Gå til innhold

Gamer.no og Dota2

Anbefalte innlegg

Flere måneder siden forrige artikkel.
Det har vært en stor turnering nylig aka snart en måned siden.

Det er en av de desidert største eSports og spill i verden.

Ignorerer dere dota2 helt med vilje eller er dere bare jævlig blinde og ikke får med dere turneringer i eSports-verden?

Bare lurer fordi en side som skal representere gaming og eSport burde jo liksom klare å følge med i eSport-verdenen, ikke bare LoL, Hearthstone og .. jeg vet da faen jeg, rocket league eller det tullet.

Blir litt som om VG sport ikke får med seg premier league-kamper, hadde jo vært helt idiotisk og de hadde fått masse klager, så her er min klage.

For femtiende gang.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dotafan selv, er jeg ganske enig med deg, men skjønner vel sånn sett gamer litt også. Det er vel dessverre sånn at de fleste nordmenn spiller lol, mens dota er blant det det spilles minst av. Regner med det reflekteres en del i lesertallene til gamer og derfor også dekningen. Har selv bitt meg merke i hva jeg vil kalle et vel ensidig fokus på lol når det gjelder det internasjonale, ellers så er det vel ganske stort fokus på alt det er en form for nasjonal liga til (CS GO - telenorligaen f eks), sett med norske øyne.

Dog burde det jo vært mye juicy stuff fra majoren de kunne gått inn på (dramaet rundt james, firing av production crewet midt i ol).

Lenke til kommentar

Det er vel dessverre sånn at de fleste nordmenn spiller lol, mens dota er blant det det spilles minst av. 

Minst? Minst i forhold til hva?  :huh:

Mener å huske at det er ca. 3 ganger så mange som spiller league kontra "Forsvaret av de urgamle 2" verden over (2.5 mill vs 7.5 mill) så det er vel ganske logisk at det er flere som spiller LoL i Norge. Dota2 sine tall er forresten inklusiv perfect world og Nexon.

Men som et magasin som dekker esport så bør absolutt CS, LOL og DOTA være inkludert. Det er de 3 store og har vært det en god stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...