Reo89 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Hei, november i fjor krasja jeg bilen, den var nokså ny med kasko forsikring. Jeg trodde ikke at forsikringen ville ha dekka ulykken jeg forårsaket så jeg lot bare bilen stå på Falck. for en mnd siden fikk jeg brev fra forsikringen om at jeg vil benytte kasko forsikringen. Når jeg ringte Falck for å hente bilen så forteller de at de har vraka den for det stod hos de for lenge og at jeg hadde fått brev om det, noe jeg ikke har fått. Jeg har snakka med forsikrings folka men de kommer aldri fram til noe å det ser ikke ut at de kommer til å dekke noe. Har du tips på hva jeg kan gjør så er jeg her å leser Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Jeg antar at forsikringsselskapet vil ha bekreftelse fra et av deres godkjente verksteder om at bilen faktisk er kondemnert. Det blir selvfølgelig vanskelig om du ikke har et vrak å vise til. Denne vurderingen har noe med at de alltid vil benytte seg av den billigste metoden for å erstatte bilen din. Endret 14. mars 2016 av Windoge Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 1: Hvorfor gadd du betale for kasko om du ikke visste at det er nettopp for å dekke skader på eget kjøretøy forårsaket av deg selv? Hva trodde du du betalte ekstra for? 2: Hva var planen med å la bilen stå på falck, ville du hente den senere når du hadde råd til reparasjon, eller mente du den var kondemnert? 3: Hva er "nokså ny" regnet i verdi - 50.000 eller 500.000? 4: Hvor store var skadene? Nok til at vraking høres sannsynlig ut, eller ikke i nærheten? Altså, kan du få forsikringsselskapet til å tro på at skadene var så ille at den ville blitt kondemnert uansett? 4 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 1: Hvorfor gadd du betale for kasko om du ikke visste at det er nettopp for å dekke skader på eget kjøretøy forårsaket av deg selv? Hva trodde du du betalte ekstra for? 2: Hva var planen med å la bilen stå på falck, ville du hente den senere når du hadde råd til reparasjon, eller mente du den var kondemnert? 3: Hva er "nokså ny" regnet i verdi - 50.000 eller 500.000? 4: Hvor store var skadene? Nok til at vraking høres sannsynlig ut, eller ikke i nærheten? Altså, kan du få forsikringsselskapet til å tro på at skadene var så ille at den ville blitt kondemnert uansett? Jeg antar TS mente at han har kjørt såpass uaktsomt det var lite sannsynlig at forsikringsselskapet hadde gitt han noe igjen på forsikringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå