tav1984 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Hei godtfolk! Har dessverre fått en sprekk i porselenet på mitt vegghengte toalett. Jeg skal selge leiligheten i løpet av noen få måneder, og må få fikset dette. Tenker å ikke legge all verdens av penger i å skifte dette, og har funnet noen billige (nye) på FINN. Er det bare fjerne fugen samt å skru av det nåværende toalettet for så å skru opp det nye og fuge? Er det slik at alle passer til sisternen liksom? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Alt må jo passe, både skrufester og koblinger inn/ut. Det tryggeste er nok å kjøpe et av samme fabrikat og merke. Selve sisternen koster ikke allverdens uansett. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Selve sisternen kommer man vel ikke til uansett uten å rive veggen/kassa. Lenke til kommentar
tav1984 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Alt må jo passe, både skrufester og koblinger inn/ut. Det tryggeste er nok å kjøpe et av samme fabrikat og merke. Selve sisternen koster ikke allverdens uansett. Men jeg ønsker jo ikke å rive den flotte flisveggen... så jeg må nok finne et som har like fester osv... Lenke til kommentar
tav1984 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Selve sisternen kommer man vel ikke til uansett uten å rive veggen/kassa. Enig... jeg ønsker kun å skifte det som er ødelagt... Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Selve sisternen kommer man vel ikke til uansett uten å rive veggen/kassa. Enig... jeg ønsker kun å skifte det som er ødelagt... River du den ene (sisterne)veggen så kan du like gjerne rive de andre veggene å, ja pluss gulvet da. Anbefaler å skifte varmekabler, sluk og membran samtidig. Så er det liksom gjort altså. Lenke til kommentar
tav1984 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Selve sisternen kommer man vel ikke til uansett uten å rive veggen/kassa. Enig... jeg ønsker kun å skifte det som er ødelagt... River du den ene (sisterne)veggen så kan du like gjerne rive de andre veggene å, ja pluss gulvet da. Anbefaler å skifte varmekabler, sluk og membran samtidig. Så er det liksom gjort altså. Hehe... det er fra 2014 så det blir uaktuelt:P Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Kan ikke skaden repareres? Ikke alltid man må kjøpe nytt... https://www.fagmann.bad.no/gjoer-det-selv/hvordan-reparere-en-sprekk-toalettet/ Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Ta det med ei klype salt, men jeg er 95% sikker på at alle omtrent passer overens. Du trenger ikke rive ned noenting som helst. Skjær med kniv rundt silikonen i bakkant på selve porselensskåla - Da gitt at de har brukt silikon. Om du legger deg ned på gulvet og kikker oppunder så er den bare skrudd i 2 eller 3 bolter der. Boltene stikker ut av "veggen" og er festet med noen spesialmuttere. Jeg har nettopp fikset opp mitt eget bad og montert vegghengt toalett. Anbefaler deg å være 2 stk for det er litt knotete å komme til å få både skrudd av og fått på nytt. Så trenger du litt smøring ala zalospray eller lignende for å få nytt på de gamle rørene for de er litt "tight" Tok meg en 1-1.5 timer å gjøre det selv og jeg har aldri gjort det før. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Hehe... det er fra 2014 så det blir uaktuelt:P Om et klosett fra 2014 er sprukket allerede (og skaden ikke er din egen skyld) så kan du reklamere på det. Så får du det fikset gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå