Anterialis Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Hei! Jeg og min - om tre måneder - kone bor pr. tid på Hamar i Hedmark. Vi ønsker bosette oss i Kristiansandområdet, helst på en øy/halvøy. I alle fall ikke i sentrum. Vi ønsker enebolig i noe nærhet til vannkanten (<500-1000m). Det bør være stille og familievennlig. Ønsker helst ingen nærhet til instutisjoner eller blokk-komplekser hvor kommunen kan ha leiligheter. Vi vurderer kjøpe tomt og bygge ferdighus (Hellvik, Nordbohus. Så kom gjerne med anbefalinger også her!). Vi kommer begge jobbe i sentrum, har bil / elbil. Hvilke områder i Kristiansand bør vi se mot? Vi har ingen erfaring derfra, aldri vært i Vest-Agder. Vi tenker reise dit på besøk snart, derfor greit med noen anbefalinger =) Spørsmål Hvilke områder rundt Kristiansand bør vi tenke på ift. bosettelse? Hvor langt er det ca. med bil (minutter) fra stedet du anbefaler? Dersom nærme flyplassen, vil dette være sjenerende ift. støy? Vi ser det ligger noen tomter på Flekkerøy, kan du/dere komme med spesifikk informasjon om dette området? Annet vi bør tenke på? Tusen takk for hjelp =) Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Du kan egentlig lete langs kysten fra Høllen til Dvergsnes. Andøya er kanskje det mest attraktive, Langenes er kanskje den fineste plassen. Flekkerøy er definitivt en fin plass men med snåle folk. Jeg er selv oppvokst på Galgebergtangen så jeg generaliserer kanskje litt, men alikevel. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Hehe går helt for meg at du generaliserer! Kan du si litt mer om va du mener med snåle folk på Flekkerøya? Og vilflytrafikken bli plagsom på Andøya? Steder man absolutt ikke blir bo om man ikke liker flystøyen? Takk for tips! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Andøya er langt fra Kjevik flyplass, ingen flystøy der. Hånes, Søm, Justvik, Tveit er de områdene som er mest utsatt, du bør finne en plass vest for sentrum hvis du er allergisk mot flystøy. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Er vel tredje verdenskrig på flekkerøya på 16 mai og nyttårsaften, ellers en grei plass så vidt jeg vet 1 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Flekkerøy er en plass for seg selv. Som en egen rase. Alle kjenner alle. Derfor kan det være en utfordring for fremmede å flytte dit.. Anbefaler langenes og møvik. Flotte plasser. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 (beklager sene tilbakemeldinger!) Takk for tips! Hva med Lauvåsen? Ser det var noen nybygg der, fint område? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Veldig sentralt, nabo til sørlandsenteret og dyreparken og kun 5-10 minutter på E18 til Kristiansand sentrum. Dog et stykke fra sjø. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Sant. Vi kjørte igjennom området da vi var på sight seeing i Kr.sand og området falt i smak. Som du sier, nært til sentrum, dyrepark og kjøpesenter. Riktig vendt mot solen. Men ikke sjø. Men det er vel noe som heter at man ikke kan få i pose og sekk... Jeg syns det virket som det mest interessante området p.t., jeg vil helst ha ny bolig evt. tomt. Ikke lett å finne det nærmere sjøen :/ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Lauvåsen er dessuten veldig nærme Hamresanden badestrand (ca 1 km) og i tillegg kort avstand til Kjevik (10km) hvis man reiser mye.. Så her kommer man midt i smørøyet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå