mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har et ganske saa teit sp0rsmaal! :smile: Lurer paa hvilken driver som er riktig meg! http://fae.abit.com.tw/eng/download/driver/i_via.htm Er ikke saerlig 'keen' paa aa legge inn feil driver, ettersom det f0lger med BIOS tror jeg.. hehe Lenke til kommentar
bel Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Raid driver v23.370 skulle virke bra (finnes på driversida til Abit, eller var det Highpoint..) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Driverne hos Highpoint var tydeligvis bare for PCI RAID korta. Sto veldig klart og tydelig. Maa bruke driverne fra ABit. Nyeste driver hos Highpoint er v2.3, mens nyeste hos ABit er 'bare' v2.0.1019. Men det er jo den siste drivern til onboard RAID -saa jeg faar vel n0ye meg :smile: Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Leit deg fram her: http://www.highpoint-tech.com/ btw. ved installasjon av Windows XP anbefaler eg å berre bruka windows innebygde driverar for heller å opgradera seinare (har spart meg for mykje trøbbel etter at eg begynte å gjera det..) aber: "The BIOS updates posted on this site are only suitable for use with PCI card Host Adapters, not motherboard/HPT3xx chipset combinations. Please visit the motherboard manufacturer's website for the proper download" Det står ganske klart å tydelig BIOS ikkje DRIVERS :wink: _________________ [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-02-25 15:08 ] Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Det ligger driver til Hpt370 innebygd i WinXp Hvorfor bytte den? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 15:10, DeejPhant skrev:Det ligger driver til Hpt370 innebygd i WinXpHvorfor bytte den? Hm. Det var jeg ikke klar over. Jeg la i hvert fall inn Win2K drivern under installasjonen. Big mistake. Men den nye til ABit funker sikkert bedre enn den dritten som ligger i XP :smile: Jeg har forresten samme tower som deg Konge toweret det altsaa! Minuset er at det er altfor lett aa faa riper i det! :sad: Har hatt det nesten 2 uker, og faat irriterende riper Og jeg har vaert forsiktig. Urk. Chieftec har gjort en m0kkajobb med lakkeringa. Saa flott at den ikke gadd aa ta paa klarlakk mener jeg! Vurderer sterkt aa lakke hele toweret med klarlakk for aa redde det.. blir det flere riper naa, saa syns det. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei hei, Jeg har kt7-raid, og windows xp. Driveren du bruker skal matche biosversjonen. Hvilken driver som er riktig, bestemmes altså av hvilken hpt-bios du har. Dette finner du ut fra boot-skjermen. Dette er viktig, ikke-matchende driver/bios-versjoner har ihvertfall hos meg gitt ustabilitet. Nå kan du enten laste ned matchende drivere fra highpoint-nettsida, eller du kan oppgradere bios til en høyere bios-versjon. Skal du flashe highpoint-biosen, må du også flashe mobo-biosen. Brytes strømmen under flasheprosessen, som tar kansje 3 minutt, har du ett problem, eller går det helt fint. Du bør bruke oppgradere til hpt-bios 2.0.1203. Både versjon 2.3 og 2.31 finnes, men da kan du ikke bruke system restore. Gå til http://www.biosmods.com og les mer. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 21:52, arehb skrev:Hei hei, Jeg har kt7-raid, og windows xp.Driveren du bruker skal matche biosversjonen. Hvilken driver som er riktig, bestemmes altså av hvilken hpt-bios du har. Dette finner du ut fra boot-skjermen. Dette er viktig, ikke-matchende driver/bios-versjoner har ihvertfall hos meg gitt ustabilitet.Nå kan du enten laste ned matchende drivere fra highpoint-nettsida, eller du kan oppgradere bios til en høyere bios-versjon. Skal du flashe highpoint-biosen, må du også flashe mobo-biosen. Brytes strømmen under flasheprosessen, som tar kansje 3 minutt, har du ett problem, eller går det helt fint.Du bør bruke oppgradere til hpt-bios 2.0.1203. Både versjon 2.3 og 2.31 finnes, men da kan du ikke bruke system restore.Gå til http://www.biosmods.com og les mer.mvhAre-Harald Jeg brukte drivern til WinXp på nyeste versjon av bios og den som følgte med... Har ikke merket noe forskjell Forøvrig et 440BX chipsett med celeron Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hadde store problemer med XP driveren - musa ble fryktlig treg under større diskoperasjoner. La inn driveren for win2k som var med hovedkortet (1.11.0512 tror jeg...), funker OK med grei IO på diskene (kjører 2x60gxp i raid0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå