Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen reparert for 165000kr, Eieren av bilen hadde ikke gitt lov til dette...

Anbefalte innlegg

Hei :) (( UNNSKYLD MEG FOR MIN DÅRLIG NORSK)) har bmw/2009MOD prisen på bilen er 190 000. I 2014 hadde bilen komt i et uhell, å i løpet av noe dager kontaktet med forsikringsselskapet å bilen blei vedere sendt til verksted. 14.11.14 uhellet oppstått, i verkstedet bilen var 25.11.14__... fra 25.11.14-02.12.14 cirka hørte jeg fra verkstedet at det venter på svaret fra (forsikringsselskapet) om de skal begynne å jobbe eller ikke, cirka 2 eller 3 Desember de begynt arbeidet. I 19.12.14 fikk jeg meldingen at bilen er ferdig reparert kom å hent den, å på samme dagen hadde jeg samtale med en fra (Forsikringsselskapet). 19.12.14 jeg hentet bilen min der ifra, fikk beskjed at alt er OK... 05.02.15 når jeg kom til verkstedet med bremse problemer. Fikk jeg beskjed å gi bilen til dem, de skal sjekke om det er forsvarlig å kjøre denne bilen, å jeg kan hente den i løpet av dagen eller neste dagen. Når jeg ringte neste dagen FIKK JEG BESKJED AT (forsikringen har gitt beskjed å holde igjen bilen- men i forsikringsselskapet sa de til meg at de har ikke gitt dette beskjedet ) etter det hadde verkstedet forandret meiningen at mora mi som eieren hadde gitt lov å reparere bilen for sin egen penger. Regningen for reparasjon fikk jeg cirka måneden etter at bilen blei tatt med verkstedet. Meiningen om hvem hadde gitt lov å reparere bilen. hadde verkstedet forandret veldig mange ganger. Først var det at (forsikringsselskapet / Mora / Venninna til mora mi som var med ho, vennina som har ingenting med saken å gjør. åsså til slutt sa de at det var meg som hadde gitt lov å begynne arbeid, personen som ikke har jobb engang. SOM KONTATK PERSON HADDE DE VENNINNA TIL MORA MI ( personen so. Har ingenting med saken å gjør.... NÅ ER 15.03.16 helt til nå har jeg ikke sett bilen min, helt til nå betaler vi billån. OG verkstedet vil ha pengene for reparasjon som ingen hadde litt lov til. JEG VET IKKE HVA KAN JEG GJØR MED DETTE. KAN NOEN HJELPE MEG? Hva kan jeg gjør (Det ser sånn ut, at verkstedet hadde gjort jobben fortest mulig, de tenkte ikke at forsikringsselskapet skal nekte å betale) men når det er allerede skjedd, hvorfor er det mitt feil vis jeg ikke hadde gitt lov til dette, hadde mulighet å reparere bilen for 40-50 Tusen, jeg gjor ikke det fordi det var dyrt. I begynnelsen av februar hadde forsikringsselskapet nektet å betale. Så fra 19.12.14 til 05.02.15 bilen var brukt, jeg fikk ingen regning, men når det tokk bilen fra meg. Cirka 1 måned etter det fikk regning på 165 000kr..... ÅSSÅ HAR VERKSTEDET INGEN DOKUMENTASJON, jeg er sikker at hvis det skal gjøres jobb på 165000 må det dokumenteres, underskrives. Verkstedet sier det er ikke sånn, hvis man kjører bilen inn til dem så betyr det at bilen skal repareres. Bilen blei avskiltet å settet på verkstedes garasjen, når jeg skulle anmelde dette til Politiet, svarte politi mannen til meg at de hadde snakket med verkstedet, de sier at de har send tidligere dokumentasjon. Hvem skal jeg stole på? Det var det politimannen sa til meg.

Endret av Lalala06
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Leit situasjon.

Ikke flink med juss, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Gir du et skadenummer til ett verksted, så er det dems ansvar å ta bilder, lage DBS takst og sende til riktig forsikringsselskap. Da er det opptil takstmann å godkjenne skaden eller komme innom, ta en titt og evt. henvise til brukte deler / tips.

Så lenge taksten ikke er godkjent i DBS, så er det ganske dumt av verkstedet å begynne å jobbe på en bil - Hva om takstmannen underkjenner taksten og ber dem fjerne 50% av summen som ble "taksert"? Da er det verkstedets ansvar.

Her burde verkstedet ta ansvar og bevise at godkjenning er gitt av deg eller dine nærmeste. 

Lykke til, det skal gå bra! :)  :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...