Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilgang gjennom Sygate

Anbefalte innlegg

Nettopp installert Sygate Personal Firewall. Ser ut som et bra produkt, men jeg er litt usikker på hvilke prosesser som skal ha tilgang til internett. Nå gjelder det ikke kjente programmer som IE, Opera, messenger og lignende, men heller skjulte prosesser.

Ntoskern kommer foreksempel opp, hva gjør den og hva skal den på nett? Ndis user mode også... Finner lite om disse programmene...

Takker for hjelp!

/Spelhaug

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du egentlig mener NToskrnl. NToskrnl har ikke tilgang til Internet hos meg i Sygate. Brukte å få opp spørsmål om denne tidligere, men av en eller annen grunn er det slutt på det. Det kan være et resultat av at jeg har stengt noen services jeg ikke trenger på min maskin. NToskrnl er etter det jeg forstår kjernen i WinNT-baserte OS. Har ikke merket noe negativt med å nekte den tilgang til Internet.

Når det gjelder NDIS user mode, så har jeg ikke sett den på mitt system. Jeg gjorde noen søk på Google, og der ble det antydet at det kunne tyde på utøy i systemet.

Har du foresten kjørt en full rens etter installasjonen? Tenker da på:

1. Kjør først Housecall for å utelukke virus, ormer osv.

2. Kjør så Ad-aware for å renske ut spyware, dialers osv.

3. Kjør til slutt Spyboot for å se om denne finner noe som de ovenfor ikke fant.

Greit å vite om det ligger noe utøy på systemet som har sneket seg inn før du fikk opp brannmuren.

Ellers kan du finne en del informasjon om legale prosesser og utøy på denne linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...