sickb Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hvordan er det med førstegangs lading? Butikker bruker som regel å si til kundene at de bør lade telefonen første gang i 12-16 timer, noe som har blitt sagt fra mobilens morgen. Jeg skal nu tro at batteriene og telefonene er en del utviklet på 10-15 år. Slik jeg har forstått det så kutter nye mobiler ladingen når de er full ladet, uansett hvor nytt batteri. Så hele denne "innkjørings" fasen på batterier, er det strengt talt nødvendig på nye typer mobil batterier? Hvor lenge bør man lade ny mobil/nytt batteri? Til den er ferdig lada (til ladesymbolet er borte)? Eller er det noen som har noe god grunn til at man bør holde til de gammle tradisjonene med å lade nye telefoner og batterier i 12-16 timer? Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 jeg gjør det enda jeg.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hehe, jeg kunne ikke vente med å prøve min 6600, så jeg ladet batteriet fullt opp, og så brukte jeg den:) Lenke til kommentar
fukkjua Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg tror det lureste å gjøre hvis du er usikker er å kanskje bruke den mens den lader! Det sa de i butikken når jeg kjøpte nokia 3650 - Fukkjua. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Så lenge ein ser at det maks ladinga fungerer. Telefonar som ikkje blir makslada ser ut til å ha dårlegare standby og taletid enn telefonar som er gjort det med. Og så lenge dette er sant vil butikkane anbefale makslading første gong. mvh JanEirik Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Et annet triks jeg tror er smart er å tømme batteriet helt de første 2-3 gangene når det er nytt. Lader fortsatt batteriene 12-16 timer jeg også, men tror det med å tømme de helt er mer nyttig. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 bare å ladet til den viser fult uansett om den er ny eller ikke. gjør jeg. og batteriene har holdt lenge. men kanskje bare jeg som har vært heldig med det. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Et annet triks jeg tror er smart er å tømme batteriet helt de første 2-3 gangene når det er nytt. Det her er minst like viktig hvis du vil ha max ut av batteriet ditt. Kan med hell gjøres en gang i blandt selv etter at telefonen er brukt en stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå