Gå til innhold

Livet i Raqqa, livet under IS, livet under det ekstremreligiøse styresettet

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg måtte dele denne minidokumentaren om livet i Raqqa, Syria; hovedstaden til Islamic State of Iraq and Levante.

Selv har jeg ikke sett noe slik før og fant det meget interessant å få innblikk i hva som skjer der. Interessant er kanskje et dårlig ord, for det er forferdelig.... Men... Jeg fant ikke et bedre ord. Det var uansett 5 ting jeg la spesielt merke til i videoen og uttalelser i videoen. Det sies:

• De verste krigerne er utlendinger
  • De fleste utlendingene er Saudi Arabiske
  • De kom i Amerikanske biler og tanks
  • Videoen sier IS er sterk reduser, mange er drept, mange har flyktet
  • IS stjeler pass fra sivilbefolkningen for å reise til Tyrkia

Når jeg hører disse tingene, setter det en støkk i meg, for det er slike ting som vanlige medier ikke får med seg, eller ikke gidder å undersøke. Problemet her er at det sies at mange av IS krigerne et utlendiger, og at mange er døde eller har flyktet. Det sies også at de stjeler pass fra Syriske sivile og bruker disse for å komme seg til Tyrkia.

I min bok, betyr det da at disse folkene er en betydelig fare for Europa, og at det ikke bare et sannsynlig, men MEGET sannsynlig at en hel del IS krigere er på vei til Europa sammen med flyktningstrømmen.

Det er litt skremmende å tenke på.

Det virker også som USA og Saudi Arabia er sterkt involvert i situasjonen som har oppstått, enten direkte eller indirekte.

Det er også skremmende å tenke på.

Hvorfor har vi ikke større fokus på disse tingene i Europa? Skal vi bare la ting skje, og tenke på det når det har skjedd og håndtere katastrofen da, eller skal vi unngå katastrofen ved å handle riktig før den inntreffer?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en villet utvikling, fra sosialistene i europa.

Er du så dum eller har du tatt kurs?

Er faktisk litt mer som har spilt inn i dette enn sosialister da... Skjønner du hater sosialister, men her lar du hatet ta over hjernen din totalt om du faktisk mente dette alvorlig...

Og om noen har "villet" dette må det være Saudi Arabia, de ER jo i prinsipp verre enn IS, for de er faktisk en faktisk stat...

• Liker 6
Lenke til kommentar

Framtidens europa. Vi ser tendenser allerede. Bare i dag var det skuddveksling i belgia mellom politi og islamister, og en bilbombe i berlin. Lurer på hvordan det ser ut om 50 år.

Om 50 år blir det å minne veldig om Midtøsten hvis vi ikke våkner opp og begynner å stå i mot utviklingen.

Lenke til kommentar

Framtidens europa. Vi ser tendenser allerede. Bare i dag var det skuddveksling i belgia mellom politi og islamister, og en bilbombe i berlin. Lurer på hvordan det ser ut om 50 år.

Om 50 år blir det å minne veldig om Midtøsten hvis vi ikke våkner opp og begynner å stå i mot utviklingen.

Midt østen eller Syria?

Vi har tross alt en hel del folk i Europa som ville ha kjempet mot. Sannsynligvis på et tidspunkt hvor det er for sent allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...