Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kristiansand - Hvilket område bosette seg i? Familie, ca. 10-30 min fra sentrum. Helst øy/halvøy.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min - om tre måneder - kone bor pr. tid på Hamar i Hedmark. Vi ønsker bosette oss i Kristiansandområdet, helst på en øy/halvøy. I alle fall ikke i sentrum. Vi ønsker enebolig i noe nærhet til vannkanten (<500-1000m). Det bør være stille og familievennlig. Ønsker helst ingen nærhet til instutisjoner eller blokk-komplekser hvor kommunen kan ha leiligheter. Vi vurderer kjøpe tomt og bygge ferdighus (Hellvik, Nordbohus. Så kom gjerne med anbefalinger også her!). 

Vi kommer begge jobbe i sentrum, har bil / elbil. Hvilke områder i Kristiansand bør vi se mot? Vi har ingen erfaring derfra, aldri vært i Vest-Agder. Vi tenker reise dit på besøk snart, derfor greit med noen anbefalinger =)

Spørsmål

1. Hvilke områder rundt Kristiansand bør vi tenke på ift. bosettelse?
  2. Hvor langt er det ca. med bil (minutter) fra stedet du anbefaler? 
  3. Dersom nærme flyplassen, vil dette være sjenerende ift. støy?
  4. Vi ser det ligger noen tomter på Flekkerøy, kan du/dere komme med spesifikk informasjon om dette området?
  5. Annet vi bør tenke på?

Tusen takk for hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan egentlig lete langs kysten fra Høllen til Dvergsnes. 

Andøya er kanskje det mest attraktive, Langenes er kanskje den fineste plassen. 
Flekkerøy er definitivt en fin plass men med snåle folk. 

Jeg er selv oppvokst på Galgebergtangen så jeg generaliserer kanskje litt, men alikevel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sant. Vi kjørte igjennom området da vi var på sight seeing i Kr.sand og området falt i smak. Som du sier, nært til sentrum, dyrepark og kjøpesenter. Riktig vendt mot solen. Men ikke sjø. Men det er vel noe som heter at man ikke kan få i pose og sekk... 

Jeg syns det virket som det mest interessante området p.t., jeg vil helst ha ny bolig evt. tomt. Ikke lett å finne det nærmere sjøen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...