skal du være back to basic, hva BIOS-innstillinger angår.

Kan du ikek bare holde inne INSERT når du starter maskinen. Det gjør alltid jeg.

Lenke til kommentar

Hallo!!!

Har du fixet problemet ditt?

Det er kjipe saker når sånt skjer......

Håper du for fixa det.....

Har opplevd det samme, men heldigviss restarter BIOAS'en min seg etter 15 min:-)

Da hvar det bare og sette den litt ned, og så hvar alt i orden.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...