Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skifte vegghengt toalett

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Har dessverre fått en sprekk i porselenet på mitt vegghengte toalett. Jeg skal selge leiligheten i løpet av noen få måneder, og må få fikset dette. Tenker å ikke legge all verdens av penger i å skifte dette, og har funnet noen billige (nye) på FINN. Er det bare fjerne fugen samt å skru av det nåværende toalettet for så å skru opp det nye og fuge? Er det slik at alle passer til sisternen liksom? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt må jo passe, både skrufester og koblinger inn/ut. Det tryggeste er nok å kjøpe et av samme fabrikat og merke. Selve sisternen koster ikke allverdens uansett.

Men jeg ønsker jo ikke å rive den flotte flisveggen... så jeg må nok finne et som har like fester osv...:)

Lenke til kommentar

Selve sisternen kommer man vel ikke til uansett uten å rive veggen/kassa.

Enig... jeg ønsker kun å skifte det som er ødelagt...

River du den ene (sisterne)veggen så kan du like gjerne rive de andre veggene å, ja pluss gulvet da. Anbefaler å skifte varmekabler, sluk og membran samtidig. Så er det liksom gjort altså.

Hehe... det er fra 2014 så det blir uaktuelt:P

Lenke til kommentar

Ta det med ei klype salt, men jeg er 95% sikker på at alle omtrent passer overens. 

Du trenger ikke rive ned noenting som helst. 

Skjær med kniv rundt silikonen i bakkant på selve porselensskåla - Da gitt at de har brukt silikon. 

Om du legger deg ned på gulvet og kikker oppunder så er den bare skrudd i 2 eller 3 bolter der. 

Boltene stikker ut av "veggen" og er festet med noen spesialmuttere. 

Jeg har nettopp fikset opp mitt eget bad og montert vegghengt toalett. 

Anbefaler deg å være 2 stk for det er litt knotete å komme til å få både skrudd av og fått på nytt. 

Så trenger du litt smøring ala zalospray eller lignende for å få nytt på de gamle rørene for de er litt "tight" 

Tok meg en 1-1.5 timer å gjøre det selv og jeg har aldri gjort det før. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...