Gå til innhold

misslykket oveklokking prosjekt

MagE

Anbefalte innlegg

hei,

jeg prøvde og overklokke for ikkje så lenge siden, noe som ikkje gjekk "heilt" bra :-(

mitt system

AMD ATHLON XP 2800+ "Barton"

Asus A7N8X DELUXE

ATI RADEON 9800PRO (128MB)

men jeg har prøvd og overklokke litt et par ganger gjekk det bra men jeg satte MHz på 180, multiplayern på 11.0 eller 10.5 (husker ikkje heilt) og VCoren på 1,7v og låste AGP porten på 66MHz

så gjekk ikkje det. så eg tok ut batteriet og venta ca 10 min så var det likt som før eg tok ut batteriet.

ka skal eg gjere nå??

PS! haster skal kansje på LAN i helga!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel sjelden at det hjelper med bare å ta ut batteriet?

Prosedyren jeg sjøl bruker i slike tilfelle, er som følger:

Fjern 230v tilførselen fra PSU.

Flytt jumperen for BIOS-reset til riktig posisjon. La den stå der noen sekunder, og flytt den deretter tilbake til "normalposisjon".

Sett på plass 230v-kabelen i PSU, og fyr opp! Da skal du være back to basic, hva BIOS-innstillinger angår.

Lenke til kommentar
takker for svar,men det hjalp lite og restarte COSMOS'en

er det muligt at skjermortet har blitt ødelagd??

(selv om jeg låste det på 66MHz)

Det skal vel strengt tatt mye til for at du ødelegger skjermkortet ved en såpass beskjeden klokking. Jeg tror ikke feilen ligger der.

Men hva skjer når du prøver å starte opp? Får du bilde / tekst på skjermen i det hele tatt? eller er "alt" dødt?

Lenke til kommentar
takker for svar,men det hjalp lite og restarte COSMOS'en

er det muligt at skjermortet har blitt ødelagd??

(selv om jeg låste det på 66MHz)

Det skal vel strengt tatt mye til for at du ødelegger skjermkortet ved en såpass beskjeden klokking. Jeg tror ikke feilen ligger der.

Men hva skjer når du prøver å starte opp? Får du bilde / tekst på skjermen i det hele tatt? eller er "alt" dødt?

pc'n høres helt normal ut, du hører den boote opp men skjermen står i standby modus og viser inngenting, verken tekst,tegn eller tall(power knappen til skjermen står og blinker som den vanligvis gjer når pc'n er av) har trippelt sjekket kanblene så skjermen er i orden.

er det mu at AGP porten er ødelagt?

Lenke til kommentar
er det lcd skjerm? Dette har skjedd med meg også, da var det skjermen det var noe galt med.

Høres ut som skjermen eller skjermkortet ja. Går vifta rundt på skjermkortet ditt?

det er en LCD skjerm ja, men har puttet på en kabinettvifte på skjermkortet (og fjernet den gamle vifta) så jeg kan ikke se om den går

skal plukke denn ifra kvarandre og sette den i sammen i gjenn og se om det virker

(men nå vil jeg gå og legge meg) *gjesp*

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort som deg og en xp2500.

Jeg går ut ifra at når du starter den opp hører du ikke oppstarts pipet (et enkelt pip som sier at alt er ok), dette problemet hadde jeg også, PC'n starter som vanlig cdrom, vifter og hd starter opp, men med svart skjerm og ingen pip. Dette var et defekt hk som funket når jeg fikk det, men jeg måtte levere det in hos komplett og de har nå sendt meg et nytt.

PS: Unskyld for skriveleifer og dårlig setningsoppbygning... jeg er trøtt.

Lenke til kommentar
Fjernet du vifta på skjermkortet og satte på en kabinettvifte i stedet? Du fjernet vel ikke ribba også? Prøv å sett på originalvifta og se om det funker da.

har fjernet kjøleribba også ja men satte på denne :

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

*grin* (det er berre anbefalt og ha en vifte på og jeg har et monster på)

har kjørt den lenge slik med mindre stabelitetsproblem enn før

jeg og trur(og håper) at det er hket som svikter

veldi gla vist det er hket siden det er billieste delen i pcn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...