Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hyppige internett-drops

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med min PC.

PC'n får hele tiden perioder fra 5-15 minutter der internett hastigheten daler ned fra 25/25 til alt i fra 0.5/0.5 til 5/5.
Vi har kontaktet Canal Digital og de finner ingen problemer, samt at ingen andre i husstanden har problemer med nettet da dette skjer.

Dette kan skje flere ganger daglig og det kan være dager der det ikke skjer i det hele tatt

Dette begynte vel å skje etter oppgradering fra windows 7 til windows 10 da jeg samtidig la inn et nytt hovedkort og prosessor.
Om det har noe med dette å gjøre, vet jeg ikke. Men verdt å nevne.

PC'n er hjemme-bygget og er omtrent 3-4 år gammel. skjermkort, prosessor og hovedkort er oppgradert i ettertid.

Jeg bruker internett via kabel (fiber fra Telenor) og LAN kontakten er integrert i hovedkortet som er et MSI z97s sli krait edition.

Ruteren er av type ASUS RT-n66u Dark Knight og er ca 3 år gammel

Hva jeg har gjort for å prøve å fikse det:

• Oppdatert nettverkskort drivere
  • Oppdatert firmware til ruteren

Edit: Tidligere hadde jeg 25/25 nett med 6ms i ping

Dette er noen av testresultatene jeg har fått i dårlige tider:

a6731371cd.png

Endret av tss141
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert prøve å sjekke nettet på en annen Windows installasjon på samme maskinen. Det kan godt hende at Windows 10 har problemer med å håndtere nettverkstilkoblingen din, da Windows 10 har en spessiell funksjon installert for nettverkene, som sier at maskinen skal sende ut nettverkene til andre i området. Dette er noe jeg har hatt problemer med siden jeg installerte Windows 10. Jeg nedgraderte til Windows 8.1, forså å oppgradere til Windows 10 igjen. Alt fungerte fint i W8.1, men problemene kom tilbake igjen i W10. Jeg gikk inn å skrudde av "Network Discovery" og "Network Sharing". Dette skrudde nettverkshastigheten til optimal hastighet om ikke bedre. Prøv dette. Dersom dette ikke fungerer, er det nok noe galt med driverene, eller "Hardwaren" til maskinen din. Prøv også å installer  et trådløst nettverkskort i maskinen, å se om dette fikser problemet (Du kan kjøpe en Linksys USB Wireless Adapter for under 400,-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...