Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elektrisk av/på bryter

Jonas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener sånn som det er på noen lyn-beskyttere til stikkontakter! sånn med på-(av) bryter. en eller annen ting som åpner en krets med en puls fra den knappen. når den pulser igjen skur den seg av.

Momentbrytere, sånne som det er i power-knappen på pc-en din?

Lenke til kommentar

Tipper han mener en bryter som trigger et rele, som igjen bryter et annet signal, dvs en bryter som ikke direkte bryter spenningen, men indirekte.... *?*

Forstod jeg deg rett, når du sier du ønsker en bryter som ikke fungerer uten den samme spenningen du skal styre? Skjønner ikke helt hva du skal med det, men.. ??? Mulig er det, men du må formulere deg litt bedre....

Lenke til kommentar
en bryter som skrur av og på en ting bare hvis bryteren får strøm.

Skal du ha en en bryter/krets som når du trykker på en impulsbryter, så starter kretsen, og går til du trykker på knappen igjen?

--

edit, forsøk på bedre forklaring:

- trykk på knapp

- krets starter

- trykke på knapp

- krets slutter å gå

--

En impulsbryter er::

en bryter som når holdes inne leder men slutter å lede igjen når du slipper den.

Da er det vel en vippe du er på utkikk etter, nå er jeg litt rusten på vipper o.l men jeg skal se om jeg ikke finner ut av hvilken type vippe. Vipper er egentlig en ganske enkel sak, sikkert noen her fra gk-elektro som kan fortelle deg hvilken som er den rette, evt www.google.com

Edit 9:

**** i vippa, impulsrele er det jeg tenker på, hvis jeg hadde forstått spørsmålet rett.

Der forsvant det jærnteppet :)

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...